امام جمعه سنگر: حکمت قربانی کردن قرب و نزدیکی به خداوند است

حجت الاسلام محمدیان، امام جمعه سنگر حکمت قربانی کردن قرب و نزدیکی به خداوند استحکمت قربانی کردن را قرب به خداوند تبارک و تعالی دانست و گفت: اگر عمل بر پایه تقوا باشد این قرب و نزدیکی حاصل می شود.

امام جمعه سنگر: حکمت قربانی کردن قرب و نزدیکی به خداوند است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام محمد محمدیان امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد جامع سنگر برگزار شد، شرافت و انسانیت را برای رسیدن به بعد روحانیت از ویژگی های خاص انسان دانست و گفت: انسان جنسش زمینی و خاکی نبوده است.

وی بیان کرد: وقتی انسان در یک امتحانی موفق و پیروز می شود‌، آن روز برای او عید است همانند روزی که قوم حضرت ابراهیم وی را در یک فشار و منگنه ای گذاشتند و در نهایت آن حضرت به مقام خلیل الله رسید.

امام جمعه سنگر ادامه داد: پس از آن نیز خداوند از حضرت ابراهیم(ع) امتحان سختی گرفت چرا که اسماعیل تمام تعلقات ابراهیم بود که می بایست او را به قربانگاه ببرد و بعد از اینکه در این امتحان نیز سربلند شد خداوند به او مقام امامت داد.

محمدیان با اشاره به مقام امامت در روایتی که از امام جواد(ع) آمده افزود: آن حضرت می فرمایند «مقام امامت زمانی به ما اعطا می شود که با که در خود یک فقر محض احساس می کنیم، یعنی از همه تعلقات و داشته ها جدا می شویم. آن موقع خداوند به ما مقام امامت خواهد داد».

وی با اشاره به اعیاد مهمی که در اسلام داریم گفت: عید مبعث، فطر، قربان و عیدی بالاتر که عید سعید غدیر و ولایت است.

محمدیان اضافه کرد: خداوند آزمون مهمی برای امت پیامبر(ص) قرار داد که تحت هدایت قرار بگیرند و در این راه بندگی، بند تعلقات را از پای خود جدا کرده و دست را در دست یک خضر و راهبر قرار دهند تا مسیر بندگی را درست طی کنند.

وی حکمت قربانی کردن را قرب به خداوند تبارک و تعالی دانست و اضافه کرد: اگر عمل بر پایه تقوا باشد این قرب و نزدیکی حاصل می شود.

محمدیان اظهار کرد: حکمت دیگر قربانی کردن این است که ما در پیشگاه احدیت، خالصانه و مخلصانه و بر پایه تقوا جلو برویم.

وی همچنین حکمت بعدی در عید قربان را بنا به فرمایش رسول خدا(ص) اطعام فقرا دانست و بیان کرد: اینکه عمل قربانی را انجام دهیم اما حقی برای فقرا قائل نشویم درست نیست.

محمدیان با تاکید بر اینکه در پس مناسک و اعمال دین حکمتی نهفته است خاطر نشان کرد: اسلام نسبت به همه موجودات و مخلوقات دلسوزتر است و انسان با عمل قربانی بیشتر بیاد نعمت های خداوند می افتد.

وی اذعان کرد: اینکه عده ای می گویند بهتر است بجای قربانی کردن هزینه اش را صرف امور دیگر کرد تا از کشتار این موجودات جلوگیری شود در اشتباهند چرا که حکمت خداوند در این کار گذاشته شده است.

امام جمعه سنگر در ادامه از برگزاری مانوری در کنار گوش آمریکا خبر داد و گفت: قرار است این مانور با حضور نیروهای مسلح ایران، ونزویلا و چین برگزار شود.

وی بیان کرد: هیچوقت کسی که ادعای امپراطوری و کدخدایی عالم را داشت گمان نمیکرد که جمهوری اسلامی به قدرتی از لحاظ نظامی و راهبردی رسیده باشد که در بیخ گوشش چنین مانوری را بخواهد انجام دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه