مسئول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

عرضه سهمیه‌ای شیرخشک ناشی از کاهش تولید است

مسئول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خط تولید شیرخشک در کشور کم است که منجر به کاهش حجم ورودی این محصول به داروخانه‌ها شده است، گفت: از اوایل آبان بخش زیادی از مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها برطرف می‌شود.

عرضه سهمیه‌ای شیرخشک ناشی از کاهش تولید است

افشین جهش در گفتگو با هشت‌دی در پاسخ به وضعیت عرضه شیرخشک در داروخانه‌های گیلان با بیان اینکه طبق وعده اداره‌کل در دهه اول آبان مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها به تدریج برطرف می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر نیز شیرخشک نوزادان به صورت سهمیه‌ای به داروخانه‌های استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه شیرهای مختلف اعم از شیر خشک، سرلاک، مکمل و … در داروخانه‌ها وجود دارد اما حجم ورودی شیرخشک به داروخانه‌ها کم است، تصریح کرد: خط تولید شیرخشک کم است و حجم ورودی نیز به همین دلیل کمتر شده است.

خط تولید شیرخشک کم است

مسئول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به علت کمبود شیرخشک در داروخانه‌های استان گیلان، تصریح کرد: از آنجایی که خط تولید کم است هر چقدر شیرخشک در کشور تولید می‌شود به صورت سهمیه در سراسر کشور و بین استان‌ها توزیع می شود لذا سهمیه‌ها نسبت به قبل کاهش یافته است.

ابتدای آبان بخش زیادی از مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها برطرف می‌شود

مسئول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از اوایل آبان بخش زیادی از مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها برطرف می‌شود، گفت: اکنون میزان مراجعات و شکایات مردمی در خصوص کمبود شیرخشک در مقایسه با ابتدای مهر ماه کمتر شده است.

کمبود شیرخشک هیچ‌گونه ارتباطی به مسائل غزه ندارد

وی در پاسخ به شایعات مطرح شده توسط عده‌ای مبنی بر ارتباط بین کمبود شیرخشک در کشور و جنگ در غزه، بیان کرد: این دو موضوع هیچگونه ارتباطی با هم ندارند و قضیه مربوط به کاهش میزان تولید در کشور است و ربطی به غزه ندارد.

مردم به داروخانه‌های منتخب مراجعه کنند

وی خاطرنشان کرد: لیست داروخانه‌های منتخبی که سهمیه شیرخشک دارند در سامانه معاونت غذا و داروی علوم پزشکی گیلان موجود است و مردم برای اطلاع یافتن از اسامی این داروخانه‌ها می‌توانند به سایت علوم پزشکی گیلان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه