امام جمعه ماسال در گفتگو با هشت‌دی:

تقویت مساجد برای مقابله با جنگ‌شناختی ضروری است

امام جمعه ماسال با بیان اینکه مساجد یکی از کانون‌های فرهنگی در فضای جنگ شناختی و ترکیبی هستند، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب در این نبرد کسی برنده است که اول از همه روایت کند و لازم است متولیان مساجد در این راستا گام بردارند.

تقویت مساجد برای مقابله با جنگ‌شناختی ضروری است

حجت‌الاسلام سید هادی موسوی در گفتگو با  هشت‌دی  با اشاره به جایگاه حقیقی مساجد، اظهار کرد: از صدر اسلام مساجد در کنار کارکرد عبودیت و بندگی، محلی برای مشورت پیامبر اکرم (ص) با مردم در امور مهم بوده است.

وی به سایر حوزه‌های فعالیت مساجد اشاره کرد و گفت: علاوه بر کارکردهای آموزشی مانند تعلیم و تعلم، در حوزه‌های اجتماعی نیز مساجد همواره گره‌گشای مشکلات مردم و‌ جامعه و حافظ ارزش‌های اسلام و انقلاب و تجلی‌گاه وحدت انسجام و همدلی مردم بوده است.

امام جمعه ماسال تصریح کرد: در تاریخ معاصر مسجد یک پایگاه نظامی نیز بوده است همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس نیز شاهد اعزام رزمندگان از مساجد بودیم.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: به‌علاوه مساجد دارای تعاملات اجتماعی است، امام صادق (ع) می‌فرمایند در دوران پیامبر اکرم (ص) انسان‌های مستمند، نیازمند و فاقد مسکن توسط ایشان در مساجد سکونت داده می‌شدند که این اقدام پیامبر دو فایده داشت، یک رفع آوارگی این افراد و دوم اینکه همیشه در مسجد پیش چشم حاکمان و مردم قرار داشتند و سریعاً به مشکلات‌شان رسیدگی می‌شد لذا در حال حاضر نیز نیازمند حضور مداوم مسئولین در مساجد و ارتباط مستقیم با مردم در جهت رفع مشکلاتشان هستیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی مساجد، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت مساجد مطلوب نیست و مساجد عموماً بسته‌اند و نماز‌های یومیه در آن‌ها برقرار نیست لذا اکثر ناهنجاری‌ها و ساختارشکنی‌های موجود در حوزه‌های مختلف اجتماعی به وضعیت و کارکرد مساجد برمی‌گردد.

وی ادامه داد: در این حوزه نیازمند تجدید نظر در انتخاب متولیان مساجد هستیم این در حالی است که افرادی در راس امور مساجد در حال خدمت هستند که سالیان طولانی از فعالیت‌شان می‌گذرد و به صورت سنتی در این حوزه مدیریت می‌کنند لذا هر ثانیه دشمنان نظام در حال توطئه‌های جدید علیه نظام هستند چرا ما از مساجد به عنوان پایگاه‌های قدرتمند اسلامی بهره نمی‌بریم، بنابراین این مسئله ناشی از مدیریت سنتی مساجد است که امروز نیازمند حضور یک هیئت امناء با مدیریت صحیح و دارای روابط عمومی قوی در تمامی حوزه‌ها به خصوص در فضای مجازی هستیم.

امام جمعه ماسال بر اهمیت جذب نسل جوان و نوجوان در مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است فضای مساجد را برای میدان‌داری و مدیریت افراد صاحب ایده، طرح و فکر آماده کنیم تا با توجه به فضای حاکم بر جامعه در مقابله با دشمنان گام به گام پیش برویم.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان خاطرنشان کرد: در این فضای جنگ شناختی و ترکیبی یکی از کانون‌های فرهنگی، مساجد هستند که اگر متولیان ما عاجز از درک عمق این جنگ باشند نمی‌توانند برای مخاطب خوراک فکری تهیه کنند لذا طبق تاکید رهبر معظم انقلاب در این نبرد کسی برنده است که اول از همه روایت کند که لازم است متولیان مساجد در این راستا گام بردارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه