با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار شد؛

تجلیل از ۲۱۱ دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در رشت

مراسم روز دانشجو با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

تجلیل از ۲۱۱ دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در رشت

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، مراسم روز دانشجو در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

 آیت‌الله رسول فلاحتی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو، حرکت جامعه به‌سوی رشد و تعالی را مستلزم روحیهٔ نقادی و مطالبه‌گری نسل جوان دانست و افزود: استفاده از ایده‌های نوین و خلاقانه که در بخش‌های مختلف دانشگاهی تولید و ارائه می‌شود، فرصت مناسبی را برای ارتقای بهره‌وری در حوزهٔ اجرا و ارائهٔ خدمات به عموم مردم ایجاد می‌کند

وی ادامه داد: دانشجو قشر پویا، با اراده و متفکر و سرمایه انسانی جامعه است و قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران از حضور جوانان پرشوری مثل شما است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان یادآور شد: همیشه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی اعلام کردم، دانشجویان صاحب ایده و اراده و آنانی که حرفی برای گفتن دارند را به ما معرفی کنید تا بتوان از پتانسیل آنان در مراکز دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری استفاده کرد.

وی دانشجویان را به تلاش برای دستیابی به طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه فراخواند و افزود: هیچ‌گونه نقصان یا فسادی در جامعه نباید از دید تیزبین و مطالبه‌گر دانشجوی امروز پنهان بماند. باید در مسئله حل معضل پسماند و محیط‌زیست و دریا و اقتصاد دریا محور، از دانشجویان و جوانان اهل علم و ایده و طرح استفاده شود.

امام‌جمعه رشت همچنین با تأکید بر تعامل و همکاری مستمر مدیران و مسئولان دولتی و اجرایی با دانشگاهیان، افزود: از ایده‌های نوین و خلاقانه که در بخش‌های مختلف دانشگاهی تولید و ارائه می‌شود برای ارتقا بهره‌وری در حوزه‌های اجرایی و تسریع در روند ارائهٔ خدمات به عموم مردم استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سطح آگاهی‌ها و مطالعات خودمان را بالا ببریم به مسئولان توصیه کرد: به دانشگاه و دانشگاهیان که مهد اندیشه و ایده و طرح است توجه ویژه نمایند .

همچنین در این مراسم محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز روحیهٔ نقدگرایانه و تبادل اندیشه را منشأ تحول در جامعه دانست و افزود: در دو سال گذشته بیش از ۶۰۰ کرسی آزاداندیشی در واحدها و مراکز مختلف دانشگاه آزاد اسلامی گیلان برگزار شده است.

این مقام مسئول در ادامه و در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان روحیه استکبارستیزی و حقیقت‌جویی را خصلت جوانان و دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان همواره در طول تاریخ معاصر ایران روحیه استقلال‌طلبی داشته‌اند و در مقابل استکبار ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام صفوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم، گفت: واقعهٔ ۱۶ آذر سال ۳۲ به‌وضوح نشان داد که قشر دانشجو، پیشگام جریان مقابله با استبداد داخلی و زیاده‌خواهی استعمار است.

وی ادامه داد: روز دانشجو نماد مبارزه با استکبار و نماد آگاهی قشر جوان در شناخت راه درست و کنارزدن روایات انحرافی و ان‌شاالله پیشرفت و تعالی جامعه باید به دست شما جوانان اتفاق بیفتد.

همچنین در ادامه این برنامه، تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی خود، به بیان مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، معضل پسماند، بیکاری پرداختند.

این برنامه با تجلیل دانشجویان حائز رتبه‌های برتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شامل ۱۶۲ نفر از فعالان فرهنگی در تشکل‌ها، کانون‌ها و… و ۴۷ نفر از قهرمانان ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان گیلان، پایان یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه