رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

راهکار مقابله با یأس‌آفرینی دشمن ارائه آمار دقیق از دستاوردها است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه باید از طریق جهاد تبیین دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف را به وسیله آمار و ارقام برای مردم بازگو کرد، گفت: بهترین راهکار برای مقابله با یأس‌آفرینی دشمن ارائه آمار دقیق از پیشرفت‌های نظام اسلامی است.

راهکار مقابله با یأس‌آفرینی دشمن ارائه آمار دقیق از دستاوردها است

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «هشت‌دی» با بیان اینکه وجه بارز انقلاب اسلامی با رژیم طاغوت پهلوی، وجود رهبری معنوی امام خمینی (ره) بود، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با شخصیت معنوی و تاثیرگذاری که بین امت اسلامی داشت توانست وحدت همگانی ایجاد کند که حول محور اسلام جمع شد و انقلاب را در ایران به ثمر رساند.

وی با اشاره به اینکه پیوند معنوی بین مردم و مکتب اسلام قابل مقایسه با ابزارهای مادی که اکثر انقلاب ها با آن ارزیابی می شوند؛ نیست، افزود: این پیوند معنوی در مخیّله مادی‌گرایان نمی‌گنجد همچنین انقلاب ایران را نمی‌توان مختص یک صنف دانست بلکه همه آحاد جامعه برای آن دست به دست هم دادند و انقلاب ما رویکرد مذهبی داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان یکی از فاکتورهای مهم در مردمی‌بودن نظام یک کشور را میزان مشارکت‌های مردمی در فراخوان‌های ملی و مذهبی دانست و بیان کرد: اوج این امر در انتخابات متبلور می‌شود و هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد یعنی مقبولیت نظام سیاسی در بین آحاد جامعه بیشتر است لذا دشمن در تلاش است میزان حضور مردم را کمرنگ جلوه دهد.

دوستار با بیان اینکه مناسبت‌های ملی و مذهبی و بین‌المللی مثل روز قدس مشارکت مردم را می‌طلبد، ادامه داد: اگر چه مردم انتقاداتی به عملکرد دولتمردان دارند اما این انتقاد را پای نظام نمی‌گذارند و تا پای جان از آن محافظت می‌کنند لذا دشمن می‌خواهد بین مردم شکاف ایجاد کند و مردم را از نظام اسلامی دلسرد کند تا مشارکت‌های مردمی را کمرنگ کند اما تاکنون موفق نبوده است.

مردم از حکومت اسلامی انتظار تحقق عدالت دارند

وی با اشاره به اینکه مردم از حکومت اسلامی انتظار تحقق عدالت دارند، تصریح کرد: عدالت یعنی به هرکسی به اندازه ظرفیت آن بها داده شود و تاکنون بخش زیادی از انتظار عدالت مانند پیشرفت‌های بخش زیرساخت محقق شده است.

پیشرفت‌های چشمگیر ایران در بخش بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بیان کرد: امکانات رفاهی و پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست البته در حوزه اقتصادی هم تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما در تراز مردم و انقلاب نبوده به خصوص در بخش اشتغال و رفاه و ازدواج جوانان که امیدواریم با تدابیر دولت مردمی مشکلات و چالش‌ها برطرف شود.

دوستار با بیان اینکه امیدواری باعث می‌شود انسان آینده‌نگر به سوی اهدافش حرکت کند، گفت: طبیعی است که معاندین سعی دارند دستاوردهای نظام را کمرنگ جلوه دهند و یکی از راهکارهایی که می‌توان با این روش دشمن مقابله کرد، استفاده از بحث جهاد تبیین است.

ضرورت تبیین و ارائه آمار دقیق از پیشرفت‌های ایران

وی با اشاره به اینکه باید از طریق جهاد تبیین دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف را به وسیله آمار و ارقام برای مردم بازگو کرد، افزود: بهترین راهکار برای مقابله با یأس‌آفرینی دشمن ارائه آمار دقیق از پیشرفت‌های نظام اسلامی است.

نقش اردوهای راهیان پیشرفت در بیان دستاوردها

وی تصریح کرد: راه‌اندازی اردوهای راهیان پیشرفت بین جوانان و منتقدان به منظور بررسی دستاوردها و مقایسه آن با گذشته باعث می‌شود تا اطلاعات دقیق در اختیار مردم قرار گیرد تا تحلیل درست‌تری از اوضاع داشته باشند و هر چه تحلیل درست‌تر و دقیق‌تر باشد، امید و آگاهی در جامعه نیز افزایش می‌یابد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه