فرماندار رشت:

نهاد کتابخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز دفاع در برابر جنگ هیبریدی دشمن است

فرماندار رشت با اشاره به هدف قراردادن نسل جوان کشور با انواع توطئه‌های سایبری، روانی و اطلاعاتی توسط دشمنان، گفت: در تعریف و اجرای دفاع چندبعدی در برابر جنگ هیبریدی استکبار، نهاد کتابخانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نهاد کتابخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز دفاع در برابر جنگ هیبریدی دشمن است

به گزارش هشت‌دی حمیدرضا امام پناهی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با اشاره به ارتباط مستقیم میزان مطالعه سرانه افراد در جامعه با تقویت آگاهی، بالارفتن قدرت تجزیه‌ و تحلیل درست مسائل، ایمنی در برابر اطلاعات فله‌ای موجود در رسانه‌های غیررسمی و فضای مجازی و همچنین تولید علم و پیشرفت کشورها، اظهار کرد: کتابخانه‌های شهر اولین‌ها، با وجود استقبال تاریخی و همیشگی مردم فرهنگ‌پرور این دیار از کتاب و کتاب‌خوانی، مستعد نقش‌آفرینی بیشتر در عرصه علم و فرهنگ، هستند.

وی افزود: همه باید کمک کنیم تا نهاد کتابخانه‌های عمومی جدای از فعالیت‌های عادی، در جایگاه شایسته خود در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی قرار گیرد.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که هدف دشمن از به‌کارگیری انواع دسایس در برابر نظام اسلامی، ناکارآمد جلوه‌دادن حاکمیت مردم‌سالار دینی و کاستن از شدت اشتیاق ملل تحت ستم و توده‌های مسلمان منطقه از پیروی الگویی به نام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در جنگ هیبریدی به‌عنوان شیوه نوین نبرد دشمنان علیه ایران اسلامی، نیازمند بکار بستن دفاع هیبریدی و چندبعدی هستیم که در این راستا یکی از مراکز مهم تعریف و اجرای این دفاع در عرصه فرهنگ، نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

امام پناهی با اشاره به‌ضرورت جدی‌گرفتن جلسات مرتبط با کتابخانه‌ها و مشارکت بدون عذر مسئولین در استماع مشکلات و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و یاری‌رسانی به ایجاد فضای مناسب فعالیت‌های کتاب‌خوانی در شهرها و دهستان‌های تابعه، نیازمند احساس مسئولیت و همت جمعی در حمایت این نهاد عمومی هستیم.

وی همچنین بر لزوم اجرای مصوبات این جلسات از جمله پرداخت به‌موقع سهم نیم‌درصدی شهرداری‌ها تأکید کرد.

فرماندار رشت با تبریک قرارگرفتن در آستانه ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خواستار استفاده از ظرفیت بالای کتابخانه‌ها در گرامیداشت این روزهای مبارک و تقویت همکاری مابین این نهاد با آموزش‌وپرورش در راستای جبران آسیب‌های دوساله تعطیلی ناگزیر مدارس گردید.

تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به اهمیت کتاب در بیان واقعیات و ابهام‌زدایی از مسائل مطرح در بین نسل جوان، کتاب “حاج‌قاسمی که من می‌شناسم” نوشته حجت‌الاسلام شیرازی از رفقای چند دهه‌ای سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی را یکی از کتاب‌های مفید در این زمینه معرفی نمود.

وی با اشاره به محرومیت بالای رشت در بین دیگر مراکز استانی در زمینه برخورداری از فضای کتابخانه‌ای موردنیاز، گفت: باتوجه‌به ظرفیت بالا و غنای فرهنگی رشت، در صورت افزایش سرانه کتابخانه‌ای، با خیل عظیم کتاب دوستان و فعالین فرهنگی مواجه خواهیم بود.

تقوی با تشکر ویژه از توجه فرماندار رشت به مقوله کتابخانه‌های رشت و تقدیر از زحمات همکاران مجموعه متبوع خود در شهرستان رشت، ادامه داد: با وجود کمبودهای فراوان، خوشبختانه کتابخانه‌های میرزا کوچک، امام حسن مجتبی (ع) و خاتم‌الانبیا (ص) رشت در کنار کتابخانه سیار فعال شهرستان، در زمره برترین کتابخانه‌های هم‌ردیف خود در کشور قرار دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه