امام جمعه رشت:

اتحاد کشورهای اسلامی مانع زورگویی آمریکا می‌شود

امام جمعه رشت، گفت: اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا مانع زورگویی و دخالت‌های آمریکا می‌شود.

اتحاد کشورهای اسلامی مانع زورگویی آمریکا می‌شود

 به گزارش هشت‌دی آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی این شهر با اشاره به اینکه بشریت مدیون رسول خدا (ص) است، اظهار کرد: پیامبر اسلام همچون طبیبی حاذق نسخه معرفتی و عملی همه دردهای بشریت مانند جهل، تبعیض، بی‌هدفی، مفاسد و آسیب‌های اخلاقی را به بشریت عرضه کرده است.

 وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد حضرت رسول‌الله (ص) اشاره کرد و گفت: اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا مانع زورگویی و دخالت‌های آمریکا می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا به کشورهای منطقه ضربه سیاسی و اقتصادی می‌زند، بیان کرد: اگر همه کشورهای اسلامی اعم از عراق، لبنان، سوریه حتی عربستان، مصر، اردن و کشورهای حوزه خلیج‌فارس خط و مش واحدی در مسائل اساسی اتخاذ کنند مانع دخالت‌ها و قلدری‌های قدرت‌های زورگو می‌شوند.

 آیت‌الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در رابطه با عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم جعلی صهیونیستی، بیان کرد: دولت‌هایی که این موضوع را سرمشق خود قرار داده‌اند، ضرر خواهند کرد چرا که این رژیم غاصب رفتنی و در حال مرگ است.

 وی با اشاره به رابطه دوستانه ایران با افغانستان، گفت: دو ملت مسلمان ایران و افغانستان در کنار هم زندگی می‌کنند؛ اما رسانه‌های معاند می‌خواهند با حرف‌های باطل این دو ملت برادر را به جان هم بیندازند که این توطئه‌ها راه بجایی نخواهد برد و این در حالی است که آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند و جنایت‌هایی در این کشور به وجود آوردند که در تاریخ افغانستان بی‌سابقه بود.

 امام‌جمعه رشت در ادامه بیان کرد: مسلمانان نسبت به یکدیگر حقوقی دارند که ملزم به رعایت آن هستند.

 وی با بیان اینکه برخی از مدیران چون سمت گرفته‌اند گمان می‌کنند باید همه خویشان خود را به جایی برسانند که این موضوع پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: به مدیران توصیه می‌کنم خود و فرزندانشان را کنترل کنند و اگر توانایی کنترل و مراقبت ندارند از مسئولیت کناره بگیرند؛ زیرا این شیوه عملکردشان بلای جانشان می‌شود.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه