نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی:

جلوگیری از تکرار تجربیات ناموفق واگذاری اموال دولت با کمک بازار سرمایه ‌

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه روش خوبی برای واگذاری در بحث مولدسازی برخی اموال است گفت: بازار سرمایه تنها بازاری است که به رقابت کامل نزدیک‌تر بوده و جریان صحیح اطلاعات به دلیل شفاف بودن در آن وجود دارد.

جلوگیری از تکرار تجربیات ناموفق واگذاری اموال دولت با کمک بازار سرمایه ‌

به گزارش هشت‌دی غلامرضا مرحبا در خصوص جایگاه بازار سرمایه در بحث مربوط به مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: در صورتی که نقش بخش خصوصی در کشور بیش از پیش پررنگ باشد، نقش و جایگاه بازار سرمایه در بحث مربوط به مولدسازی دارایی‌ها بسیار بوده و می‌تواند کمک بزرگی برای بخش اقتصاد کشور باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف هرکدام اموال و دارایی‌هایی را کسب کرده و یا ایجاد کرده‌اند که استفاده درستی از آن‌ها نمی‌کنند، عنوان کرد: این اموال و دارایی‌های مازاد، هزینه بسیار زیادی را روی دوش دولت برای نگهداری می‌گذارد، بدون اینکه بازدهی برای سیستم داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر املاک، شرکت‌ها، سهام و یا دارایی شرایط لازم برای ورود به بازار سرمایه را داشته باشند، به نظر می‌رسد استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، روش خوبی برای واگذاری در بحث مولدسازی برخی اموال است؛ چرا که تنها بازاری است که به رقابت کامل نزدیک‌تر بوده و جریان صحیح اطلاعات به دلیل شفاف بودن در آن وجود دارد.

مرحبا خاطرنشان کرد: در مولدسازی دارایی‌های دولت قرار است دارایی‌های راکد به بهره‌وری و این اموال به مصرف‌کننده واقعی برسد تا در اقتصاد نقش ایفا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه تجارب ناموفقی در خصوصی‌سازی و فروش اموال دولتی داریم؛ بسیاری از دارایی‌های با ارزش کشور و دولت را که نقش بسیار خوبی در کشورمان ایفا می‌کردند به افرادی واگذار شد که اهل نبودند. بنابراین، اگر برخی اموال از طریق بازار سرمایه به دست اهل می‌رسید دولت هم به حق و حقوق خود رسیده و ادامه حیات می‌داد.

وی معتقد است که نقش بازار سرمایه و بورس در اقتصاد کشور باید بیش از پیش پررنگ‌تر باشد و امیدواریم به جایگاه اصلی و مهم خود در کشور برسد.

مرحبا یادآوری کرد: در صورت مهیا بودن شرایط برای واگذاری، بازار سرمایه روش خوبی برای مولدسازی دارایی‌های دولت خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه