امام جمعه آستارا در گفتگو با «هشت‌دی» مطرح کرد:

ایجاد خیزش عظیمی جهانی در دفاع از مظلومان فلسطینی

امام جمعه آستارا با بیان اینکه روز قدس امسال، متفاوت و پرشورتر از سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: دنیا شاهد جنایت‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و فلسطین است لذا برای دفاع از مظلومان فلسطینی خیزش عظیمی در روز قدس شکل خواهد گرفت.

ایجاد خیزش عظیمی جهانی در دفاع از مظلومان فلسطینی

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به فلسفه نامگذاری روز قدس، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از زمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، حضرت امام خمینی (ره) نسبت به خطر تشکیل این غده سرطانی هشدار داده بودند و حتی علما و روحانیون حوزه علمیه را نیز به روشنگری در خصوص ماهیت این رژیم نژادپرست تشویق می‌کردند.

وی گفت: رژیم طاغوتی پهلوی، صحبت در مورد اسرائیل را در منبرهای ماه محرم ممنوع اعلام کرد اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دیگر محدودیت و ممنوعیتی برای افشای چهره حقیقی رژیم صهیونیستی و اهداف شوم یهود از تشکیل این رژیم جعلی نبود و حضرت امام خمینی (ره) برای آگاه سازی همه مسلمانان از خطر تشکیل رژیم جعلی اسرائیل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: این اقدام موجب بیداری مسلمانان و کشورهای اسلامی و واردکردن فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی بر علیه این رژیم غاصب و جنایتکار شد و روز به روز جایگاه آن را در منطقه و جهان ضعیف و ضعیف‌تر کرد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی ادامه داد: امروز نه تنها مسلمانان بلکه تمام ملت‌های آزادی‌خواه دنیا در سرتاسر جهان بر علیه ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی فریاد اعتراض سر می‌دهند و این اتحاد و همدلی جهانی برای پایان دادن به عمر اسرائیل خبیث شکل گرفته است لذا در این بین، اتحاد مسلمانان که اشتراک دینی با مردم مسلمان فلسطین دارند بسیار ممتاز و حائز اهمیت است و حتی برخی دولت‌های کشورهای اسلامی که قبلا با رژیم صهیونیستی روابط سیاسی داشتند نیز روابط خود را قطع و یا کاهش داده‌اند و این نشانه اتحاد مسلمانان حول محور مسئله فلسطین است.

خیزش عظیمی جهانی در دفاع از مظلومان فلسطینی

وی با بیان اینکه روز قدس امسال، متفاوت و پرشورتر از سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: دنیا به خوبی شاهد جنایت‌های این رژیم جنایتکار بر علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه به خصوص زنان و کودکان بی‌گناه است لذا برای دفاع از مظلومان فلسطینی خیزش عظیمی در روز قدس شکل خواهد گرفت.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: هر چند روز قدس یک روز در سال است و به عنوان نماد مبارزه با اسرائیل شناخته می‌شود ولی برای اثر بخش بودن این روز باید در روزهای دیگر سال نیز این حرکت را با اقدامات مختلف سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای ادامه داد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی افزود: تحریم کالاهای اسرائیلی و قطع ارتباط تجاری با این رژیم جنایتکار می‌تواند ضربه بزرگی به آن‌ها وارد کند به علاوه رژیم صهیونیستی به علت مرزهای محدودی که دارد بیشتر از طریق دریا تبادلات تجاری خود را انجام می‌دهد که با ناامن کردن مسیرهای مبادلات تجاری توسط گروه‌های مقاومت، اقتصاد آن‌ها آسیب‌پذیر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقامه دعواهای حقوقی به جرم نقض حقوق بشر و نسل‌کشی در مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی منجر به افزایش فشار افکار عمومی و تضعیف جایگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی گشته و در نهایت با بهره گرفتن از قدرت رسانه در انتقال جنایت‌های آنان و نشان دادن مظلومیت مردم غزه باید مردم جهان را بر علیه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی بیدار کرد و این حرکت را تا نابودی کامل این کشور جعلی جنایتکار و آزادی قدس شریف ادامه داد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
اجماع جهانی رو باید وزارت خارجه انجام میداد که نداد مجلس ضعیف داشته باشی نتیجه وزرات خونه ضعیف میشه وزیر خارجه دو سال پیش باید استیضاح و برکنار میشد
در حاشیه