رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

مهدویت وجه اشتراک بین تمام ادیان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مهدویت عامل مهم امیدواری انسان به آینده است، گفت: مهدویت دارای نقشی محوری در همبستگی جهان اسلام دارد و وجه اشتراک بین تمام ادیان خواهد بود.

مهدویت وجه اشتراک بین تمام ادیان است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، محمد دوستدار پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه امامت و مهدویت، اظهار کرد: عامل مهم امیدواری انسان نسبت به آینده مسئله مهدویت است.

 وی به سایر ابعاد موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: مهدویت دارای نقشی محوری در همبستگی جهان اسلام و کسانی که خواهان اتحاد و همدلی هستند دارد و وجه اشتراک بین تمام ادیان خواهد بود؛ لذا لازم است برای ترویج آن فعالیت‌های مضاعفی در عصر حاضر صورت بگیرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: این جشنواره با هدف ترویج مهدویت، شناسایی خادمین، فعالان و پژوهشگران این حوزه، معرفی آثار شاخص و تشکیل بانک اطلاعاتی واحد به همت مؤسسه امامت و مهدویت شکل گرفت که بیش از ۳ سال است در این حوزه فعالیت دارد.

 دوستدار از ارسال بیش از ۱۰۵ اثر به این جشنواره خبر داد و گفت: با هدف‌گذاری که در طول ۳ سال گذشته صورت گرفت اولین همایش در سال ۱۴۰۰ به صورت استانی و در سال ۱۴۰۱ به صورت ملی برگزار شد.

 وی ضمن قدردانی از تمام عوامل برگزاری این جشنواره در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به توفیقات حاصل شده در دو سال اخیر، مأموریت برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی به سه زبان زنده دنیا، فارسی، عربی، انگلیسی به استان گیلان محول شد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه