امام‌جمعه رشت:

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند

امام‌جمعه رشت با اشاره به ضرورت برگزاری انتخاباتی سالم، گفت: مردم به تخلفات انتخاباتی توجه کنند و هرجا مشاهده کردند شخصی در حال هزینه‌کردن غیرقانونی، خرید رأی و وعده‌های بی‌جا است، به نهادهای ذی‌ربط اطلاع دهند.

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت با اشاره به جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی در فلسطین به ششم بهمن‌ماه سال ۵٧ سالروز قرارداد ننگین کمپ دیوید اشاره کرد و گفت: برخی کشورهای اروپایی در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی از یکدیگر پیشی گرفته‌اند.

 وی با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از ۱۱۰ روز از جنگ در غزه تاکنون حدود ۲۵ هزار فلسطینی به شهادت رسیدند که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر کودک هستند، اظهار کرد: این جنایت‌ها مصداق بارز نسل‌کشی است.

 امام‌جمعه رشت یکی از دلایل مهاجرپذیری زیاد آلمان را عدم برخورداری از دوام، ثبات و اعتبارات سرزمینی آن‌ها در دنیا دانست و بیان کرد: در سال ۱۹۴۸ میلادی نیز قانونی به نام “جلوگیری و مجازات جزم نسل‌کشی” مطرح شد و آلمان جزو کشورهای امضاکننده این قانون بود؛ بر اساس این قانون، هر کشوری که اقدام به نسل‌کشی کند، مجامع صاحب قدرت باید جلوی آن را بگیرند.

 آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اخیراً آفریقای جنوبی شکایتی را درباره غزه و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه برده است؛ اما اولین کشوری که درصدد مقابله با این شکایت برآمده، آلمان است.

 هولوکاست؛ دروغ تاریخی یهودیان صهیونیستی

 وی با بیان اینکه آلمانی‌ها سعی دارند دامن خود را از دروغ تاریخی که یهودیان صهیونیستی راه انداختند، پاک نگه دارند افزود: صهیونیست‌ها سال‌ها پیش با مطرح کردن مسئله هولوکاست، ادعا کردند که هیتلر هزاران نفر از یهودیان را کشته است که از دروغ‌های تاریخی آن‌هاست و با این ادعا به دنبال مظلوم‌نمایی در دنیا و جا خوش کردن در فلسطین بودند.

قتل و عام گسترده کودکان فلسطینی مصداق بارز نسل‌کشی است

 نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امروز قدرت‌های جهانی مدعی حقوق بشر حاضرند دست به هر جنایتی بزنند تا حرف خود را به ملت‌ها تحمیل کنند عنوان کرد: آیا قتل و عام گسترده کودکان در فلسطین طی ۳ ماه، آواره‌کردن دسته‌جمعی مردم فلسطین و اخراج آن‌ها از خانه‌هایشان و محروم‌کردن این مردم از آب، غذا و درمان که حق اولیه هر انسانی است و فرودآوردن بمب‌های فسفری روی سر زنان و کودکان بی‌دفاع مصداق نسل‌کشی نیست؟ و چگونه است که دولت خبیث آلمان این موارد را مصداق آدم‌کشی نمی‌داند؟

همه ابزارهای لازم برای اثبات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد

 آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروز همه ابزارهای لازم برای اثبات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد اذعان کرد: اگرچه در این جنگ خانمان‌سوز بیش از ۲۵ هزار فلسطینی شهید شدند و حوادث تلخی رقم خورده که در تاریخ ثبت خواهد شد؛ اما دستاوردهای خوبی هم برای مسلمانان به همراه داشت.

 امام‌جمعه رشت، باطل شدن عقیده شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل را اولین دستاورد این جنگ دانست و بیان کرد: زوال‌پذیری ارتش اسرائیل امروز مشهود و نمایان است.

 وی باطل شدن ادعاهای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بی‌آبرو شدن حامیان این رژیم، تقویت جبهه مقاومت و گسترده شدن قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا به ویژه در کشورهای اسلامی را جزو دیگر دستاوردهای این جنگ خواند و افزود: کاهش قدرت آمریکا در منطقه نیز دستاورد دیگر این جنگ است و برای ملت‌ها ثابت شد که آمریکایی‌ها در رأس جنایت علیه غزه ایستاده‌اند.

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند

 نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به حوادث انتخاباتی و ضرورت برگزاری انتخاباتی سالم و مبتنی بر آرمان‌های جمهوری اسلامی گفت: مردم به تخلفات انتخاباتی که از طریق رسانه ملی و حتی زیرنویس شبکه باران اعلام می‌شود توجه کنند و هرجا مشاهده کردند که شخصی در حال هزینه‌کردن غیرقانونی، خرید رأی و وعده‌های بی‌جا است، به نهادهای ذی‌ربط اطلاع دهند.

 آیت‌الله فلاحتی با اشاره به برخی گلایه‌های اخیر چایکاران عنوان کرد: چایکاران گلایه‌هایی از بابت معوقات خود داشتند از طرفی صاحبان کارخانجات هم می‌گویند محصول چای آن‌ها خریداری نشده است و لذا هم این کارخانجات و هم سازمان چای در کنار دیگر سازمان‌های ذی‌ربط باید تلاش کنند که معوقات چایکاران کم‌کم پرداخت شود.

 وی در ادامه به بیان روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع) مبنی بر اینکه بهترین بنده خدا کسی است که خودسازی و تربیت نفس کند اظهار داشت: پرحرفی یکی از عواملی است که باعث می‌شود انسان اسرار زندگی مردم را به‌راحتی افشا کند.

 امام‌جمعه رشت ادامه داد: در روایتی دیگر آمده است که انسان برای حفظ و سالم نگه‌داشتن خود باید از دست‌درازی به اموال مردم و خون‌ریزی خودداری کند و زبان خود را نیز به‌سلامت عبور دهد و اگر چنین نکند آثار منفی بدی پیش روی او قرار خواهد گرفت؛ چرا که پر حرف، خطایش بیشتر است و کسی که خطایش بیشتر باشد بی‌شرم و بی‌حیا است.

 آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه پرحرفی با سیاهی و مردن قلب انسان همراه است افزود: قلبِ مرده، معارف الهی را باور نمی‌کند و حال معنوی خود را از دست می‌دهد و این انسان تبدیل به یک مرده متحرک خواهد شد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه