امام جمعه ماسال در گفتگو با هشت‌دی:

وابستگی به ابرقدرت‌ها ذلت و حقارت را به‌دنبال دارد

امام جمعه ماسال با اشاره به دادخواهی امام خمینی (ره) نسبت به لایحه کاپیتولاسیون و قیام ۱۵ خرداد، گفت: عقب‌نشینی و وابستگی به ابرقدرت‌ها تبعات منفی به دنبال خواهد شد زیرا این امر فی‌نفسه ذلت و حقارت محسوب می‌شود.

وابستگی به ابرقدرت‌ها ذلت و حقارت را به‌دنبال دارد

حجت‌الاسلام سید هادی موسوی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد به عنوان نقطه عطف قیام و خاستگاه انقلاب‌اسلامی، اظهار کرد: تبیین این جریان توسط امام منجر به پایه‌گذاری انقلاب‌ اسلامی شد.

وی به طرح کاپیتولاسیون در دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: یکی از وجوه تمایز رهبر کبیر انقلاب با سایر رهبران انقلاب‌های دنیا در حوزه مدیریت و احیای روحیه استقلال‌طلبی این ملت در تمام حوزه‌ها به‌خصوص در مدیریت و سیاست بود.

امام‌ جمعه ماسال تصریح کرد: ایشان معتقد بودند که عقب‌نشینی و وابستگی به ابرقدرت‌ها تبعات منفی به دنبال خواهد شد زیرا این امر فی‌نفسه ذلت و حقارت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به ابعاد مختلف این طرح استعماری بیان کرد: یکی از علل عدم تحت سلطه آمریکا قرارنگرفتن ملت ایران در طول تاریخ به این دلیل است که فارغ از عدم عقب‌نشینی، دشمن زیاده‌خواهی خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه کاپیتولاسیون، قانون‌ تصویب سلب‌اختیار و‌ پذیرش حقارت از ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: این طرح در راستای استثمار این ملت، گسترش سلطه و احاطه بیگانگان بر کشورمان مطرح شد که خوشبختانه با سخنرانی و تبیین به‌هنگام امام برملا و افشاء شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه