امام‌جمعه رشت:

رکن امروز حضور حداکثری در انتخابات است

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه توجه به مطالبات رهبری و حضور حداکثری اصل اساسی و رکن رکین و تحول‌آفرین در انتخابات ۱۱ اسفندماه است، گفت: باید برای انتخاب اصلح دقت کرد.

رکن امروز حضور حداکثری در انتخابات است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با خون جوانان گلگون‌کفن ایران اسلامی آبیاری شده و مردم با بصیرت و هوشیاری همواره توطئه‌های شوم دشمن را نقش‌برآب کردند، اظهار کرد: اصل اساسی و رُکن امروز حضور حداکثری در انتخابات است، مقاومت مردم غزه، شهادت ۳۰ هزار زن و کودک در غزه و ملت‌های آزادی‌خواه دنیا چشمشان به اقتدار جمهوری اسلامی است که این قدرت با حضور مقتدرانه ملت ایران به رخ دنیا کشانده می‌شود و امید جبهه مقاومت و ملت‌های آزادی‌خواه را دوچندان می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه موجب تقویت امید مظلومان و در رأس آن جبهه مقاومت می‌شود، افزود: هر دو انتخابات ۱۱ اسفندماه به‌ویژه خبرگان رهبری مهم است؛ ازاین‌رو با توجه به نقشه‌های شوم و تلاش‌های دشمنان باید هوشمندانه در انتخابات حضور حداکثری یافت.

باید برای انتخاب اصلح دقت کرد

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه باید برای انتخاب اصلح دقت کرد و دنبال فردی رفت که هدفش اشرافی‌گری نبوده و انقلابی‌گری را باور داشته باشند، تصریح کرد: فردی را انتخاب کنید که دنبال منافع شخصی نبوده و منافع ملت را اولویت بداند؛ لذا همه مسئولیت داریم تا با انتخاب اصلح از ارزش‌های انقلاب مراقبت کنیم و باید با بررسی سوابق و رزومه نامزدهای انتخابات؛ افرادی کارآمد، تابع ولایت‌فقیه و پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی را راهی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نماییم.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه انتخاب اصلح خود یک جهاد است چرا که باید مراقبت کنیم تا فردی که دغدغه او آبروی ملت و نظام اسلامی ایران نباشد انتخاب نشود، گفت: ملت ایران برای دفاع از ارزش‌ها، تلاش‌های فراوانی کرده و دشمن را در توطئه‌های مختلف ناامید کرده؛ لذا باید مراقبت نمود تا افراد دلسوز و انقلابی و حافظ ارزش‌ها انتخاب شوند.

۲۲ بهمن قدرت‌های جهانی را به خضوع درآورد

این خطیب گیلانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اذعان کرد: انقلاب اسلامی بعد از بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بزرگ‌ترین حادثه تاریخ بشر بود و حکومت چندین هزارساله شاهنشاهی را از بین برد، قدرت‌های جهانی را به خضوع درآورد و به ملت بزرگ ایران آزادی، استقلال و حکومتی مبتنی بر اسلام، قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) هدیه داد و این ملت آزاده با تحمل سختی‌ها و شدائد هیچگاه راه امام را رها نکردند.

بیانیه گام دوم انقلاب افتخاری برای ملت ایران و اهل مقاومت است

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مؤلفه‌های مختلفی را مورد تأکید قرار داده و جوانان را مورد خطاب قرار دادند، اضافه کرد: این بیانیه ترسیم زیبایی از گذشته ۴۰ساله ایران، بنایی برای حال و افقی برای آینده این کشور است که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده و افتخاری برای ملت ایران و ملت‌های اهل مقاومت است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه روسیه از بعضی رهبران مقاوم یمن دعوت کرده است تا به آن کشور بروند، تصریح کرد: ملت یمن در سایه جان‌فشانی‌ها و خون شهدایش قدرتمند شده و یمن با وجود باب المندب و دریای سرخ توانسته قدرت خود را به رخ دنیا بکشاند، بنابراین روسیه با علم به این قدرت یمنی‌ها به نظر می‌رسد به‌منظور مهار قدرت آمریکا و اینکه آمریکا را وادار کند تا از حمایت از اوکراین دست بردارد، تصمیم به این اقدام گرفته است.

وی با تأکید بر قدرت‌نمایی یمنی‌ها در باب المندب و دریای سرخ تصریح کرد: هشت سال جنگ یمن دستاورد خوبی برای این کشور داشت ملت یمن در سایه رشادت و ایثار شهدای خود توانست قدرتمند شود که در این راستا عدم حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها می‌تواند از دیگر فرض‌ها و دلیل این دعوت روسی‌ها از رهبران یمن باشد؛ لذا اگر آمریکا از منطقه برود منطقه آرام می‌گیرد که این دعوت با استقبال رهبران یمن مواجه شده است.

با اقتدار در برابر بدخواهان ایستادگی می‌کنیم

خطیب جمعه رشت همچنین با تبریک فرارسیدن مناسبت‌های سوم شعبان ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار و چهارم شعبان روز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) خاطرنشان کرد: صدور حکم حضرت امام خمینی (ع) در ۲۵ بهمن سال ۶۷ مبنی بر اعدام سلمان رشدی خائن و فاسد، دنیا را متحول کرد. اکنون ما با تأسی از روایات ائمه معصومین با اقتدار و عزت در برابر بدخواهان و دشمنان ایستادگی می‌کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه