استاد دانشگاه:

صدق و اخلاص دو ویژگی اساسی حاج قاسم است

استاد دانشگاه با بیان اینکه صدق و اخلاص دو ویژگی اساسی حاج قاسم است، گفت: برای قاسم پروری باید سبک زندگی‌مان تغییر کند که برای این کار نیاز به تغییر اندیشه است، اندیشه‌ای که مطابق با آموزه‌های دینی باشد.

صدق و اخلاص دو ویژگی اساسی حاج قاسم است

به گزارش خبرنگار هشت‌دی هاجر تحریری نیک‌‌صفت در همایش «مادران قاسم پرور» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با مکتب حاج قاسم، اظهار کرد: وقتی به یک شخص به نام مکتب یاد می‌‌شود یعنی تمام رفتار و روش او باید مورد الگوبرداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم عبارت است از صدق و اخلاص، تصریح کرد: این دو ‌ویژگی اساسی شامل صدق یعنی وفای به عهدی که با خدا بسته است و اخلاص یعنی بی‌نیازی از تعریف و تمجید و کار برای رضای خدا.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هرکدام از ما به عنوان یک مادر در تربیت فرزندان از ابتدا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که این دو صفت در فرزندان ما تبلور پیدا کند.

تحریری نیک صفت به اهمیت عرصه فرهنگ به عنوان روح تمام اقدامات اشاره کرد و گفت: هر فرد متدین انقلابی در صورت نیاز باید آتش به اختیار در صحنه باشد.

برای قاسم پروری باید سبک زندگی مان تغییر کند

وی با اشاره به عدم سبک زندگی اسلامی در جامعه به عنوان یکی از چالش های موجود، ادامه داد: برای قاسم‌پروری باید سبک زندگی‌مان تغییر کند که برای این کار نیاز به تغییر اندیشه است، اندیشه‌ای که مطابق با آموزه‌های دینی باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برای این راه، ابتدا باید زن بودن خودم را بپذیرم تا بتوانم نقش همسر و‌ مادر را به خوبی ایفا کنم که متأسفانه امروزه به دلیل دسیسه و تبلیغات دشمن در ذهن مردم ما، کاهش فرزند‌آوری و تفریحات غیر ضروری را جا انداخته اند.

تحریری نیک صفت با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، بیان کرد: در زندگی سردار سلیمانی می‌خوانیم که می‌گوید «هیچ‌وقت غذای سیر نخوردیم و زندگی ما راحت نبود حتی دو دست لباس بیشتر نداشتیم» لذا با وجود این محدودیت‌ها می‌بینیم که حاج قاسم تبدیل به کسی می‌شود که دنیا به آن افتخار می‌کند.

وی به عدم شناخت سبک زندگی اسلامی در روی آوردن به سبک غربی اشاره کرد و گفت: هرکدام از ما به نوبه خودمان در زندگی، می توانیم خلاء‌ها و چالش‌ها را در حد توانایی خودمان برطرف کنیم
و مسئولان نیز باید در این راستا گام بردارند تا شاهد تحقق منویات رهبری در رابطه با تحول جامعه اسلامی باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه