«هشت‌دی» گزارش می‌دهد:

ایران مستقل و قدرتمند؛ ثمره انقلاب خمینی و سربازانش

 جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک نظام مقتدر و قدرتمند در عرصه‌های مختلف بین‌المللی عرض‌اندام می‌کند و با وجود دشمنی و کارشکنی‌های مختلف همچنان بر سر عهدی که بسته ایستاده و به سمت تحقق تمدن اسلامی پیش می‌رود.

ایران مستقل و قدرتمند؛ ثمره انقلاب خمینی و سربازانش

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ با هدف تحقق نظامی مبتنی بر شریعت اسلام که ظرفیت توأم رفاه دنیوی و رستگاری اخروی را دارد به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی ملت مؤمن و همیشه در صحنه به پیروزی رسید. انقلابی که از همان ابتدا به جهت ماهیت دینی و ضداستکباری مورد هجمه دشمنان داخلی و خارجی بود.

 جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک نظام مقتدر و قدرتمند در عرصه‌های مختلف بین‌المللی عرض‌اندام می‌کند و با وجود دشمنی و کارشکنی‌های مختلف همچنان بر سر عهدی که بسته ایستاده و به سمت تحقق تمدن اسلامی پیش می‌رود.

 امروز توانمندی و قدرت ایران اسلامی مستقل، در حدی است که کمتر واقعه سیاسی حداقل در منطقه واقع می‌شود و ایران در آن نقش برجسته تعیین‌کننده نداشته باشد. قدرت نظامی و بازدارندگی سربازان خمینی (ره) پس از چهل و اندی سال موجب شده که دوست و دشمن در برابر عظمت و موفقیت آن سر تعظیم فرود آورند.

 البته پیشرفت‌های ایران اسلامی همیشه سربلند بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب معطوف به حوزه نظامی نیست و به گواه آمار، در حوزه‌های مختلف اعم از علم و فناوری، ساخت و پرتاب موشک، پزشکی، صنعت، تولید و…. رشد چشمگیر و غیرقابل انکاری دارد.

جمهوری اسلامی در تحقق سه شعار اصلی خود موفق عمل کرده است

 عمران علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، با بیان اینکه جمهوری اسلامی در تحقق سه شعار اصلی خود یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی موفق عمل کرده است اظهار کرد: اگرچه در برخی دوره‌ها به‌خاطر تحریم و مسائل بیرونی، کشور دچار التهابات اقتصادی بوده که قبلاً برای کشورهای دیگر مانند آمریکا و آلمان نیز شرایط مشابهی در دوران جنگ ایجاد شده است؛ اما در بسیاری از حوزه‌ها عملکرد خوبی داریم.

 کارشناس مسائل سیاسی، استقلال در سیاست خارجی را بزرگ‌ترین دستاورد ایران بعد از پیروزی انقلاب دانست و بیان کرد: ایران قبل از انقلاب به دلیل آنکه مجبور بود در پازل غرب بازی کند وارد منازعاتی می‌شد که در جهت حمایت از منافع آمریکا بود و به طور مثال جنگنده‌های ایران در جنگ ویتنام در اختیار آمریکا بود که اصولاً ربطی به ایران نداشت؛ لذا بالاترین ثمره ما در این مورد استقلال سیاسی است.

 سیاست خارجی کشور در تهران تعیین می‌شود نه خارج

 وی تصریح کرد: استقلال سیاسی به این معنا نیست که تمامی سیاست‌های خارجی ما در این سال‌ها درست بوده؛ اما تمامی تصمیمات مربوط به سیاست خارجی ما در تهران تعیین می‌شود.

 استاد دانشگاه با بیان اینکه به نحوه اداره سرزمین در داخل کشور انتقاداتی وارد است افزود: پس از انقلاب، توازن جمعیتی روستاها و شهرها تغییر کرد و جمعیت شهری افزایش یافت از طرفی توازن در توزیع امکانات بین شهرها و روستاها رعایت نشد.

 وی ادامه داد: در محصولاتی مانند نهاده‌های دامی و برخی اقلام استراتژیک کشاورزی مثل برنج و گندم به خودکفایی نرسیدیم و مهاجرت زیاد به شهرها نیز موجب بروز اختلاف طبقاتی و عدم رعایت عدالت در فضای جغرافیایی شد.

 علیزاده با اشاره به پرتاب ۳ ماهواره ایرانی بیان کرد: این مهم، زیرمجموعه دستاوردهای بی‌نظیری است که بعد از انقلاب جایگاه علمی ایران را متحول کرد و در امور مشابه مانند صنایع فضایی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و تولید جنگ‌افزارهای روز برای دفاع از هم‌پیمانان نظامی نیز رشد چشمگیری داشتیم.

 ایران جزء ۶ کشور فرا کره‌ای است

 وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر جزء ۶ کشور فضایی فرا کره‌ای است عنوان کرد: ایران در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره‌های فضایی به خارج از کره زمین پیشرفت بسیار خوبی داشته و جز ۶ کشور اول جهان است.

 وی تصریح کرد: توزیع عادلانه ثروت در کشور یکی از راهکارهای مؤثر در تحقق عدالت و برآوردن انتظارات مردم است و اگر ثروت و منابع کشور را عادلانه توزیع کنیم مردم از امکانات عادلانه استفاده می‌کنند؛ اما الان این‌طور نیست و امکاناتی که در شهرهای بزرگ وجود دارد در روستاها و شهرهای کوچک نیست.

 صندوق رأی بهترین راه برای حل مشکلات است

 علیزاده با بیان اینکه نمی‌توان به‌خاطر هر خلأ و مشکلی نظام کشور را عوض کرد افزود: بهترین راه برای حل مشکلات تغییر نوع اداره کشور است؛ یعنی اگر از وضعیت فعلی ناراضی هستیم باید با رأی خود آن را تغییر دهیم و یا اگر راضی هستیم با رأی خود آن را حفظ کنیم در هر صورت برای تغییر حکمرانی صندوق رأی بهترین راه است.

ایران بعد از انقلاب اسلامی الگویی برای سایر ملت‌ها

ابراهیم قاسمی روشن، عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» استقلال ایران را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در زمان طاغوت مسئولان کشور فاقد هرگونه اراده و اختیار در کشورداری بودند و ایران از همه لحاظ کشوری وابسته به غرب به شمار می‌رفت.

 وی در ادامه با بیان اینکه خودباوری از شاخص‌های اصلی پیشرفت کشور است، بیان کرد: بعد از انقلاب توانمندی و اتکا به نیرو و ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف نقش تأثیرگذاری در پیشرفت کشور داشته است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان ادامه داد: امروز علاوه بر حوزه نظامی در حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت و درمان، نانو، هسته‌ای، هوافضا و… شاهد به نتیجه‌رسیدن باور به خویشتن و اعتماد به نیروی خودی هستیم و این امر بر این موضوع دلالت دارد که خودباوری و توجه به ظرفیت‌های خود نقش وسیعی در پیشرفت کشور دارد.

 قاسمی روشن با بیان اینکه ایران بعد از انقلاب اسلامی نشان داده که می‌تواند الگویی برای سایر ملت‌ها باشد، بیان کرد: اکنون شاهدیم که کشورهای دیگر با الگوگرفتن از ایران اسلامی در برابر ظلم ظالمان زمان می‌ایستند.

 عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان در ادامه به هجمه‌های تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای دشمن علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: جنگ دشمنان علیه ایران جنگی ترکیبی با استفاده از ابزار رسانه است.

 وی تصریح کرد: دشمن در جنگ رسانه‌ای به سیاه‌نمایی علیه کشور می‌پردازد و می‌کوشد با قبح‌زدایی از ارزش‌های جامعه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده گیرد یا کم‌رنگ نشان دهد.

 عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان ایران از همان روزهای اول انقلاب اسلامی موضع نه شرقی و نه غربی داشته و عدم وابستگی‌اش به قدرت‌های جهان را نشان داده است، خاطرنشان کرد: ایران با خودباوری، عدم وابستگی، اتکا به توان و نیروی داخلی می‌تواند به قله‌های پیشرفت در زمینه‌های علمی و تکنولوژی برسد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه