«هشت‌دی» گزارش می‌دهد:

زنانی که ایمان را به عشق ترجیح دادند

روز وفات حضرت ام‌البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است؛ روز زنانی که زینب‌وار در هشت سال دوران دفاع مقدس حامی فرزندان و همسران خود در جبهه‌ها بودند و به ندای رهبر خود لبیک گفتند که اگر ایمان، شجاعت و شهامت این شیرزنان نبود معلوم نبود چه بر سر انقلاب نوپای ملت ایران می‌آمد.

زنانی که ایمان را به عشق ترجیح دادند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، مادر در فرهنگ ما با ایثار و عشق بی‌منت گره‌خورده است؛ زنی که برای خوشبختی و آسایش فرزندش از عزیزترین دارایی یعنی «جان» مایه می‌گذارد تا موجودی را که زمانی در بدنش نفس کشیده را به سر منزل مقصود برساند؛ مادری که می‌افتد تا قامت فرزند خم نشود.

در این بین هستند مادرانی که نه‌تنها فرزندان خود را خوشبخت و سعادتمند می‌خواهند؛ بلکه به واسطه ظرفیت‌های بلند روحی و ایمان همچون کوه، جگر گوشه‌هایشان را وسیله‌ای برای سعادت یک ملت قرار می‌دهند؛ بله مادران شهدا از این جنس مادران هستند.

زنانی که در بحبوحه جنگ و کشتار که فرق بین مرد و نامرد را معلوم می‌کند، بین عشق به فرزند و لبیک به ندای ولیّ زمانه و عمل به تکلیف دینی، ایمان را برگزیدند و نام خود و فرزندان غیورشان را در تاریخ جوانمردی ثبت و ضبط کردند.

در تقویم کشور ما نیز ۱۳ جمادی‌الثانی روز وفات حضرت ام‌البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است؛ روز زنانی که زینب‌وار در هشت سال دوران دفاع مقدس حامی فرزندان و همسران خود در جبهه‌ها بودند و به ندای رهبر خود لبیک گفتند و اگر ایمان، شجاعت و شهامت این شیرزنان نبود معلوم نمی‌شد که چه بر سر انقلاب نوپای ملت ایران می‌آمد. این زنان مظهر قهرمانی و ایثار هستند و تمامی پیشرفت‌ها و امنیت امروز خود را مدیون فداکاری دیروز آنها هستیم.

مادران و همسران شهدا نه‌تنها یک زن قوی، بلکه یک سرباز شجاع و قهرمان هستند که زندگی خود را وقف حفاظت از آزادی یک ملت کردند و شایسته تکریم و احترام هستند چرا که به حقیقت بدون فداکاری آنها عزت و پیشرفت برایمان ممکن نبود.

همسران بالاخص مادران شهدا دست‌کمی از مقام خود شهید ندارد؛ زیرا سال‌ها بعد از شهادت عزیزشان صبر کردند و برای سختی‌ها و دلتنگی‌هایشان گله نکردند و بی‌شک این رفتار نشئت‌گرفته از قلب‌هایی بزرگ و ارواحی عظیم و الهی است.

بی‌شک هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده به دست می‌آوریم به برکت خون این جوانان شهید و مادران بزرگوارشان است.

مادران شهدا بهترین راویان فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده هستند، زنانی که دل‌هاشان مملو از صفا، صمیمیت و ارادت به اهل‌بیت و ائمه اطهار (ع) است و با تربیت درست فرزندان خود مسیر تاریخ را تغییر دادند و خشنودی خداوند را بر رنج فراق از پاره‌های دل ترجیح دادند تا به پاداش الهی دست یابند.

رهبر معظم انقلاب در وصف مادران شهدا می‌گوید: «بدانید امروز در هیچ جای دنیا زنانی مثل این مادران شهدای ما که مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قوی‌تر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند، این همان تربیت اسلامی است. این همان دامان پاک و مطهر و نورانی فاطمه زهرا (س) است».

منزلت والدین شهدا از منظر اسلام

در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) آمده است: «روز قیامت موقع حساب خداوند به جبرئیل دستور می‌دهد که بچه‌های مؤمنین را به بهشت وارد کند آنها دم در بهشت می‌ایستند و وارد نمی‌شوند از پدران و مادران خود سؤال می‌کنند فرشتگان پاسخ می‌دهند آنها مشغول حساب اعمال خودشان هستند و مانند شما نیستند در آن هنگام فرزندان مؤمنین فریاد می‌زنند و گریه می‌کنند خداوند از جبرئیل علت گریه و فریاد آنان را سؤال می‌کند جبرئیل عرض می‌کند پروردگارا تو آگاهی این صدای بچه‌های مؤمنان است که بدون پدر مادرشان وارد بهشت نمی‌شوند در نتیجه خداوند فرمان می‌دهد به جبرئیل که از میان مردم دست والدین آنها را بگیرد و با آنها داخل بهشت کند».

مادران و همسران شهدا در زمانه‌ای که همه تلاش کردند نامی از اسلام باقی نماند به ندای هل مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی امام حسین (ع) لبیک گفتند و با تبعیت از سیره حضرت زینب کبری (س) مهم‌ترین قدم را در راه اعتلای دین احمد (ص) برداشتند.

آری! مادران و همسران شهدا در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط درست‌ترین تصمیم را گرفتند و تمامی رنج‌ها را به جان خریدند تا سعادت یک ملت و اسلام عزیز قربانی احساسات پاک مادرانه آنها نشود و به طور حتم این ایمان و فداکاری روزی به طور کامل جبران خواهد شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه