امام‌جمعه رشت:

سرنوشت کشور به انتخابات گره خورده است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه سرنوشت کشور به انتخابات گره خورده است، گفت: انتخابات پرشور در افزایش اقتدار و عظمت ملت‌های اسلامی نقش دارد.

سرنوشت کشور به انتخابات گره خورده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم مؤمن قم، اظهار کرد: در ۴۴ سال گذشته دشمن تلاش زیادی برای بی‌اعتمادکردن مردم انجام داده است‌.

بی‌اثر جلوه‌دادن حضور مردم در صحنه‌های انقلاب از شگردهای دشمن است

وی با اشاره به بیانات رهبر‌ معظم انقلاب مبنی بر اینکه کم‌رنگ و کوچک و بی‌اثر جلوه دادن حضور مردم در صحنه‌های انقلاب از شگردهای دشمن است، افزود: دشمن تلاش می‌کند که جوانان را نسبت به آینده ناامید کند و سعی دارد ملت و جوانانِ ایران را از آمریکای زورگو و صهیونیست غاصب بترساند در حالی‌که این جنایت‌کاران در طول ۴۴ سال گذشته هیچ غلطی نکرده و نمی‌توانند بکنند.

امام‌جمعه رشت در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله حجاب، گفت: در قضیه حجاب و امثال آن باید با این نکته توجه کرد که این مسئله فقط براثر ناآگاهی عده‌ای از موضوع حجاب نیست بلکه عده‌ای اندک با بی‌حجابی و کشف حجاب، انگیزه مخالفت با نظام دارند‌.

آیت‌الله فلاحتی افزود: طبق بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مردم باید در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و کشور از جمله انتخابات حضوری پرشور داشته باشند و انتخابات پرشور نیز در افزایش اقتدار و عظمت ملت‌های اسلامی نقش دارد و نشانگر حضور مقتدرانه‌ ملت در دفاع از کشور، انقلاب و ارزش‌های متعالی اسلامی خواهد بود بنابراین سرنوشت کشور به انتخابات گره خورده است اگرچه منتخبان مردم نمی‌توانند همه گره‌ها را باز کنند اما باید تمام تلاش خود را برای گره‌گشایی از کار مردم انجام دهند.

اهمیت حفظ آبرو و اسرار مردم

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ آبرو و اسرار مردم، اظهار کرد: عواملی مانند عصبانیت، احساسات به‌دور از عقلانیت و خشم بی‌جا باعث می‌شود شخص اسرار و امور شخصی دیگران را برملا کند و ممکن است همین فرد بعد از ساعاتی پشیمان شود.

امام جمعه رشت، غضب و خشم بیجا را عاملی برای ویرانگری دانست و تصریح کرد: خشم و غضبی که در مسیر نادرست باشد، فاجعه می‌آفریند.

از ماه رجب غافل نشوید

نماینده‌ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به آغاز ماه رجب، خطاب به مردم گفت: از این ماه پربرکت غافل نشوید و حداقل یک ربع تا ۲۰ دقیقه بعد از نماز صبح سعی کنید دعاهای ماه رجب را قرائت کنید و در طول روز نیز به دعاهای این ماه توجه داشته باشید.

وی در ادامه سالروز ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) را تبریک گفت و افزود: امام محمد باقر(ع) در روایتی فرمودند انسانِ بد زبان، مبغوض خداست و لذا زبان را کنترل کنید.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سالروز شهادت امام علی النقی(ع) ادامه داد: در روایتی از امام معصوم آمده است که انسان‌ها در دنیا با مال محشورند اما در آخرت با عمل محشورند پش تلاش کنید در کنار مال عمل صالح داشته باشید و مال می‌تواند وسیله‌ای برای تقرب انسان به پروردگار شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ روز فرار ذلیلانه محمدرضا پهلوی و آزادی این مرز و بوم پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال حکومت شاهنشاهی عنوان کرد: ملت ایران ملتی نجیب در طول تاریخ بودند اما شاهان ملت ایران را ذلیل کردند اما در سایه تلاش عالمان شیعه، امام عظیم‌الشأن(ره) و مردم، حکومت شاهنشاهی در ایران ریشه‌کن شد و دیگر بازنخواهند گشت زیرا ملت راه خود را پیدا کرده است.

وی عبور ناوشکن ایرانی از تنگه باب‌المندب و رسیدن به دریای سرخ را افتخار بزرگی برای ایران و باعظمت دانست و ادامه داد: دریای سرخ و باب‌المندب از موقعیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به‌طوری‌که سالانه ۱۶ هزار کشتی نظامی و تجاری از این دریا عبور می‌کند.

نماینده‌ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد تولیدات نفت جهان نیز از دریای سرخ عبور می‌کند، بیان کرد: حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در این آبراه‌های جهانی بسیار مهم و باعث شگفتی و نگرانی آمریکا و اروپایی‌ها شده است اما جمهوری اسلامی همچنان در تلاش است تا در اقیانوس‌های بزرگ جهان حضور مقتدرانه داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه داعش توسط دولت‌های مفسد جهانی شکل گرفته است، افزود: دشمن با این حرکت‌های ناموزون در جمهوری اسلامی به‌دنبال ناآرام کردن منطقه است و از سوی دیگر می‌خواهند کاری کنند تا ایران وارد ماجرای تقابل مستقیم با رژیم جنایتکار صهیونیستی شود البته جمهوری در وقت مقتضی و در صورت فقدانِ مانع، از هیچ تلاشی برای حمایت و کمک به فلسطین دریغ نخواهد کرد اما دشمنان در تلاشند تا از تاثیرگذاری ایران در منطقه بکاهند و در عین حال فضای کشور را امنیتی کنند اما موفق نخواهند شد.

پذیرایی‌های کاندیداها در روستاها ممنوع!

امام‌جمعه رشت با اشاره به اقدامات برخی کاندیداها عنوان کرد: برخی کاندیداها با حضور در روستاها کم کم پذیرایی‌های خود را آغاز کرده‌اند در حالی‌که این کار ممنوع است و این‌گونه اقدامات پرونده آن نماینده را سیاه می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه