جانشین معاونت طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه در رشت:

حاج قاسم در عین فرماندهی یک دیپلمات به تمام عیار بود/ ضرورت تدریس ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در دانشگاه‌‌ها

“سعید محمدی” بر تدریس ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این شخصیت عظیم به شرط احصاء مؤلفه‌ها قابل آموزش بوده و در نوع جدید مدیریت فرماندهی در دنیا مؤثر است.

حاج قاسم در عین فرماندهی یک دیپلمات به تمام عیار بود/ ضرورت تدریس ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در دانشگاه‌‌ها

به گزارش خبرنگار ۸دی، سردار سعید محمدی قائم مقام و معاون اجرایی ریاست جمهور در سومین پاسداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد رشت به ابعاد مولفه های یک مدیر و یک فرمانده اشاره کرد و گفت: این شاخصه ها ذاتی و اکتسابی است که در محیط های مختلف و میدان کسب می شود و در تلفیق با دانش به مهارت تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به شاخصه اخلاص حاج قاسم افزود: اوج محبوبیت حاج قاسم در دهه ۹۰ اتفاق افتاده در حالی که منصب او در فرماندهی قدس مربوط به دهه ۷۰ است که تقریبا ۱۵ سال در محافل و رسانه ها از ایشان خبری نبوده است این در حالی است که او در طی این مدت در حال برنامه ریزی برای فرماندهی نیروها بود.

کشوری که به جهت ایدئولوژی و منابع، تهدید بالفعل دارد باید عمق راهبردی پدافند را دورتر ببرد

جانشین معاونت طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه با اشاره به علت فرامرزی شدن نیروها توسط حاج قاسم تصریح کرد: کشوری که به جهت ایدئولوژی و منابع، تهدید بالفعل دارد باید عمق راهبردی پدافند را دورتر ببرد و این مسئله از ابتدای انقلاب برنامه ریزی شده بود و در دستور کار قرار گرفت.

محمدی به مسئله سازماندهی حاج قاسم در محور مقاومت اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی با اتکا به نیروی مردمی در دفاع از اصول این کار را به راحتی انجام داد در حالی که در تمام دنیا این مسئله یک چالش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هرجا تفکر مقاومت بود حاج قاسم در آنجا ورود کرد، ادامه داد: کل هزینه جمهوری اسلامی ایران برای سازماندهی در سوریه کمتر از ۲۰ میلیارد دلار است که آن را با هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری آمریکا در جنگ افغانستان مقایسه کنید که ایشان چگونه توانست قبائل و گروه های مختلف مردم در منطقه را با کمترین هزینه سازماندهی کند.

ترامپ با به شهادت رساندن حاج قاسم یکی از بزرگترین قمارهای عمرش را باخت

جانشین معاونت طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه ادامه داد: ترامپ با به شهادت رساندن حاج قاسم یکی از بزرگترین قمارهای عمرش را باخت.

محمدی با تاکید بر اینکه الگوهای رفتاری و مدیریتی و شخصیت حاج قاسم باید در دانشگاه ها تدریس شود، بیان کرد: او به راستی تجلی کامل “اشداُ علی الکفار” بود و در عین فرماندهی مقتدر، نسبت به همگان مهربان و گشاده رو بود.

وی به اهمیت جایگاه وحدت در منظر حاج قاسم اشاره کرد و گفت: در وصیت نامه ایشان به وحدت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان تاکید شده که برای رسیدن انقلاب به اهدافش، انشقاق یک چالش بزرگ است و ایشان فارغ از مسایل سیاسی توصیه به وحدت دارند همان طور که در حوادث اخیر دیدیم که دشمن با هدف قرار دادن آن به دنبال براندازی نظام بود.

جانشین معاونت طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه با اشاره به مفهوم نام سرباز برای حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: او با این کار به همگان فهماند که در هر مقام و‌ منصبی که هستیم شانی بیشتر از یک سرباز برای ولی فقیه نداریم و در محضر رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا برای نشان دادن شان سرباز خم می شود و دست او را می بوسد که این حرکت دارنده پیام مهم برای دنیاست.

محمدی با بیان اینکه حاج قاسم در عین فرماندهی یک دیپلمات به تمام عیار بود، اظهار کرد: ایشان در دیداری دو ساعته با آقای پوتین در کرملین بر روی نقشه مسائل را توضیح داده و او را توجیه می کند.

ضرورت تدریس ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در دانشگاه ها

وی بر تدریس ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: اگر در نظامات به این مسائل پرداخته شود قطعاً حاج قاسم ها تربیت خواهند شد لذا هر یک از ما مکلفیم در ابعاد جغرافیایی خودمان این کار را انجام دهیم، این شخصیت عظیم به شرط احصاء مولفه ها قابل آموزش و به عبارتی به کارگیری نوع جدید مدیریت فرماندهی در دنیاست.

افتخارات لشکر قدس گیلان در دفاع از حرم جانشین معاونت طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: لشکر قدس گیلان جز لشکرهای پر افتخار در دفاع از حرم است، در شهرهای نبل و الزهرا شیعیان مظلوم در محاصره بودند که حتی غذا برای خوردن نداشتند و با سازماندهی بچه های گیلان توسط شهید حق بین و دستان پرتوان رزمندگان گیلانی این محاصره شکست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه