امام جمعه سنگر در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

برخی زباله سراوان را معضل ندانسته و یک نگاه منفعت طلبانه به آن دارند/ حرف افرادی که طرح و ایده دارند شنیده شود

امام جمعه سنگر بابیان اینکه برخی مسئولان به زباله سراوان به‌عنوان معضل نگاه نکرده و یک دید منفعت طلبانه به آن دارند، گفت: سرمایه‌گذار خارجی و چندین شرکت دانش‌بنیان پایه کارآمدند و حاضر به همکاری هستند اما در این استان برخی مسئولان مربوطه سرمایه‌گذار را فراری دادند! چون در پسماند برایشان پول خوابیده است.

برخی زباله سراوان را معضل ندانسته و یک نگاه منفعت طلبانه به آن دارند/ حرف افرادی که طرح و ایده دارند شنیده شود

حجت‌الاسلام محمدیان امام‌جمعه سنگر در گفتگو با خبرنگار هشت دی، برخی مسئولان به زباله سراوان به‌عنوان معضل نگاه نکرده و یک دید منفعت طلبانه به آن دارند،در رابطه با مشکلات مردم سراوان از پسماند زباله، اظهار کرد: اولویت اول استاندار گیلان ساماندهی پسماند سراوان باشد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه معضل سراوان را مشکلی ملی می‌دانند، گفت: این حرف اشتباه است چون عزم و اراده‌ای در استان برای حل این مشکل وجود نداشته در قالب مشکل ملی رفع مسئولیت کرده‌اند.

امام‌جمعه سنگر تصریح کرد: سرمایه‌گذار خارجی و چندین شرکت دانش‌بنیان پایه کارآمدند و حاضر به همکاری هستند اما در این استان برخی مسئولان مربوطه سرمایه‌گذار را فراری دادند. چرا؟ چون در پسماند پول خوابیده است زیرا یک بودجه‌ای هرساله برای ساماندهی پسماند توسط دولت‌ها اختصاص داده می‌شود این در حالی است که در همه‌ی این سال‌ها مسئولان مربوطه نه برنامه داشته‌اند نه راهکارهایشان افاقه کرده است و فقط عده‌ای سوءاستفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه شیرابه زباله سراوان بعد از افتتاح فقط چند روز باز بود، گفت: ۳۰ ساله است که فقط دارند حرف می‌زنند، همین‌الان روزانه حدود ۱۷ تا ۱۸ ماشین زباله از شهرداری به سراوان می‌رود و اخیراً یک ماشین زباله عوارضی چپ کرده بود که بعد متوجه شدیم ماشین زباله از چابکسر در حین حمل زباله به سراوان بوده است.

حرف افرادی که طرح و ایده دارند شنیده شود

امام‌جمعه سنگر با تأکید بر اینکه تنها راهکار این است که به کسانی که طرح و ایده دارند فرصت داده شود و حرف‌هایشان شنیده شود، بیان کرد: به‌طور مثال شخصی آمده که می‌گوید تکنولوژی را از خارج آورده و بومی‌سازی کرده و معتقد است با این تکنولوژی می‌تواند زباله را کاملاً تبدیل کند اما در کمال تعجب از این طرح حمایت که نمی‌شود هیچ حتی حرفش هم شنیده نمی‌شود.

جواب مطالبه گری مردم را با معامله دادند

وی بابیان اینکه برخی مسئولان به زباله سراوان به‌عنوان معضل نگاه نکرده و یک دید منفعت طلبانه به آن دارند، تصریح کرد: این‌ها کاری نکردند و اجازه نمی‌دهند کسی هم ورود کند این در حالی است که مردم هم در این فضا دارند قلع‌وقمع می‌شوند.

آیا تاکنون دستگاه‌های بهداشتی استان میزان آلودگی چاه‌های آب سراوان را سنجیده‌اند؟!

امام‌جمعه سنگر با طرح این سؤال که آیا تاکنون دستگاه‌های بهداشتی استان میزان آلودگی چاه‌های آب سراوان را سنجیده‌اند؟!، بیان کرد: مردم هم ورود کرده‌اند اما برخی از مسئولان به‌جای اینکه جواب این مطالبه گری را بدهند با مردم معامله کرده‌اند! یعنی به‌طور مثال به مردم می‌گویند زباله سراوان را نمی‌توانیم حل کنیم اما به‌طور مثال پول آب شما را رایگان می‌کنیم! این در حالی است که حتی به این عهد خود هم عمل‌نکرده‌اند.

وی افزود: یکی از تعهدات این بود که بر روی زباله شن بریزند که این درمان نیست فقط یک مُسکن است تا بوی زباله تا حدی رفع شود یا از حجم مگس‌ها کم شود؛ اما همین امر هم انجام‌نشده است؛ این را می‌توان از مشاهدات میدانی متوجه شد، در ثانی اگر شن‌ریزی شود که نباید شاهد بوی بد زباله و افزایش مگس در منطقه باشیم.

وقتی مسئولی می آید شروع می کنند به سم پاشی و شن ریزی بر زباله ها!

محمدیان بابیان اینکه یکی دیگر از تعهداتی که داده بودند سم‌پاشی بوده، گفت: این اتفاق هم نیفتاده البته اگر الآن مسئولی مانند آیت‌الله فلاحتی یا دادستان بخواهد بیایند از اول سایت را شروع می‌کنند به شستشو و سم‌پاشی می‌کنند تا اوضاع کمی به‌ظاهر بهتر شود.

نگاه امنیتی را باید به سمت مسئولان داشت نه مردم

امام‌جمعه سنگر در ادامه بابیان اینکه نگاه امنیتی را باید به سمت مسئولان داشت نه مردم، گفت: اگر مردم درد دارند و از مشکلاتی که دارند فریاد می‌کشند نباید نگاه امنیتی به آن‌ها داشت و باید از مسئولان پرسید که چرا مردم این‌طور سختی می‌کشند.

برخی مسئولان مدیران تشریفات اند نه ادارات

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان استان‌های شمالی را مدیران تشریفات می‌خوانند نه مدیران ادارات، گفت: مدیران تشریفات یعنی وقتی مسئولی از مرکز بیاید از آن‌ها پذیرایی می‌کنند بدون اینکه مشکلی از مردم حل شود!

وضعیت زیرساخت مخابرات گیلان از سیستان و بلوچستان هم بدتر است

محمدیان در ادامه به مشکلات دیگری که مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند اشاره کرد و گفت: وضعیت زیرساخت مخابرات گیلان از سیستان و بلوچستان هم بدتر است. من این را آگاهانه می‌گویم چون آنجا زندگی کرده‌ام و از وضعیت آنجا مطلع هستم. جاده‌ها را ببینید. وضعیت آب آشامیدنی رودبار را ببینید که مردمش در کنار سد سپیدرود زندگی می‌کنند و آب را می‌بینند و از بی‌آبی رنج می‌برند آن‌هم در استانی که پر است از نعمت‌های خدادای!

من از درد مردم حرف می زنم‌؛ اگر بگویند برو! در پیشگاه خدا شرمنده نیستم

امام‌جمعه سنگر بابیان اینکه من از درد مردم حرف می‌زنم، تصریح کرد: آن روزی که برای امامت جمعه‌ای به گیلان آمدم تنها انگیزه‌ام این بود که برای مردم کاری کرده باشم و همین امروز هم اگر بگویند برو! در پیشگاه خدا شرمنده نیستم چون از درد و مشکلات مردم سخن گفتم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زبانم برای بیان مشکلات مردم می‌چرخد چون نمی‌خواهم ضررِ کم‌کاری عده‌ای منفعت‌طلب، نثار نظام و انقلاب شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه