سرپرست فرمانداری رشت:

فلسفه دفاع مقدس عاشورا است

سرپرست فرمانداری رشت یکی از اهداف انقلاب اسلامی را زیر بار ظلم نرفتن و از خودگذشتگی و ایثار در برابر وطن دانست و گفت: فلسفه دفاع مقدس درس بزرگی است که از عاشورا گرفته شده است.

فلسفه دفاع مقدس عاشورا است

به گزارش هشت‌دی کیا عاشوری در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیش‌کسوتان این عرصه با بیان اینکه خودباوری نسل امروز انقلاب و دستاوردهای مثال‌زدنی نهضت مقاومت و بیداری اسلامی وامدار رشادت‌های متأثر از نهضت عاشورای رزمندگانی است که در میدان عمل ثابت کردند در فرهنگ دینی و باتکیه‌بر ایمان و اراده، هر چیزی شدنی است، اظهار کرد: فداکاری شهدا و ایثارگران سبب شد تا تلاش‌های جهان استکبار در مخالفت با انقلاب اسلامی و مردم ایران، در حد تهدیدات تو خالی باقی بماند.

 وی یکی از اهداف انقلاب اسلامی را زیر بار ظلم نرفتن و از خودگذشتگی و ایثار در برابر وطن دانست و گفت: فلسفه دفاع مقدس درس بزرگی است که از عاشورا گرفته شده و همان‌طور که دیدیم با کمترین امکانات توانستیم در برابر دشمنان مشترک از بیش از ۶۰ کشور دنیا در جنگ تحمیلی سربلند باشیم.

سرپرست فرمانداری رشت هفته دفاع مقدس را تاریخ ماندگار و پر افتخار کشورمان نامید و گفت: هر کشوری تکیه‌گاه تاریخی دارد و به آن مفتخر است ما نیز به دفاع مقدس، به رزمندگان و به ایثارگران خود می‌بالیم، ما در این جنگ شهید دادیم و سرافراز ماندیم.

عاشوری انتقال رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی را به جوانان ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: دو نسل بین جنگ و جوانان فاصله افتاده است و باید ببینیم که چطور می‌توانیم آن نظر و نگاه خدایی را اکنون در میان نسل جوان در کشور پررنگ‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس راویان صادق و مورد وثوق هشت سال حماسه‌سازی مردم این سرزمین هستند، بر لزوم مستندسازی و ثبت خاطرات این عزیزان تأکید کرد و افزود: همان گونه که انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی مردم‌محور بوده و همچنین هشت سال دفاع مقدس با مشارکت قهرمانانه تمامی اقشار جامعه به پیروزی قاطع و اثبات حقانیت رزمندگان اسلام منجر گردید؛ گرامیداشت این برهه سرنوشت‌ساز نیز به‌صورت مردم‌محور و با حضور پررنگ نسل جوان برگزار خواهد شد.

عاشوری با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: عمده برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده مردم‌محور بوده و توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج محلات اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر حضور پررنگ مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: محیط پیرامون را با فضای جبهه و جنگ عجین کردن نباید تنها به نصب پرده و بنر محدود شود و می‌توان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با حال و هوای جبهه و استفاده از ظرفیت میدان شهرداری و پیاده‌راه فرهنگی رشت و حضور گسترده مردم در این مکان، نسل جوان را با شهدا آشنا کرد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه