امام‌جمعه فومن در گفتگو با «هشت‌دی»:

جمهوری اسلامی استقلال سیاسی را به کشور بازگرداند

امام‌جمعه فومن با بیان اینکه دشمن می‌خواهد همانند گذشته در امور ایران دخالت کرده و از منابع ما استفاده کند، گفت: آنها مدام بر طبل ناامیدی می‌کوبند این در حالی است که جمهوری اسلامی استقلال سیاسی را به کشور بازگرداند.

جمهوری اسلامی استقلال سیاسی را به کشور بازگرداند

حجت‌الاسلام محمد امین نقدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، یکی از تفاوت‌های مهم و اساسی دوران پهلوی و جمهوری اسلامی را فاصله گرفتن آن زمان از قدمت و اصالت چند هزار ساله ایران دانست و اظهار کرد: پهلوی عزت ملت ایران را با وابستگی خود به غرب لگد مال کرد و وقتی آن دوران را بررسی می‌کنیم هیچ شباهتی به ایران باستان ندارد.

وی با اشاره به دخالت بیگانگان در امور کشور در دوران پهلوی اول و دوم، گفت: مدتی انگلستان و سپس آمریکا در امور کشور دخالت می‌کردند و حتی در عزل و نصب‌ها دخالت داشتند؛ می‌توان گفت مهم‌ترین واقعیت تاریخی آن دوران روی کار آوردن پهلوی در کشور بود که این وضعیت هیچ شباهتی به تمدن چندین هزار ساله ایران ندارد‌.

امام‌جمعه فومن تصریح کرد: جمهوری اسلامی استقلال سیاسی را به کشور بازگرداند اگرچه کمبودهای اقتصادی در کشور وجود دارد اما نکته مهم عزت ملی و استقلال کشور است که هر ایرانی امروز به آن افتخار می‌کند.

نقدی با بیان اینکه چارچوب نظام به این گونه است که فرصت‌ها را به صورت متوازن در اختیار مردم قرار داده است، افزود: یکی از وظایف حکومت برای برقراری زمینه عدالت در کشور برگزاری انتخابات است از این رو امروز دولت موظف است به دورترین نقطه کشور نیز صندوق رای بفرستد و در این ۴۵ سال تقریبا ۴۵ مرتبه مردم پای صندوق‌های رای رفتند و سرنوشت خود را تعیین کردند.

امام‌جمعه فومن با اشاره به اینکه در گذشته حکومت موروثی بود اما امروزه از همه اقشار مردم می‌توانند مسئولیت بر عهده گیرند، ادامه داد: اکنون بیشتر مسئولان کشور روستازاده‌ هستند و این فرصت را نظام در اختیار مردم گذاشته است لذا انقلاب به ذات خود ندارد عیبی و هر عیبی که است از کوتاهی و کم‌کاری برخی مدیران و مسئولان است‌ که مدیریت درستی ندارند‌.

وی با بیان اینکه اگر شیوه حکمرانی پهلوی ادامه می‌یافت پیشرفت‌های امروز کشور حاصل نمی‌شد، بیان کرد: اگر هم پیشرفتی داشتیم قطعاً به دست فرزندان این خاک و بوم به‌دست نمی‌آمد و توسط خارجی‌ها کار انجام می شد که در این صورت آنها می‌توانستند هر امری را از ما دریغ کنند و ما نیز علم و صنعت لازم برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف را نداشتیم.

نقدی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم پیشرفت‌های کنونی کشور با دستان فرزندان ایران به دست آمده است، افزود: پیشرفت‌های حوزه هوافضا یا ساخت کشتی‌های قاره‌پیما نیازمند تسلط به چندین صنعت است که توسط تلاش شبانه‌روزی جوانان ما حاصل شده است.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد همانند گذشته در امور کشور دخالت‌کرده و از منابع ما استفاده کند، بیان کرد: آن‌ها مدام بر طبل ناامیدی می‌کوبند تا به مردم القا کنند کشور چالش و مشکل دارد در حالی‌ که واقعیت این است ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف پیشرفت چشمگیر داشته است.

خودباوری دسیسه‌های دشمنان را باطل می‌کند

امام‌جمعه فومن با تاکید بر ضرورت مطالعه و بررسی پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید به خودباوری برسیم تا دسیسه شیاطین و دشمنان خنثی شود.

وی افزود: قطعاً دشمن دلش می‌خواهد که ما در انتخابات شرکت نکنیم تا آنها روزی دوباره مسئولان ما را انتخاب کنند و اختیار و چینش نیروها را به دست بگیرند اما این آرزو را به گور می‌برند و مردم ما همچون گذشته با قدرت برای استقلال و عزت ملی پای صندوق رای می‌روند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه