نماینده ولی‌فقیه در گیلان مطرح کرد:

ضرورت توجه به معادله‌سازی ایران در عرصه‌های جهانی

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تبیین حقایق و دستاوردهای انقلاب را وظیفه همگان دانست و گفت: امروز به برکت خون شهدا و رهبری امامین انقلاب اسلامی، ایران تبدیل به قدرت معادله‌ساز شده است و ما وظیفه داریم در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به‌موقع ورود کنیم و تبیین‌گر باشیم.

ضرورت توجه به معادله‌سازی ایران در عرصه‌های جهانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در یادواره شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار کرد: هر روز به ابهت و عظمت انقلاب اسلامی ایران افزوده می‌شود درحالی‌که بسیاری از انقلاب‌های دنیا در غرب آسیا و سایر کشورها دوام و ثبات خوبی نداشتند و پس از مدتی دستخوش بحران‌های سیاسی و در چنبره سیاستمداران مشابه سیاستمدارانِ گذشته قرار گرفتند؛ اما انقلاب اسلامی از درون و بیرون، هر روز به نورانیتش افزوده می‌شود و منطق و آرمان‌هایش نیز برای ملت‌ها قابل پذیراتر است.

وی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را جزو مولفه‌های اساسی انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه انقلاب اسلامی در پایبندی به این سه مؤلفه، درجا نزده است، افزود: امروز دنیا متوجه این سه مؤلفه شده و انقلاب ما توانسته تأثیرات شگرفی در میان ملت‌ها بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان توجه دنیا به غزه را از برکات انقلاب اسلامی و به معنای صدور انقلاب دانست و تصریح کرد: در دنیایی که اسرائیل هر روز به بسط و گسترش نفوذ و قدرت خود در دنیای عرب می‌پرداخت و اقدام به شهرک‌سازی و تغییر معادلات فکری و بین‌المللی می‌کرد و مبحث نیل تا فرات را مطرح و سوریه و لبنان را درگیر حوادث کرده بود، جمهوری اسلامی توانست از گروهی محدود، کوهی استوار در برابر این قدرت تا بن دندان مسلح ایجاد کند و امروز شاهد مقاومت جانانه مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها هستیم.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه شعار استقلال و آزادی جمهوری اسلامی امروز به ملت‌ها رسیده است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، قدرت‌های معادله‌ساز درصدد فریب و چپاول اموال ملت‌ها برآمدند و اقتصاد، فکر و فرهنگ ملت‌ها را غارت کردند.

وی به انگیزه‌های آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: آمریکایی‌ها عملاً از صهیونیست‌ها می‌ترسند و حمایت آنها علاوه بر اینکه باعث ایجاد سازوکار سیاسی در دنیا می‌شود، یک حمایت از روی ترس هم هست؛ چراکه از قدرتمند و ثروتمند شدن صهیونیست‌ها می‌ترسند؛ اما اسرائیل بعد از سال‌ها ادعای ارتش شکست‌ناپذیری، از جبهه مقاومت شکست خورد که از تأثیرات شگرف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا مولفه‌های مهمی همچون قدرت، استقلال و دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به فراموشی سپرده شود و در چنین شرایطی جهاد تبیین از اهمیت زیادی برخوردار است؛ رهبری هم تبیین دستاوردهای نظام را تعبیر به جهاد کردند؛ بنابراین جهاد فقط اسلحه گرفتن و ایستادگی در برابر دشمن نیست؛ بلکه دارای میادین و جهات مختلف است و یک مسلمان باید آن‌قدر هوشمند باشد که بداند کجا به تبیین مواضع دینی بپردازد.

آیت‌الله فلاحتی ساقط شدن حکومت ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی در ایران و قدرت معادله‌ساز ایران در عرصه‌های جهانی را از ایام‌الله دانست و تأکید کرد: خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود ایام‌الله را به یاد مردم بیاور تا به فراموشی سپرده نشود.

وی بیان کرد: طبق روایات، یادآوری ایام‌الله‌ها برای مردم در واقع دعوت مردم به نشانه‌های خدا است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ الهی بود افزود: دشمن در جنگ ترکیبی و تصاحب ادراک و افکار مردم سعی دارد مردم را درگیر مسائل مختلف کند تا از اهداف اصلی دور نگه دارد و به همین خاطر امروز تبیین حقایق یک نوع جهاد است.

وی با تأکید بر ضرورت صبور و شاکر بودن در عرصه جهاد تبیین تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و رهبری امامین انقلاب اسلامی، ایران تبدیل به قدرت معادله‌ساز شده است و ما وارث تلاش‌های ممتد و امیدوارکننده هستیم و وظیفه داریم در دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به‌موقع ورود کنیم و تبیین‌گر باشم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردمِ ما صبور، شکرگزار و انقلابی هستند و روزبه‌روز شاهد رویش‌های جدید انقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود این حجم از فشارها و هجمه‌های دشمنان اما جوانان و مردمِ ما استقبال خوبی از مراسم‌های معنوی همچون اعتکاف داشتند که نشانه رویش‌های انقلاب و پایبندی به ارزش‌ها است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه