نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

تداوم قیمت‌گذاری دستوری خودروسازان را زمین‌گیر می‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر عدم مداخلات شورای رقابت و دولت در قیمت‌گذاری خودرو گفت: قیمت خودرو باید در فضای رقابت آزاد تعیین شود چراکه تداوم قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند خودروسازان را زمین‌گیر کند.

تداوم قیمت‌گذاری دستوری خودروسازان را زمین‌گیر می‌کند

به گزارش هشت‌دی جبار کوچکی‌نژاد بابیان اینکه به‌شدت باقیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو مخالف هستیم، اظهار کرد: مداخلات دولت در قیمت‌گذاری خودرو همواره موجب ایجاد تقاضا کاذب و توزیع رانت در بازار خودرو بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت نقش نظارتی دولت در صنعت خودرو افزود: با توجه به حجم تولید خودروهای داخلی و مونتاژی و همچنین صدور مجوز واردات خودرو از سوی مجلس، بازار خودرو اشباع‌شده و دیگر نیازی به تعیین قیمت دستوری خودروها از سوی شورای رقابت نخواهد بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر عدم مداخلات شورای رقابت و دولت در تعیین قیمت خودرو تأکید و تصریح کرد: قیمت خودرو باید در فضای رقابت آزاد تعیین شود چراکه تداوم قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند خودروسازان را زمین‌گیر کند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری موجب افت تولید و فرصت‌طلبی سوداگران در بازار خودرو است، یادآور شد و خاطرنشان کرد: کشف قیمت خودرو در بورس کالا مطمئن‌ترین راه برای قیمت‌گذاری خودرو است چراکه بورس موجب شفافیت و کشف قیمت واقعی خودرو است و این هم به نفع مصرف‌کننده و هم تولیدکننده خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه