نماینده مردم رشت در مجلس:

سامانه‌هایی که برای رفع مقابله با فساد در کشور راه‌اندازی شده‌اند باید فعال شوند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سامانه هایی که برای رفع مقابله با فساد در کشور راه اندازی شده‌اند، فعال شوند، گفت: قانون سوت زنی از جمله قوانین خوبی بود که مجلس مصوب کرد و کسانی که در این رابطه اطلاع رسانی کنند باید حریم شان امن باشد و مورد حمایت قرار گیرند.

سامانه‌هایی که برای رفع مقابله با فساد در کشور راه‌اندازی شده‌اند باید فعال شوند

به گزارش هشت‌دی جبار کوچکی نژاد در رابطه با تاکید مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد در کشور گفت: فساد مثل موریانه‌ای است که در دل درخت می ماند و درخت را پوک می کند. در جامعه نیز فساد باعث نابودی تدریجی آن می شود.

وی با بیان اینکه مردم به بحث فساد در دستگاه ها و نهادها حساس هستند، اظهار داشت: مردم به شدت از فساد بیزار هستند و هرگاه خبری مبنی بر فسادی در دستگاه ها یا بین مسئولان می شنوند، دلسرد و ناامید می شوند. اگر دولت ها و حاکمیت نتواند فساد و بی عدالتی را از جامعه دور کند، قطعا جامعه در آینده دچار مشکلات و معضلات فراوانی می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فساد زیبنده نظام اسلامی نیست. دین و قوانین ما همگی بر بحث مبارزه با فساد تاکید دارند. مسئولان ما باید طبق شرع و قانون از هر اقدامی که منجر به فساد اقتصادی بین آنها می شود، دوری کنند.

کوچکی‌نزاد ادامه داد: ما در بحث مبارزه با فساد قوانین بسیار خوبی داریم. مجلس نیز به عنوان ناظر بر اجرای قوانین سعی می کند نظارت خود را بر این مهم داشته باشد اما باز هم اگر دولت در بخش هایی احساس می کند که خلاء قانونی وجود دارد، ما آماده ایم که این خلاء قانونی را با اصلاح قوانین یا تصویب قوانین جدید برطرف کنیم.

وی گفت: باید سامانه هایی که برای رفع مقابله با فساد در کشور راه اندازی شده است، فعال شوند. کارمندان نباید به افراد دسترسی داشته باشند و از طریق فضای مجازی پاسخ بدهند. قانون سوت زنی از جمله قوانین خوبی بود که مجلس مصوب کرد. کسانی که در این رابطه اطلاع رسانی کنند باید حریم شان امن باشد و مورد حمایت قرار گیرند البته این قانون نیز هنوز اجرایی نشده است ولی امیدواریم دولت در رابطه با قوانین اینچینی برای مقابله با فساد در کشور و سیستم اجرایی گام مهمی بردارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه