سجاد ستوده
درس‌هایی از اغتشاشات - ۱۰

پایان سلبریتیسم

یکی از فرصت‌های اغتشاشات ۱۴۰۱ کم رنگ شدن حنای سلبریتی‌هاست، امیدوارم نهادها و رسانه‌های رسمی مجددا بستر احیای همه‌چیزگویان هیچ‌ندان را فراهم نیاورند‌.

پایان سلبریتیسم

۸دی: “سجاد ستوده”، مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در رابطه با اغتشاشات و مطالبات مردم یادداشتی را با عنوان «درس‌هایی از اغتشاشات» منتشر کرد. قسمت دهم از این یادداشت بدین شرح است؛

اغتشاشات اخیر خسارات فراوان و گاه جبران نشدنی برای کشور داشت؛ اما به سان هر حادثه مشابهی، در دل خود برکات و فرصت‌هایی را نیز پیش روی ما گشود.

یکی از فرصت‌های اغتشاشات ۱۴۰۱ کم رنگ شدن حنای سلبریتی‌هاست. ذات، ریشه و مبنای سلیبریتی بر دیده‌شدن بنا نهاده شده و همین دیده شدن است که مجوز اظهار نظرهای‌شان در هر موضوعی را فراهم می‌کند.

سلبریتی معتقد است که من دیده می شوم، پس این دیده شدن، این حق را به من می‌دهد که در هر چیزی، از سوراخ شدن لایه اُزون تا کاهش زاد و ولد سنجاب‌های فلات مرکزی ایران و از شیوه چرخش سانتریفیوژهای IR6 تا هر موضوع دیگری اظهار نظر کنم.

این مجوز بی قید و شرط است که سلبریتی‌ها را به عنوان یکی از مراجع تصمیم‌ساز عمومی در دنیای امروز، وارد ورطه همه چیز گویی می‌کند و آن که در هر چیزی -بی توانایی و تخصص- اظهارنظر می‌کند، به سرعت به ورطه پرت گویی می‌افتد و همین نظرات پرت است که نه تنها برای عموم راهگشا نیستند که گره‌ها بر کلاف مشکلات جامعه می‌افزایند.

در اغتشاشات اخیر عملکرد و مواجهه سلبریتی‌ها به گونه‌ای است که به شکل واضح و مشخص از اعتبارشان در اذهان عمومی کاسته شده و به نظر می‌رسد همین، فرصت مناسبی است تا با اصلاح نوع نگرش مردم به این جماعت در اتفاقات بعدی از میزان خسارتی که ممکن است از سوی این جماعت همه چیز گوی بر بطن جامعه‌ی آسیب دیده ایرانی وارد آید، کاست.

امیدوارم نهادها و رسانه‌های رسمی مجددا بستر احیای همه‌چیزگویان هیچ‌ندان را فراهم نیاورند‌.

بیشتر بخوانید:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه