هشت‌دی گزارش می‌دهد؛

وقتی عشق آبرو گرفت

جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس ماندند و جنگیدند تا نام ایران و اسلام بماند و وطن جولانگاه لاشخورها و گرگ‌های طمع‌کار نشود تا ثابت کنند خون بر شمشیر پیروز است و عشق از صبر، ایمان و استقامت‌شان آبرو بگیرد.

وقتی عشق آبرو گرفت

به گزارش هشت‌دی، دفاع مقدس نامی است که بر هشت سال ایستادگی گذاشته‌ایم. هشت سال پافشاری بر حقی که می‌خواستند ضایع کنند اما نتوانستند و البته بهای این نتوانستن خون فرزندان غیور و سرافراز کشورمان بود که محدودیت‌های مالی و نظامی و کمبود نیرو و تهدیدات داخلی و خارجی و خلاصه هیچ عاملی نتوانست از پا درشان بیاورد.

جوانانی که ماندند و جنگیدند تا نام ایران و اسلام بماند؛ تا وطن جولانگاه لاشخورها و گرگ‌های طمع‌کار نشود، تا ثابت کنند خون بر شمشیر پیروز است و خلاصه آنکه ایستادند تا عشق از صبر، ایمان و استقامت‌شان آبرو بگیرد.

طی هشت سال دفاع جانانه مردان کشور، حدود دو میلیون رزمنده ایرانی به درجه رفیع و مقدس شهادت نائل آمدند و در این‌ بین استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید جزء استان‌های پرافتخار در این دوران است.

گیل‌مردان غیور اگرچه از حیث مسافت از جبهه‌ها دور بودند؛ اما قلبشان برای ایران می‌تپید و از گوشه‌وکنار استان برای دفاع از آرمان‌ها و لبیک به پیر خمین راهی جبهه شدند و از ایران و اسلام دفاع کردند.

مردم گیلان در دوران دفاع مقدس علاوه بر آنکه فرزندان و جگرگوشه‌های خود را راهی جبهه‌ها کردند تا در کنار سایر فرزندان این مرز و بوم برای دین و ناموس وطن بجنگند، از نظر مالی نیز در این راه پیشتاز میدان بودند و چیزی کم نگذاشتند به‌طوری‌که در این مدت، اعزام یک هزار و ۵۰۰ کامیون کمک به جبهه‌ها نشان از غیرت و نوع‌دوستی و قلب بزرگ و مهربان مردم نجیب استان دارد.

چه مادرانی که خون دل‌ها خوردند و جان عزیز فرزندان‌شان را راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند. پیر و جوان و زن و مرد با جان و دل ایستادند تا غیرت دوباره معنا بگیرد و استبداد در برابر همت و عشق قلب‌ها کمر خم کند.

وداع سردار شهید داوود حق‌وردیان با مادرش

آری! نام و راه حسینی رزمندگان ما در این هشت سال جاودانه ماند تا پیروزی حق و به‌ثمررسیدن وعده‌های الهی بر همگان ثابت شود؛ اما امروز علی‌رغم همه سختی‌ها و توطئه‌ها، ماندن همچنان شعار ماست و میدان مبارزه همچنان پر از مردان و زنانی است که قلبی مملو از عشق دارند و به ندای تاریخی حسین بن علی (ع) لبیک می‌گویند.

شهدا نوری هستند که خاموشی ندارند و یقیناً ثمره خون پاکشان تحقق وعده الهی و برپایی حکومت عدل است و ملت مسلمان و آزاده ایران هیچ‌گاه رشادت فرزندان عزیز خود را فراموش نمی‌کنند و به‌پای آرمان خود خواهند ایستاد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه