مداح اهل‌بیت (ع) در گفتگو با هشت‌دی:

مسجد تراز انقلاب باید پناه جوانان در برابر هجمه‌های فرهنگی باشد

مداح اهل‌بیت (ع)، گفت: با توجه به هجمه‌های نظام سلطه یک مسجد تراز انقلاب باید سنگر و جان‌پناه مردم علی‌الخصوص قشر جوان و نوجوان در برابر هجمه‌های فرهنگی باشد.

مسجد تراز انقلاب باید پناه جوانان در برابر هجمه‌های فرهنگی باشد

محمد پور‌اسماعیلی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به شاخصه‌های یک‌ مسجد تراز انقلاب، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که مسجد سنگر است و کاربرد سنگر پناه‌دادن به مردم در مواقع حملات دشمن است و در حال حاضر با توجه به هجمه‌های نظام سلطه یک مسجد تراز انقلاب باید سنگر و جان‌پناه مردم علی‌الخصوص قشر جوان و نوجوان در برابر هجمه‌های فرهنگی باشد لذا یک‌ مسجد تراز انقلاب باید مکان حضور و پناه آلام مردم در جلوگیری از هجمه‌های دشمن باشد.

وی به عملکرد مساجد در سطح استان اشاره کرد و گفت: درصد پایینی از مساجد ما دارای کارایی مطلوبی هستند و متاسفانه به ازای هر مسجد روحانی و طلبه نداریم و با توجه به اینکه رکن اصلی هر مسجد امام جماعت است تعداد روحانیون موجود در استان جوابگوی مساجد نیست.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: نیازمند توجه به چند شاخصه مهم در ارکان مساجد هستیم، فضایی برای جذب مخاطب در مسجد باید وجود داشته باشد این در حالی است که اکثر هیئت امناء و دیگر اعضای مساجد در ارائه برنامه به نسل جدید قابلیت کافی ندارند ولو باید آموزش ببینند یا جایگزین شوند لذا عدم حضور یک روحانی مجرب، عدم به روزرسانی ارکان مساجد و عدم آموزش کافی از عواملی است که سبب شده از این ظرفیت به نحو احسن بهره‌گیری نشود.

لازم است عامه مردم خود را در اداره مساجد دخیل بدانند

پور‌اسماعیلی با اشاره به مردمی سازی مساجد به عنوان یکی از راهکارهای موجود، بیان کرد: لازم است عامه مردم خود را در اداره مساجد دخیل بدانند این در حالی است که متاسفانه عده‌ خاصی در مساجد حضور دارند که برای همه تصمیم‌گیری می‌کنند که به علت عدم مخاطب‌شناسی و عدم برنامه‌ریزی صحیح توسط این افراد، تصمیماتشان قابلیت اجرایی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پی این اقدام، شاهد خالیشدن مساجد هستیم در حالی که در جهت فعال‌سازی مساجد باید به دنبال جذب افرادی از بدنه مردم باشیم و کارها را به جوانان واگذار کنیم در این صورت شاهد بالندگی مساجد خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه