رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

نماینده اصلح باید شناخت کافی از اسناد بالادستی داشته باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نماینده اصلح باید قانون اساسی را به خوبی بداند و شناخت کافی از اسناد بالادستی کشور داشته باشد، گفت: مردمی‌بودن، ساده‌زیستی و کارنامه درخشان عملکردی از ویژگی‌های نماینده کاردان و قوی است که از طریق مردم انتخاب می‌شود.

نماینده اصلح باید شناخت کافی از اسناد بالادستی داشته باشد

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه انتخابات یکی از مباحث مهم در عرصه حکمرانی است، اظهار کرد: مطالبات مردم توسط منتخبین آنها در مجلس به قانون تبدیل شده و در نتیجه خدمات برای آبادانی کشور با نظم خاصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت مردم در انتخابات تعیین‌کننده میزان مقبولیت حاکمیت بین مردم است، افزود: بازخورد مشارکتی مردم از حاکمیت به صورت حمایت خود را نشان می‌دهد که می‌توان شرکت در راهپیمایی، مناسبت‌های ملی، حمایت‌های مالی مانند پرداخت مالیات باشد و اوج این بازخورد مشارکتی مردم در انتخابات خود را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان افزود: شرکت پرشور آگاهانه و گسترده مردم در انتخابات علاوه بر مزایای داخلی، موجب ارتقای عرصه حکمرانی در بین‌الملل می‌شود.

دوستار با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح، بیان کرد: نماینده نباید به فساد شهرت داشته یا اینکه محکومیت داشته باشد، علاوه بر این، وی باید از قدرت اجرایی بالا در عرصه مدیریتی برخوردار باشد.

وی افزود: نماینده باید دارای شناخت ملی، محلی و بین‌المللی باشد زیرا قوانینی را وضع می کند که بر کل کشور تاثیرگذار است.

دوستار با اشاره به اینکه نماینده اصلح باید قانون اساسی را به خوبی بداند و شناخت کافی از اسناد بالادستی کشور داشته باشد، بیان کرد: مردمی بودن، ساده‌زیستی و کارنامه درخشان عملکردی از ویژگی‌های نماینده کاردان و قوی است که از طریق مردم انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس مسیر حرکت دولت را مشخص می‌کنند و هر چه کارآمدی مجلس بیشتر باشد، دولت قوی‌تری نیز خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، خاطرنشان کرد: انتخابات فرصتی برای ایجاد تغییر و تحول در قوانین است و مردم می‌توانند از این طریق نماینده خود را به مجلس بفرستند تا قوانین مؤثر برای رفع مشکلات کشور را تصویب و اجرایی کند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه