مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

متولیان دانشگاه هدف اصلی خود را تربیت تخصصی و اخلاقی دانشجوها بدانند

مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان گیلان، گفت: متولیان دانشگاه اعم از رئیس دانشگاه تا اساتید باید هدف و وظیفه اصلی خود را تربیت تخصصی و اخلاقی دانشجوها بدانند و بسترهای لازم برای تحقق آن را فراهم کنند.

متولیان دانشگاه هدف اصلی خود را تربیت تخصصی و اخلاقی دانشجوها بدانند

امیرحسین برزو جیرندهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دانشجو کشور از جمله شهدای ۱۶ آذر، اظهار کرد: همت در تحصیل برای افزایش سطح علمی و پژوهشی جامعه اصلی‌ترین رسالت دانشجو است و در حقیقت رشد و توسعه سطح علمی آنان سبب حل مشکلات فراوان در جامعه می‌شود.

وی افزود: بستر مناسب برای حل مشکلات جامعه توسط دانشجو زمانی فراهم می‌شود که کسب آمادگی برای ارائه خدمات، مطابق با نیاز اجتماعی و علاقه فردی آنان وجود داشته باشد؛ یعنی، هدف او از این عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی خدمتگزاری باشد نه برای صرف دیده‌شدن.

هیچ خدمتی بهتر از مطالبه‌گری در مسیر درست نیست

مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه بی‌تردید امروز هیچ خدمتی بهتر از مطالبه‌گری در مسیر درست و با مطالعه در این مسیر نیست بیان کرد: دانشجویان نباید به تیم احزاب سیاسی و پیاده‌نظام‌های این روزهای سیاسیون تبدیل شوند؛ زیرا مطالبه‌گری با عینک نزدیک‌بین میسر نمی‌شود.

برزو با اشاره به اینکه دانشجو نباید به محیط اطراف خود بی‌تفاوت باشد، تصریح کرد: دانشجو باید عملکرد مسئولین در همه بخش‌ها و سطوح را مورد بررسی و واکاوی قرار داده و در صورت نیاز نقد کند البته نقد منصفانه و درست و به‌دور از سیاسی‌کاری‌هایی که وجود دارد.

مسئول مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: گاهی اوقات می‌بینیم بعضی موارد مسئله است و مشکل نیست و دانشجو باید این موارد را احصا کند و دانشجو جدا از مسائل روز کشور باید در دانشگاه خود نطق گویای هم‌کلاسی‌های خود باشد و اگر مسئولی از ریل کشور خارج می‌شود با برگزاری نشست‌های تخصصی نسبت به مشکل پیش‌آمده ورود کند.

وی با بیان اینکه دانشجو باید از مسئولین دانشگاه نسبت به مشکلات پیش‌آمده در دانشگاه مطالبه کند، گفت: بخش دیگر قضیه نوع برخورد مسئولین نسبت به این موضوع است؛ ما دیدیم و شنیدیم رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در فرمایشات خود، جوانان را مورد خطاب قرار دادند و گفتند آینده از آن این قشر است، هنگامی که رهبری بیانیه گام دوم را مطرح کردند، همه ما متوجه شدیم که بیانیه مثل یک اورانیوم است و این اورانیوم نیاز به غنی‌سازی دارد، چه کسی این غنی‌سازی را انجام می‌دهد؟ مسلماً دانشجویان.

برزو بیان کرد: متولیان دانشگاه اعم از رئیس دانشگاه تا استاد سر کلاس باید هدف و وظیفه اصلی خود را تربیت تخصصی و اخلاقی دانشجوها بدانند و بسترهای لازم را برای تحقق آن فراهم کنند.

وی ادامه داد: این بسترها در صورت تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تریبون آزاد نسبت به مشکلات دانشگاه، نشست‌های تخصصی با دانشجویان، استفاده از کارشناس‌های خبره و تأثیرگذار در عرصه مشورت و راهنمایی، ایجاد روابط مطلوب استاد و شاگردی، توجه بیشتر به امور رفاهی و فرهنگی دانشجویان و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز دانشجویی محقق می‌شود.

مسئول هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان گیلان با اشاره به‌ضرورت برگزاری جلسات مداوم با دانشجویان عنوان کرد: برای مثال، دیروز وزیر اقتصاد در جمع دانشجویان نسبت به مشکلات اقتصادی در جامعه سخن گفت در حالی که این بستر را می‌توانیم برای دانشجویان دکتری فراهم کنیم تا از این ایده و مشورت‌های لازم استفاده کنیم.

برزو در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان از انرژی دانشجویان جوان برای پیشبرد اهداف کشور بهره گرفت، بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در دانشجو وجود دارد و همین‌طور گستره بودن ظرفیت مالی و معنوی در کشور باید اساتید دانشگاه این ظرفیت‌ها را شناسایی و تلفیق کنند و هدایت این موارد برعهده مسئولین دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی دانشجویان از بدو انقلاب تا امروز آرمان‌خواهی، مطالبه‌گری، پرسشگری و نقادی بوده و به نظرم همین موضوع باعث شد تا پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی بیان کرد: امروز مهم‌ترین انتظار از دانشجوی ایرانی تبیین‌کردن موفقیت و دستاوردهای انقلاب و بازگونمودن آن به هم سن و سال‌های خود، افرایش بصیرت در قبال جنگ ترکیبی، هیبریدی و رسانه‌ای و القائات دشمن و مطالبه‌گری کردن اما درعین‌حال در زمین دشمن بازی‌نکردن است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه