سنگر ماه‌هاست شهردار ندارد؛

روایت عضو شورا از دست‌های پشت‌پرده برای لغو جلسه انتخاب شهردار سنگر

عضو شورای شهر سنگر با بیان اینکه بیش از هشت ماه است که این شهر شهردار ندارد به لغو جلسه انتخاب شهردار در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری مردم ولی نعمتان مسئولین هستند، شوراها نیز نمایندگان مردم‌اند، اما گویا در قانون قدرتی برای نمایندگان مردم در مواجهه با مسئولین وجود ندارد و روابط طوری تعریف شده که ادبیات برخی مسئولین به‌جای پاسخگویی به نمایندگان مردم همواره در حال اعمال فشار به آن‌ها و پاسخ خواستن از شورا است.

روایت عضو شورا از دست‌های پشت‌پرده برای لغو جلسه انتخاب شهردار سنگر

سهراب یوسفی، عضو شورای شهر سنگر در گفتگو با هشت‌دی در واکنش به عدم انتخاب شهردار، اظهار کرد: آبان ۱۴۰۱ بود که شورای شهر سنگر شهردار منتخب خود را به استانداری گیلان معرفی کرد اما برخلاف وعده یک ماهه، پروسه پاسخ استانداری به شورا شش ماه طول کشید و پس از کش و قوص‌های فراوان نامه عدم تایید شهردار منتخب توسط استانداری به شورا ارسال شد و در این نامه از شورا خواسته شد تا شهردار جدید را انتخاب کند.

وی با اشاره به پاسخ‌ها و رفتارهای متناقض در این رابطه، گفت: استانداری در پاسخ به پیگیری‌های ما اعلام می‌کرد منتظر پاسخ وزارت کشور است و در پیگیری از وزارت کشور پاسخ دریافت می‌کردیم که برای شهرهای زیر ۲۰۰هزار نفر تصمیم‌گیر استانداری است و وزارت کشور صرفا ناظر حسن اجرای فرآیند است که البته درست هم همین است.

عضو شورای شهر سنگر ادامه داد: به هر حال در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ استانداری گیلان طی نامه‌ای بعد از گذشت شش ماه با رد شهردار منتخب خواستار انتخاب شهردار جدید توسط شورا شد.

یوسفی با بیان اینکه هدف ما انتخاب شهردار بدون هرگونه حاشیه‌ای است، گفت: از همان روزها بابت اینکه انتخاب شهردار بدون حاشیه به نتیجه برسد با همراهی و همکاری بخشدار و امام جمعه محترم از فرمانداری درخواست جلسه فوق العاده با حضور نماینده فرماندار داشتیم اما باز هم از سوی فرمانداری به شورا دستور تشکیل جلسه فوق العاده برای تعیین شهردار و تعیین سرپرست نشد، این درحالی است که شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد ارائه دهنده خدمات عمومی نباید حتی یک روز هم بدون سرپرست یا شهردار باشند.

عضو شورای شهر سنگر ادامه داد: به هر حال بعد از تشکیل اولین جلسه عادی و عدم اجرای فرآیند رای‌گیری انتخاب شهردار در شورا، با پیگیری‌های مجدد فرمانداری برای روز چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ صبح جلسه فوق العاده تعیین شد.

وی با اشاره به تماس‌های شبانه از سوی فردی ناشناس و تاکید بر لغو جلسه انتخاب شهردار، گفت: در کمال تعجب شب قبل از جلسه حدود ساعت ۲۱:۰۰ شخصی که خود را پیام‌آور یکی از معاونت‌ها معرفی می کرد خواستار لغو جلسه انتخاب شهردار شد اما من این تماس را یک شیطنت کوچک تعبیر کردم که خِللی در برگزاری جلسه ایجاد نخواهد کرد.

یوسفی ادامه داد: صبح روز جلسه یک ساعت قبل از جلسه به شهرداری رفتم و خبری از هیچ نامه کتبی مبنی بر عدم برگزاری جلسه یا هرچیز دیگر نبود، کمی بعد از ساعت ۱۱ دو نفر دیگر از اعضای شورا در صحن شورا حضور پیدا کردند، اما رئیس شورا و یک عضو دیگر حضور نداشتند، در همین بین رئیس شورا با دبیر شورا آقای رضایی تماس گرفتند و گفتند که در حال آمدن به جلسه هستند، اما بعد از حدود چهل دقیقه منتظر ماندن خبر از حضور دو عضو دیگر نشد و بنده با رئیس شورا تماس گرفته و جویای علت عدم حضورشان شدم که گفتند از فرمانداری با ایشان تماس گرفته شده و خواسته‌اند تا جلسه برگزار نشود. با عضو دیگر غائب تماس گرفتم و گفت رئیس شورا به او اطلاع داده که جلسه کنسل است، این در حالی است که سه عضو دیگر هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته و هیچ نامه کتبی هم مبنی بر عدم برگزاری جلسه دریافت نشده بود در این حین با بخشدار و امام جمعه محترم تماس گرفته و امام جمعه گفتند طی گفتگویی که با فرماندار داشتند جلسه انتخاب شهردار به دلایلی لغو شده است؛ جای سوال اینجاست که اگر درخواست لغو جلسه یک امر قانونی بود چرا هیچ اثر کتبی مبنی بر لغو جلسه به شورا ارسال نگردیده است؟!

وی افزود: طبق قانون انتخاب شهردار حق و وظیفه شورا است و جلسه رسمی و قانونی قرار بود در این رابطه برگزار شود و اگر در این جلسه شهردار انتخاب می‌شد کسی نمی‌توانست به شورا ایراد بگیرد که چرا شهردار انتخاب کردید.

عضو شورای شهر سنگر با اشاره به پیگیری‌هایش از وزارت کشور، گفت: مطلع شدم منتخب قبلی شکایت کرده است و وزارت کشور از استانداری خواسته که پرونده ایشان را مجددا بررسی کند؛ این درحالی است که بررسی این اتفاق بصورت قانونی نمی‌توانست حق انتخاب شهردار را از شورا بگیرد و مانع برگزاری جلسه انتخاب شهردار توسط شورا شود، حال آنکه دو نفر از رای دهندگان به منتخب گذشته رای خود را پس گرفته بودند و از طرفی در صورت‌جلسه سه نفره دیروز هم سه عضو به اتفاق آرا شهردار منتخب جدید خود را کتبا اعلام کردند و البته شکایت منتخب پیشین می‌تواند مسیر قانونی خود را در دیوان طی کند و حق این کار برای ایشان وجود دارد.

یوسفی ادامه داد: به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری مردم ولی نعمتان مسئولین هستند، شوراها نیز نمایندگان مردم، اما گویا در قانون قدرتی برای نمایندگان مردم در مواجهه با مسئولین وجود ندارد و روابط طوری تعریف شده است که ادبیات مسئولین بجای پاسخگویی به نمایندگان مردم همواره در حال اعمال فشار به آن‌ها و پاسخ خواستن از شورا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که جلسه مذکور با دستور نائب رئیس شورا آغاز و به علت غیبت دو عضو و به حد نصاب نرسیدن اعضا جلسه خاتمه یافت و صورت جلسه با امضای اعضای حاضر و نامه نائب رئیس شورا به فرمانداری ارسال گردید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه