مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت:

کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر کشور برگزار می‌شود

مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، گفت: کنگره بین‌المللی ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر کشور سال آینده برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، سردار نصرالله فتحیان عصر امروز در یادواره شهدای بهداری سپاه و امدادگران هلال احمر استان گیلان در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه دشمن در عملیات خیبر وسیع‌ترین جنگ شیمیایی را علیه ما انجام داد، اظهار کرد: مجبور بودیم برای عملیات خیبر زنجیره مستقل امداد و بهداشت و درمان از خط مقدم را به‌صورت مستقل طراحی و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در عملیات خیبر بیمارستان حضرت خاتم را مورد هدف قرار داد، افزود: کادر اصلی پزشکی سپاه که در این عملیات بودند شهید یا زخمی شدند.

مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به عملیات والفجر ۸، عنوان کرد: بیمارستان حضرت زهرا (س) طی این عملیات مورد حمله قرار گرفت در حالیکه طبق قوانین بین‌الملل این کار ممنوع است اما دشمن آن روز این کار را انجام داد و امروز نیز در غزه مشابه این اتفاق رخ می‌دهد.

شهادت ۳ هزار امدادگر در دوران دفاع مقدس

فتحیان با بیان اینکه تمامی اصولی که باید در جنگ رعایت می‌شد در جنگ تحمیلی نقض شد، تصریح کرد: این اتفاق باعث شد که بیش از ۳ هزار شهید امدادگر در دوران دفاع مقدس داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر کشور سال آینده برگزار می‌شود.

مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت ادامه داد: قریب به هزار امدادگر در غزه طی ۴ ماه اخیر به شهادت رسیدند و می‌خواهیم با برگزاری این کنگره پیوندی بین شهدای امدادگر کشور در دفاع مقدس و غزه برقرار کنیم‌.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه