نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی:

چیزی به اندازه عاشورا و کربلا ظرفیت جذب نسل جدید را ندارد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ چیزی به اندازه عاشورا و کربلا ظرفیت جذب کودکان و نوجوانان را ندارد، گفت: باید تلاش کنیم تا این نسل را همچنان علاقه‌مند به انقلاب و مفاهیم ناب عاشورا نگه داریم.

چیزی به اندازه عاشورا و کربلا ظرفیت جذب نسل جدید را ندارد

به گزارش هشت‌دی، همایش مبلغان عاشورا امروز با حضور جمعی از امامان مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مداحان، شاعران آیینی، اعضای هیئت امنای مسجدها و تکیه‌ها، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در محل سپاه ناحیه شهرستان آستارا برگزار شد.

غلامرضا مرحبا در این همایش اظهار کرد: برای سده‌ها زیارت امام حسین(ع) ممنوع بود و زمان متوکل عباسی کربلا را شخم زدند، آب بستند، گندم کاشتند و حتی درخت سدری که روی مزار ابا عبدالله(ع) بود را بریدند و دوره‌ای از زائران مالیات گرفتند. اما هنر امام حسین(ع) این بود که کاری کرد در طول سده‌ها هیچ ظالمی دیگر نتواند به‌راحتی ظلم کند و هر یک از ما در هر لباسی، شغلی و عنوانی هستیم، هر اسم و رسمی که داریم، باید سرباز و مبلغ این درگاه باشیم و در این راستا حرکت کنیم.

نباید اجازه دهیم تحریف‌ها زیبایی‌ها را از ما بگیرد

وی در ادامه افزود: امروز کربلا پا برجا است ولی اثری از ظالمان وجود ندارد و این همان رودخانه زلال بهشتی است که در طول سده‌ها جاری بوده، راه خود را از بین سنگ‌ها، سنگلاخ‌ها و مانع‌ها پیدا کرده و به ما رسیده است و امروز وظیفه ماست که به همان ترتیب پایداری کنیم و به آیندگانمان تحویل دهیم. وقتی به واقعه کربلا نگاه می‌کنیم، در ظاهر خون، آتش، غارت و تشنگی دیده می‌شود؛ پس چه زیبایی در آنجا وجود داشت که بنت کبری حضرت حیدر(ع) فرمود، جز زیبایی چیزی ندیدم؛ علت این است که کربلا تجلی زیبایی‌ها، کمال انسان، وفاداری، ادب و رضای الهی بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کربلا می‌بینیم که چطور یک انسان در خدا محو می‌شود و جز خدا را نمی‌بیند؛ اما جستجوی اینترنت در مورد عاشورا تنها تصویرهای قمه‌زنی را نشان می‌دهد، در صورتی که در بسیاری از سایت‌ها و کانال‌ها نمایش تصاویر خشونت‌بار ممنوع است.

مرحبا با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تحریف‌ها این زیبایی‌ها را از ما بگیرد، عنوان کرد: برای استفاده از اسم سردار سلیمانی حساب کاربری افراد را مسدود می‌کنند ولی تا عاشورا و محرم را جستجو کنید، صحنه‌هایی دیده می‌شود که معلوم نیست در اصل متعلق به مسلمانان و شیعیان باشد و از این رو بسیار باید مراقبت کنیم.

چیزی به اندازه عاشورا و کربلا ظرفیت جذب نسل جدید را ندارد

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ چیزی به اندازه عاشورا و کربلا ظرفیت جذب کودکان و نوجوانان را ندارد، گفت: عاشورا یک چشمه زلال است که باید زلال آن را نگه داریم، این امانت اهل بیت(ع) به دست ما رسیده است که باید مراقبت کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بخش زیادی از دسته‌های عزاداری همین بچه‌ها هستند که بسیار علاقه‌مندند و باید تلاش کنیم تا آنها را همچنان علاقه‌مند به انقلاب و مفاهیم ناب عاشورا نگه داریم؛ باید از تعالیم عاشورا مواظبت کنیم، به طور قطع تاکنون چنین بوده که بزرگان ما مراقبت کردند و به ما رساندند اما ما هم به نوبه خود برای آیندگان باید مراقبت و به همین ترتیب منتقل کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه