امام جمعه آستارا:

زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت قابل تقدیر است

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت قابل تقدیر است، گفت: دشمن به دنبال اغتشاش و ناامنی است؛ اما آمادگی و هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و اقدامات گسترده نیروهای امنیتی اجازه نفس‌کشیدن به خرابکاران و فتنه‌گران را نداد.

زحمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت قابل تقدیر است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه شهر آستارا با اشاره به اهمیت اخلاق و آداب اسلامی در جامعه، خانواده را عامل اصلی تربیت دینی و آموختن اخلاق اسلامی به فرزندان دانست و بر ضرورت رعایت اخلاق توسط والدین و الگوپذیری کودکان و جوانان تأکید کرد.

وی با تبریک فرارسیدن هفته فراجا و تشکر از زحمات نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت جامعه و مبارزه با متخلفان و برهم‌زنندگان نظم عمومی، گفت: مردم خوب و قدرشناس ما هم شکرگزار نعمت امنیت و ممنون شما عزیزان هستند.

 امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه نیروهای انتظامی در شهرها، جاده‌ها و مرزها با جان و دل از امنیت و آرامش هموطنان عزیز دفاع می‌کنند و مظلومانه شهدای بسیاری هم در این راه تقدیم کرده‌اند، گفت: مسئولان با توجه به اهمیت و سختی کار این نیروهای خدوم، سطح معیشتی و رفاهی آنان را ارتقا دهند.

تحرکات اخیر دشمن در فضاسازی رسانه‌ای برای مردم رنگی ندارد

 باقری ارومی به تحرکات اخیر دشمن در فضاسازی رسانه‌ای در مورد حادثه در متروی تهران برای یک دختر دانش‌آموز گفت: رسانه‌های خارجی به دنبال جوسازی و راه‌انداختن سوژه جدیدی شبیه مهسا امینی هستند؛ اما باید بدانند دیگر حنای آنها برای مردم هوشیار و آگاه ما رنگی ندارد و کسی فریب دروغگویی‌های شما را نخواهد خورد.

 وی تأکید کرد: دشمن در خواب و خیال خود فکر می‌کرد که امسال هم می‌تواند مثل پاییز گذشته کشور را به اغتشاش و ناامنی بکشاند؛ ولی آمادگی و هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و اقدامات گسترده نیروهای امنیتی اجازه نفس‌کشیدن به خرابکاران و فتنه‌گران را نداد.

 رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان آستارا با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییر تاریخ روز وقف از ماه صفر به‌روز شانزدهم ربیع‌الاول به اهمیت این سنت حسنه در آیات و روایات و در فرهنگ اجتماعی بسیاری از کشورهای مختلف دنیا پرداخت و نسبت به احیای این عمل نیکو تأکید کرد.

 وی در ادامه با اشاره به شانزدهم مهرماه روز جهانی کودک، تغذیه، سلامت، تربیت، تحصیل، بازی، آرامش و داشتن خانواده خوب را از حقوق ابتدایی و اصلی کودکان برشمرد و تصریح کرد: باید شرایط کودکی‌کردن و بهره‌بردن از دوران کودکی برای همه کودکان فراهم گردد.

 امام‌جمعه آستارا هفدهم مهرماه، روز جهانی پست را گرامی داشت و یادآور شد: آن زمانی که ارتباط جدید رسانه‌ای نبود و اخبار و اطلاعات با این سرعت تبادل نمی‌شد؛ پست تنها راه ارتباطی افراد در شهرها و کشورهای مختلف بود و امروز هم علی‌رغم همه توسعه‌های ارتباطی باز هم نقش پست در انتقال مرسولات مردم بسیار مهم و قابل‌تقدیر است.

 وی همچنین با اشاره به هجدهم مهرماه روز جهانی سلامت روانی گفت: دنیای امروز برای ایجاد آرامش روح انسان راه‌های مختلفی رفته، ولی نه‌تنها نتوانسته آن را ایجاد کند، بلکه با فشارها و رفتارهای مختلف غیرانسانی باعث تهدید سلامت روان بشر شده است؛ اما اسلام معنویت و یاد خدا را نسخه آرام‌بخش روح و سلامت روان برای بشریت قرار داده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه