در بازدید از کارگاه‌های تولیدی زندان لاکان مطرح شد

آیت‌الله فلاحتی: اشتغالزایی برای زندانیان سازنده خواهد بود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت و کارگاه‌های تولیدی ایجاد شده در آن گفت: در کنار اشتغالزایی، کار فرهنگی خوبی هم در این مکان صورت‌گرفته که می‌تواند برای سایر بخش‌های جامعه الگو باشد.

آیت‌الله فلاحتی: اشتغالزایی برای زندانیان سازنده خواهد بود

به گزارش هشت‌دی آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز به‌منظور بررسی بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت و دیدار چهره‌به‌چهره با زندانیان و همچنین بررسی وضعیت کارگاه‌های تولیدی فعال در زندان در این مکان حضور یافت.

وی در جریان این بازدید، ضمن مشاهده روند کار زندانیان در کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزایی ایجاد شده در محیط زندان از جمله کارگاه کفش‌دوزی، کیف دوزی، کار با چوب و…، اقدامات انجام شده در این حوزه را ارزشمند دانست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه با جمعی از زندانیان حاضر در زندان لاکان رشت به گفتگو پرداخت و ضمن یادآوری فراز و نشیب‌های زندگی اظهار کرد: کسی که به هر دلیلی در زندان به سر می‌برد در واقع یک دوره تربیت درونی را می‌گذراند و در این دوره سعی کند رابطه خود را باخدا محکم کند و هرکسی که رابطه‌اش را باخدا محکم کند، خداوند متعال لذایذ دنیوی را به او نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال، بنده‌ای را که از خطای خویش پشیمان است و قصد جبران دارد را خواهد بخشید گفت: خداوند متعال همواره فراز و نشیب‌هایی را در زندگی انسان قرار داده است اما مرد میدان کسی‌ است که در پستی و بلندی‌های زندگی، خودش را نبازد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به دغدغه‌ها و دلتنگی‌های زندانیان خطاب به آنان گفت: هرکدام از شما حتماً دل‌هایتان پیش خانواده‌تان است البته خانواده هم دلش پیش شماست و وقتی به ملاقاتتان می‌آیند، اشک بر چشمانتان جاری می‌شود و این اشک نشان‌دهنده دل نورانی‌تان است.

آیت‌الله فلاحتی به اثرات و برکات یاد خدا در زندگی انسان اشاره و بیان کرد: فرصت‌ها را باید مغتنم شمرد؛ چراکه زمان می‌گذرد و همه در معرض آزمایش و امتحان هستیم؛ اما خوشا به حال کسی که در معرکه امتحان، از خدا دور نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان افزود: یک انسان ممکن است ۵۰ سال عمر کند؛ اما در زندانِ شیطان و نفس خود اسیر باشد و کسی خبر نداشته باشد یا انسانی که از حال همسایه خود خبر ندارد.

آیت‌الله فلاحتی در جریان این بازدید به مسئولان استان هم توصیه کرد که هر از گاهی از زندان سرکشی کنند و گفت: سرکشی و بازدید مسئولان از این مکان، بذر امیدی در دل‌های اهالی اینجا ایجاد می‌کند و چه‌بسا مشکلاتی که با حضور مسئولان برطرف می‌شود.

امام‌جمعه رشت گفت: امروز از بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت بازدید کردیم و خوشبختانه کارهای خوب و رضایت‌بخشی صورت‌گرفته است که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اشتغالزایی زندانیان افزود: در کنار اشتغالزایی، کار فرهنگی خوبی هم در این مکان صورت گرفته که می‌تواند برای سایر بخش‌های جامعه الگو باشد و مسئولان مربوطه هم در تلاش‌ هستند تا شرایط بهتری را برای زندانیان فراهم کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه