معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مشکل شیرخشک در گیلان وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شیرخشک در سطح این استان موجود است گفت: مشکل ایجاد شده در بخش توزیع بوده و لذا موضوع در دست بررسی است و تا هفته‌های آینده برطرف می‌شود.

مشکل شیرخشک در گیلان وجود ندارد

به گزارش هشت‌دی نسیبه یوسفیان، در گفتگوی خبری باران در پاسخ به چرایی گلایه برخی از شهروندان نسبت به کمبود شیرخشک به‌ویژه شیرخشک‌های خاص در برخی از شهرستان‌ها، اظهار کرد: طی گزارش‌ها هفته اخیر در یک شهرستان با مشکل مواجه بودیم.

 وی ادامه داد: باوجوداینکه شیرخشک در سطح استان گیلان موجود است، مشکل ایجاد شده در بخش توزیع بوده و لذا موضوع در دست بررسی است و تا هفته‌های آینده برطرف می‌شود.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بررسی مداوم سامانه «ttac» توسط همکاران این معاونت خبر داد و تصریح کرد: تاکنون کمبود چشمگیری در انبارهای شرکت‌های پخش شعب استان گیلان در خصوص شیرخشک مشاهده نکردیم.

 یوسفیان با بیان اینکه ممکن است در مقاطعی به دلیل شرایط تحریم‌های ظالمانه با کمبود برخی از برندهای شیرخشک مواجه شویم، عنوان کرد: باهمت و پیگیری سازمان غذا و دارو و به قید فوریت این مشکل بررسی و رفع شده است.

 وی با اشاره به نحوه توزیع شیرخشک‌های رژیمی، یادآور شد: شیرخشک‌های رژیمی به تعداد خاص و بر اساس کد ملی نوزاد و نسخه پزشک متخصص اطفال توزیع می‌شود؛ این شیرخشک‌ها پس از ثبت در سامانه «ttac» داروخانه‌ها در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد و هر داروخانه اجازه ثبت بیش از تعداد تعیین شده را ندارد که توسط وزارت بهداشت تعیین و اعلام می‌شود.

 معاون غذا و داروی علوم پزشکی گیلان کمبود احساس شده را مربوط به شیرخشک‌های رژیمی دانست و خاطرنشان کرد: مراجعین هرگونه مشکل برای تهیه شیرخشک را در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند؛ همچنین برای شیرخشک‌های عادی با اداره نظارت بر مواد غذایی و برای شیرخشک‌های رژیمی با اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل به شماره ۲۴-۳۳۳۲۱۴۲۳ تماس بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه