رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

دانشجویان واقع‌نگری را سرلوحه کار خود قرار دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه دانشجویان این است که واقع‌نگری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: دانشجویان نسبت به هجمه‌ها و تبلیغات به‌خصوص در فضای مجازی آگاهانه عمل کنند و با تحلیل صحیح امیدواری خود را نسبت به آینده از دست ندهند.

دانشجویان واقع‌نگری را سرلوحه کار خود قرار دهند

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه تحول‌خواهی از ویژگی‌های بارز یک دانشجوی جوان است، اظهار کرد: تحول‌خواهی یعنی حرکت به سمت جلو و پیشرفت مطلوب و این با روحیه آرمان‌خواهی دانشجویان سازگار است.

وی با اشاره به اینکه دانشجوی جوان معمولاً روحیه محافظه‌کاری ندارد و انتقادات و دیدگاه خود را جلوی هر شخصیتی بی‌محابا مطرح می‌کند و این خصیصه یک ماهیت مطلوب است، افزود: اگر روحیه نقد و انتقاد شفاف وجود نداشته باشد، مدیران نسبت به ضعف خود شناخت پیدا نکرده و به سمت گام‌های بزرگ نمی‌روند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: دانشگاه برای زنده نگه‌داشتن روحیه آرمان‌خواهی در دانشجویان باید اقداماتی نظیر راه‌اندازی کرسی آزاداندیشی را در دستور کار قرار دهد چرا که این کار مباحثه و گفتگو و نهادینه‌کردن گفتمان بین اندیشمندان جوان و دانشجویان را که بعدها وارد محیط اجرایی می‌شوند، تقویت می‌کند.

دوستار با بیان اینکه پویایی و نشاط و روحیه آرمان‌خواهی دانشجویان باعث امیدواری آنها می‌شود، افزود: جهت‌دهی روحیه پرشور و انرژی جوانان خیلی مهم است و این جهت‌دهی نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌هایی در جامعه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: ارتباط دانشجویان با محیط کار و صنعت، تشکیل میزگرد به‌منظور گفتگو میان صنعت‌گران و دانشجویان و دیگر آنکه اساتید دانشگاه پروژه‌های تحقیقاتی خود را در چنین فضایی تعریف کنند، باعث تقویت روحیه امیدواری و خودباوری این قشر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آشنایی دانشجویان با اتفاقات خوب جامعه و برگزاری اردوی پیشرفت روحیه خودباوری را بین دانشجویان زنده می‌کند، افزود: برای تقویت امیدواری در دانشجویان باید خودباوری را بین آنها تقویت کنیم.

دوستار مهم‌ترین ویژگی دانشجویان را داشتن روحیه تحول‌خواهی، استقلال‌طلبی و آرمان‌گرایانه دانست و عنوان کرد: همین روحیه و آرمان‌گرایی باعث پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شد و در سایر حوزه‌ها نیز هر جا جوانان وارد کار شدند منشأ تحولات و پیشرفت بودند.

وی افزود: مهم‌ترین انتظار از دانشجویان با توجه به شرایط کشور این است که واقع‌نگری را سرلوحه کار خود قرار دهند و نسبت به هجمه‌ها و تبلیغات به‌خصوص در فضای مجازی آگاهانه عمل کنند و همدیگر را نسبت به پیشرفت‌های کشور تشویق کنند و با تحلیل صحیح امیدواری خود را نسبت به آینده از دست ندهند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه