استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم تبیین و ترویج دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جدید

استاندار گیلان بابیان اینکه  وظیفه ما جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت:  این فرهنگ باید برای جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، بیان و تبیین شود.

لزوم تبیین و ترویج دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جدید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مشورتی اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه  وظیفه ما جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌ها و نیز جامعه است، اظهار کرد:  این فرهنگ باید برای جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، بیان و تبیین شود تا فاصله و گسست بین نسلی ایجاد نشود.

و ی ادامه داد:‌ باید حماسه هشت هزار شهید سرافراز استان گیلان ده‌ها سال بعد هم مانند عاشورای امام حسین (ع) به یادگار بماند.

استاندار گیلان بابیان اینکه  همه ما در هر مقام و مسئولیتی برحسب وظایف ذاتی، حقیقی و جایگاه حقوقی خود باید برای آنچه به ما سپرده‌شده، جزءبه‌جزء و کلمه به کلمه این مدارک را جمع‌آوری کرده و به‌صورت اسناد تنظیم و منتشر کنیم، تصریح کرد: استانداری گیلان نیز تلاش دارد از محل اعتبارات سفر و سایر منابع در اختیار در این حوزه قدم‌هایی بردارد که ماندگار باشد.

وی با یادآوری این نکته که در سال ۵۹ و ایام دفاع مقدس دشمنان به سرکردگی آمریکای جنایتکار شهرهای ما را هدف بمباران شیمیایی و غیر شیمیایی قراردادند، افزود:  رزمندگان ما با کمک نیروهای مردمی از این مرزوبوم تا پای جان دفاع کرده و به دشمن اجازه تعرض و دست‌اندازی به خاک کشور ندادند.

عباسی بابیان اینکه دشمن به دشمنی ادامه می‌دهد، گفت:  حادثه اخیر کرمان بار دیگر نشان می‌دهد این جنایتکاران حتی راه شهید حاج قاسم سلیمانی را و زائران این مسیر حق را نیز برنمی‌تابند اما باید بدانند ارزش‌های دفاع مقدس ادامه‌دار بوده و حفظ‌شده و به‌سرعت گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: باید از طریق جهاد تبیین و حضور در دل مردم، امیدبخشی و خدمت‌رسانی شایسته به مردم، انتخابات ۱۱ اسفند را هرچه باشکوه‌تر برگزار کرده و نمایندگانی دلسوز در تراز جمهوری اسلامی، انقلابی و ارزشی که بتوانند آینده نظام را تضمین کنند، انتخاب کنیم.

به گزارش «هشت‌دی» در این مراسم از کتاب‌های تاریخ خاطرات شفاهی، جهاد و حماسه به همت بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با حضور استاندار و فرمانده سپاه قدس گیلان رونمایی شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه