امام جمعه سنگر:

وضعیت بدی که شهر سنگر از لحاظ اجتماعی و شهری پیداکرده باید اصلاح شود/ محل هزینه کرد مزار شهدای سنگر کاملا مشخص است؛ آقایان دروغ می گویند!

امام‌جمعه سنگر بابیان اینکه نماز جمعه، تریبون بیان سخن مردم و مشکلات مردم است، گفت: یک عده‌ به دنبال این هستند که شهر سنگر را ازنظر خدمات اجتماعی قفل کنند. منافعی هم دارند. من با احدی رودربایستی ندارم در شورای شهر سنگر، بِکش‌بِکش است. یک عده این طرف می کشند یک عده هم آن طرف به تنها چیزی که فکر نمی کنند مشکلات مردم است.

وضعیت بدی که شهر سنگر از لحاظ اجتماعی و شهری پیداکرده باید اصلاح شود/ محل هزینه کرد مزار شهدای سنگر کاملا مشخص است؛ آقایان دروغ می گویند!

به گزارش هشت دی، حجت‌الاسلام “محمد محمدیان” در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنگر با تقدیر و تشکر از زحمات نیروی انتظامی و همه‌کسانی که در جهت حفظ امنیت تلاش می‌کنند، به اتفاقی که در بیمارستان پورسینای رشت رخ داد اشاره کرد و گفت: در قضیه گرانی بنزین شاهد بودیم که یک عده از معترض بودن مردم سوءاستفاده کردند.

وی بابیان اینکه حضرت آقا فرمودند تجربه کمیته‌ها در سال ۶۰ تجربه خوبی بود، گفت: کمیته‌ها در آن زمان در همه‌جا حتی در محلات هم حضور داشتند.

امام‌جمعه سنگر با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های رضویون، گفت: این گشت‌ها باید با هماهنگی به بین نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج باشد و این گشت‌ها فایده داشته باشد.

 

لزوم اجرایی شدن طرح ضابطین حقوقی

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: بخش سنگر ازنظر وسعت بخش وسیعی است و ممکن است در مواقع موردنیاز نیرو کم باشد ازاین‌رو از قوه قضائیه و دادگاه سنگر می‌خواهم طرح ضابطین حقوقی را به جد و محکم به اتمام برسانند چون یک نیروی بسیجی گاهی یک کار خیری انجام می‌دهد اما خانواده همان اراذل‌واوباش می‌آیند از این نیروی بسیجی شکایت می‌کنند.

وی افزود: نیروی بسیجی هم حق دارد وقتی می‌بیند در جهت حفظ امنیت قدم برداشته اما امنیت خود و خانواده‌اش زیر سؤال رفته است؛ این به نظر من با یک هماهنگی و یک نشست در بخش سنگر و استان حل خواهد شد.

امام‌جمعه سنگر در ادامه با اشاره به مناظره انتخاباتی در آمریکا، گفت: به یک مسئله اشاره می‌کنم در ابتدای انقلاب بحث رقابت معنی نداشت. آن زمان یک کاندیدا می‌گفت: «اگر فلانی بیاید، من کنار می‌کشم چون می‌دانم او کار را بهتر از من انجام می‌دهد».

آقایی می گوید برای رسیدن به صندلی شورا یک میلیارد خرج می کند!/ مگر در شورا چه خبر است؟

وی ادامه داد: اما هرچه از ابتدای انقلاب فاصله گرفتیم، انتخابات ما هم شبیه غرب شد. به‌طور مثال شاید شخصی برای انتخابات شورا در یک شهر کوچک می‌گوید: «یک میلیارد می‌خواهم خرج کنم.»  یا دیگری می‌گوید: «۶۰۰ میلیون گذاشته‌ام برای انتخابات پیش رو!» خب باید از این‌ها سؤال کرد که چقدر از این شورا نصیبشان می‌شود. مگر چه خبری آنجا هست؟ آیا این حضور درصحنه واقعاً به خاطر خدمت به مردم است؟!

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: در انتخابات مجلس هم خدمت شما عرض کردم که «مردم دقت کنید برخی مسائل اصل است آن اصول را در نظر بگیرید و رأی بدهید».

از بچه‌های کوچه‌ها هم بپرسی می‌گویند در شورای سنگر چه خبر است!

وی افزود: یکی از اصول این است که سؤال کنیم «آقا تو چرا می‌خواهی در انتخابات شرکت کنی؟! هدفت چیست که این‌قدر پول می‌خواهی برای ورود به شورا خرج کنی؟ آیا تو یک میلیارد می‌خواهی خرج کنی که به مردم خدمت کنی؟!» مگر در  مجلس و شورا چه خبر است؟ آیا برای خداست یا برای غیر خدا؟! بله! وقتی برای غیر خدا باشد کم کم توهین و اهانت و درگیری‌ها هم پیش می‌آید.

امام‌جمعه سنگر با اشاره به ضرب مثل «آنچه عیان است چه حاجت به بیان است»، گفت: اصلاً در خطبه قبلی نیاز نبود ما به این غرض‌ورزی‌ها و دعواهای شخصی اشاره‌کنیم زیرا این مسئله‌ای است که همه به آن اذعان دارند. از بچه‌های کوچه‌ها هم بپرسی می‌گویند در شورای سنگر چه خبر است!

وی بابیان اینکه این اختلافات متأسفانه سنگر را عقب انداخت، بیان کرد: من سنگری نیستم، یعنی اهل سنگر نیستم اما از زمانی که این سکان را گرفتم محکم ایستادم پای‌کار، بعضی حرف‌ها را هم زدم که یک آقایی در شورا جوابی داده که پیگرد حقوقی‌اش برای ما کاملاً باز است. یک‌چیزهایی گفتند که باید بیایند در رابطه با آن جواب پس دهند.

 

نماز جمعه، تریبون بیان سخن مردم و مشکلات مردم است

امام‌جمعه سنگر بابیان اینکه نماز جمعه، تریبون بیان سخن مردم و مشکلات مردم است، گفت: ما به خدا پاسخگوییم و بنده محکم این قضیه را دنبال می‌کنم. من به مسئولین امنیتی هم گفتم. یک عده‌ به دنبال این هستند که شهر سنگر را ازنظر خدمات اجتماعی قفل کنند. منافعی هم دارند. من با احدی رودربایستی ندارم در شورای شهر سنگر، بِکش‌بِکش است. یک عده این طرف می کشند یک عده هم آن طرف به تنها چیزی که فکر نمی کنند مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: پاییز و تابستان در راه است، ای مردم! مگر شما شکوه نمی کردید از کوچه هایی که پر از گل است؟!

 

درد است که شهر معدن های شن و ماسه داشته باشد اما کوچه های مان پر از گل و لای باشد!

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: این درد است که ما معدن های شن و ماسه داشته باشیم و کوچه های مان پر از گل و لای باشد! جواب خدا را چه می خواهید بدهید؟!

وی افزود: یک عزیزی می گفت سر هر پست مسئولیتی در این کشور ۷۳شهید داده ایم. ۷۳ شهید خون شان ریخته شده تا مسئولی در کرسی مسئولیت نشسته، پس باید جواب پس بدهید.

ای کاش من امام جمعه نبودم! آن وقت دوربین برمی داشتم و به شما نشان می دادم که کنار این کمربندی ها چه کسانی زمین دارند!

امام جمعه سنگر با بین اینکه ما با آقایان شورا صحبت کردیم، نماینده شهر با این ها صحبت کرده و برخی مسائل توصیه شده. اما هیچ اتفاقی نمی افتد، تصریح کرد: ای کاش من امام جمعه نبودم و این عمامه بالای سرم نبود آن وقت دوربین بر می داشتم به شما نشان می دادم که کنار این کمربندی ها چه کسانی زمین دارند! این مگر رانت اطلاعاتی نیست؟!

وی ادامه داد: مگر حضرت آقا نفرمودند کسانی که در زمینه‌های اقتصادی از رانت استفاده می‌کنند آن مالی که به دست می‌آورند حرام است. این حرام‌خواری نیست؟! ما در گم دوم انقلاب وظیفه‌داریم پای‌کار باشیم. حضرت آقا فرمودند: «گام دوم را محکم‌تر بردارید» گام دوم جای چنین مسئولینی نیست.

وی بابیان مثالی در این رابطه بیان کرد: یکی از اعضای شورای نسبت به ساماندهی مزار شهدا گفت: «آیا شهدا راضی‌اند که ما حقوق کارگران را برای مزار شهدا خرج کنیم!»

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: این را بگویم که در خطبه هفته قبل بحث ما در رابطه به ساماندهی اطراف مزار شهدا بود و چند روز قبل آن‌هم جلسه داشتیم و معتمدین هم بودند. ببینید ازنظر پدافند غیرعامل، راه دسترسی به “مسجد جامع سنگر” با این وسعت و جمعیتی که در برنامه‌های مختلف دارد در حوادث قریب‌الوقوع سخت است و لازم است که اطراف مسجد جامع ساماندهی شود.

 

رضایت مغازه‌داران اطراف مزار شهدا باید جلب شود

وی بابیان اینکه ما در مراسم‌های بزرگ شهر هیچ‌گونه فضای عمومی در شهر نداریم و لازم است جلوی مزار شهدا اصلاح شود، گفت: این‌ها یک طرحی آوردند و گفتند این طرح هیچ بار مالی برای شهرداری ندارد اما من گفتم رضایت این مغازه‌داران اطراف مزار شهدا باید جلب شود زیرا من خودم در قم به خاطر منزلی که آنجا داشتم با شهرداری درگیری داشتم. من می‌فهمم این مغازه‌داران چه می‌گویند و گفتم هوای این عزیزان را داشته باشید و ازاین‌رو طرح ساماندهی مزار شهدا را مطرح کردیم.

محل هزینه کرد مزار شهدای سنگر کاملا مشخص است؛ آقایان دروغ می گویند!

امام‌جمعه سنگر در ادامه بار دیگر به اظهارات آن مسئولی که می‌گوید «آیا شهدا راضی‌اند که ما حقوق کارگران را برای مزار شهدا خرج کنیم!» اشاره کرد و گفت: آقایان! امثال «آقا سید مصطفی حسینی» را که شما همه می‌شناسید و بعضی از معتمدین دیگر هم  بودند، در مورد مزار شهدا به جزء پولی که خانواده شهدا، سپاه و بنیاد شهدا از اوراقی که از قدیم استانداری برای ساماندهی مزار شهدا اختصاص داده، پول دیگری خرج نشده است و این آقایان دروغ می‌گویند.

 

اگر دلسوز کارگران بودید، اضافه‌کاری کارگران را قطع یا کم نمی‌کردید!

وی تصریح کرد: اگر دلسوز حقوق کارگران و کارمندان هستید، من یک سؤال دارم! مگر از طریق استاندار، فرماندار، بخشدار قبلی، بخشدار جدید و خود بنده به شما گفته نشد که در این دوران تورمی بودجه را کمتر نمی‌بندند؟! خیلی خنده‌دار است که می‌آیید برخی ردیف‌های بودجه را صفر می‌کنید! اگر دلسوز کارگران بودید، اضافه‌کاری کارگران را قطع یا کم نمی‌کردید!

بی توجهی شهرداری به راه حل تأمین اجتماعی برای تسویه بدهی

امام‌جمعه سنگر در ادامه به موضوع دیگری در رابطه با بدهی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: از قبل به من اطلاع داده بودند که شهرداری سنگر به تأمین اجتماعی بدهکار است و این بدهی را با رابطه و دوستی قرار شد حل کنند؛ در همین رابطه تأمین اجتماعی، کمیته امداد و برخی از این نهادها جلسه گذاشتند. تأمین اجتماعی گفت ما حاضریم به‌جای بدهی، شهرداری زمین بدهد و به شکل تهاتر این بدهی را تسویه کند و اگر این اتفاق نیفتد حساب شهرداری بسته می‌شود.

سه روز در این شهر زباله‌ها جمع‌آوری نمی ‌شد!

وی بیان کرد: حساب شهرداری بسته شود می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد؟! یادتان است سه روز در این شهر زباله‌ها جمع‌آوری نمی‌شد؟!

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: یک راننده تاکسی همان روزها من را در شهر دیده بود و می‌گفت حاج‌آقا بوی گند، شهر را برداشته! چه کسی باید پاسخ دهد؟!

آیا آقایان می خواهند به خاطر غرض‌ورزی شخصی و کم‌کاری‌ شان فضا را امنیتی کنند؟!

وی ادامه داد: جامعه‌ای که به خاطر اوضاع بد اقتصادی و معیشتی در نقطه‌جوش است آیا شما می‌خواهید به خاطر غرض‌ورزی شخصی و کم‌کاری‌تان فضا را امنیتی کنید؟!

امام‌جمعه سنگر افزود: مردم همیشه متضررند و همیشه به ما رجوع می‌کنند ما هم باید سرمان را بیندازیم پایین! اگر نقد کنیم می‌گویند دارد از فلانی بد می‌گوید از دیگری تعریف می‌کند! اگر حرف نزنیم فکر می‌کنند دارند کارشان را درست انجام می‌دهند این در حالی است که ساختمانی جلوی چشم مردم دارد بالا می‌رود زیرا عده‌ای زدو بنددارند.

مردم ناراحت‌اند! آیا من نباید حرف مردم را پشت تریبون نماز جمعه بزنم؟!

وی با تأکید بر اینکه مردم ناراحت‌اند! آیا من نباید حرف مردم را پشت تریبون نماز جمعه بزنم؟!، گفت: من اصلاً نیازی به تعریف بندگان خدا ندارم، در همین لحظه قسم می‌خورم خدا از ما راضی باشد ما را کفایت می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: این وضع بدی که شهر سنگر ازلحاظ اجتماعی و شهری پیداکرده باید اصلاح شود.

امام‌جمعه سنگر در پایان خاطرنشان کرد: می‌گویند از من شکایت کردند، اما من به شما آدرس می‌دهم. شکایت از امام‌جمعه سیری دارد که بیایید من خودم به شما می‌گویم از کدام مدار بروید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه