همایش “زمانی برای زن بودن” در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد/ گزارش تصویری

همایش زمانی برای زن بودن باحضور سرکار خانم مهدوی کارشناس و استاد حوزه ی علمیه و نیز بانوی تازه مسلمان شده سرکار خانم رخشنده پیری آوا و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت، در سالن شهید احمدی روشن این دانشگاه برگزار شد.

همایش “زمانی برای زن بودن” در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش هشت دی نیوز، همایش زمانی برای زن بودن باحضور سرکار خانم مهدوی کارشناس و استاد حوزه ی علمیه و نیز بانوی تازه مسلمان شده سرکار خانم رخشنده پیری آوا و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت، در سالن شهید احمدی روشن این دانشگاه برگزار شد.
در بخش اول برنامه، سرکار خانم مهدوی به موضوع هویت انسان پرداخت.

مهدوی گفت :طبق گفته ی قرآن کریم همه ی ما می دانیم خلقت ما انسان ها از آدم و حوا شروع شد قبل از خلقت آدم و حوا هم خلقت دیگری وجود داشته است که از نوع دیگری بوده و بعد از برپایی قیامت خلقت دیگری به نوع دیگری به وجود خواهد آمد، مثلاً شاید در آن خلقت زوجیت هم وجود نداشته باشد و یا شاید زمین به صورت الآن که دارای پستی و بلندی است نباشد و هموار باشد.
وی گفت: خداوند همه جهان را دارای نظام هندسی آفریده و انسان باید قوانین نظم جهان را بشناسد. انسان وقتی قوانین نظم جهان را بداند و با نظم باشد عمرش طولانی تر خواهد بود و هر چه بر خلاف نظم جهان زندگی کند و بی نظم باشد عمرش کوتاه تر می شود مثلاً کسی که خود کشی می کند به جایی رسیده است که دیگر تحمل نظم جهان را ندارد.

مهدوی ادامه داد: اینکه بر اساس نظریه داروین تصوّر می کنیم که انسان تکامل یافته ی میمون است، یا دانستن این موضوع که روح  انسان فنا ناپذیر است، باعث می شود که فکر کنیم خودمان لایق پرستش هستیم. این ها تصورات غلط می باشد، همه ی این ها یعنی انسان از خود شناخت ندارد. وقتی انسان به این درک رسید که خداوند او را  اشرف مخلوقات قرار داده و روحی فنا ناپذیر دارد تازه باید خشوع کند در برابر برتر از خود که خالق خود اوست.
وی گفت: بهای جسم انسان بهشت و بهای روح انسان قرب الهی است، همه ی موجودات تسبیح خداوند را می گویند اما تسبیح انسان فرق می کند، تسبیح انسان برای خداوند عقلانی است و حدود خدا را باید رعایت کرد و حدود خدا یعنی نمازی که جسم انسان می خواند همچون سایه ای برای روح انسان است .
وی گفت: خداوند تبارک و تعالی نظام جهان هستی را طوری قرار داده است که به زیبایی و راحتی ما در دنیا هم توجه داشته است .همانطور که در قرآن کریم می فرماید: فی الدّنیا حسنه و فی الأخره حسنه.
طبق فرموده ی امام صادق (ع): گریه نوزاد باعث می شود رطوبتی که در سرش هست خارج شود در غیر این صورت رطوبت باعث کوری کودک می شود و یا آبی که از دهان نوزاد خارج می شود باعث جلوگیری از فلج شدن و کودنی نوزاد است.

همه ی این ها و توجه به تمام قسمت های بدن برای راحت تر بودن زندگی دنیایی و مرتب بودن و زیبایی و نظم داشتن انسان در این دنیاست .

امروزه فرهنگ های غرب می خواهد انسان ها را در برابر نظم جهانی بی نظم کند، مثلاً انواع بازی های رایانه ای، انواع مدل های لباس و بدحجابی ها….همه ی این ها با برنامه های نظام طبیعت تناقض دارد و باعث می شود به زودی انسان از خود و نظام جهانی خسته شود و هر چه بی نظم تر شود تحمل نظم جهان را ندارد.

همچنین در ادامه برنامه با سرکار خانم رخشنده پیری آوا طلبه و مبلّغه ی تازه مسلمان شده گفتگو شد.
رخشنده پیری آوا گفت: من در خانواده کمونیست و ثروتمند در آذربایجان بزرگ شدم. پدر من  پلیس کشیش آذربایجان بود و بسیار پایبند عقاید کمونیست بود.

وی گفت: من در بزرگترین دانشگاه آذربایجان در رشته شیمی درس می خواندم.
خانم پیری آوا بیان کرد: در آن زمان در کشور ما هیچکس حجاب نداشت، من هم وقتی وارد دانشگاه شدم نه تنها بی حجاب بودم بلکه لباس های اروپایی می پوشیدم.
در همان زمان ها بود که با قرآن آشنا شدم، قرآن در زندگی بسیار موثر بود و خدا خواست هدایت شوم.

ده سال پیش در شب عروسی خود به یاری خداوند با حجاب شدم.
رخشنده پیری آوا از سختگیری های پدر جهت با حجاب شدن و نماز خواندن ها به بیان خاطراتی پرداخت.

هم اکنون در حوزه ی علمیه قم تحصیل می کنم و دارای ۳ فرزند هستم و از این که در کشور ایران زندگی می کنم بسیار خوشحال هستم.

در پایان برنامه دانشجویان از نمایشگاه کتاب و عکس(پوستر) دیدن کردند.​

IMG_7145 IMG_7147

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
نیلو
این چه گزارشی هست ؟ هیچی معلوم نیست که؟ یعنی شما از فارس و تسنیم و ... حزب‌اللهی تر هستید؟
در حاشیه