مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان:

با یک کودتای رسانه ای مواجه هستیم/ ضرورت ورود ادارات و سازمان ها در آموزش و ترویج سواد رسانه

“سجاد ستوده” مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه با یک کودتای رسانه‌ای مواجه هستیم، گفت: در جنگ نرم پیروز میدان کسی است که مالک قلب و ذهن مردم شود و امروز راه تسخیر قلب مردم در فضای مجازی است که باید شیوه مواجه مردم با این فضا آموزش داده شود در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد.

با یک کودتای رسانه ای مواجه هستیم/ ضرورت ورود ادارات و سازمان ها در آموزش و ترویج سواد رسانه

به گزارش خبرنگار هشت دی، “سجاد ستوده” مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در همایش “جهاد تبیین و الگوسازی” در رشت به محور اصلی اغتشاشات در طول دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: محور اتفاقات در دهه ۸۰ سیاسی و در دهه ۹۰ اقتصادی بود درحالی‌که در اغتشاشات اخیر ویژگی‌های منحصربه‌فردی را شاهد هستیم که در اغتشاشات گذشته وجود ندارد.

وی با بیان اینکه محور اعتراضات اخیر در کشور کاملاً اجتماعی است و دشمن نتوانسته آن را به موضوعات اقتصادی پیوند بزند تصریح کرد: مسئله اصلی اغتشاشات اخیر مطالبات حوزه زنان بیان می‌شود در حالی که در یک جامعه پویا با حضور ۵۰ درصدی زنان تحصیل‌کرده و دارای ارتباط اجتماعی، برخی از این مطالبات، به‌حق هستند و باید بررسی شوند و در اتفاقات پیش رو که شاهد اعتراضات اجتماعی هستیم باید پیرامون مسائلی مانند فرزند آوری، ازدواج، طلاق، مهاجرت معکوس، شبکه‌های اجتماعی و … تأمل شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان به مقایسه اعتراضات گذشته با حوادث اخیر پرداخت و گفت: در سال‌های قبل اعتراض با اغتشاش دارای بازه‌ای متفاوت و معین بود چون اعتراض مسئله‌ای طبیعی است که نسبت به این مطالبات باید نهادهای دولتی پاسخگو باشند اما در ماجرای اخیر با دو بازه مجزا به نام اعتراض و اغتشاش مواجه هستیم که در همین رشت آمبولانس، اتوبوس انتقال خون مساجد و… در روز دوم به آتش کشیده می‌شوند که این حرکت رسماً شورش است.

ستوده با اشاره به اشتباه فاحش در تبدیل اعتراض به شورش و اغتشاش ادامه داد: در این حالت، مردم عادی صفشان از این افراد سوا می‌شود و مطالبات به حق مردم در این بین گم می‌شود.

وی بر وجه رسانه‌ای بودن اعتراضات اخیر به‌عنوان یک ‌ویژگی عمده تأکید و بیان کرد: در این حجم از جهت‌دهی، با یک کودتای رسانه‌ای مواجه هستیم که در شبکه‌های اجتماعی نظام را در حال سقوط معرفی می‌کنند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان، تصریح کرد: استفاده از ماجرای “مهسا امینی” با ویژگی‌هایی چون چالش قومیتی و مذهبی و برانگیختن احساسات مردم، یک انتخاب هوشمندانه برای بازی رسانه‌ای دشمن بود.

وی با اشاره به ورود و موضع‌گیری سلبریتی های دنیا در این رابطه اظهار کرد: از سال ۲۰۰۰ به بعد ما وارد دوره حیات جدیدی شده‌ایم که این افراد در سبک زندگی به مردم جهت می‌دهند و مردم ارتباطات، کنش و نوع نگرش خود را از آنان و فضای مجازی می‌گیرند.

ستوده با بیان اینکه با یک کودتای رسانه‌ای مواجه هستیم، اظهار کرد: در جنگ نرم پیروز میدان کسی است که مالک قلب و ذهن مردم شود و امروز راه تسخیر قلب مردم در فضای مجازی است که باید شیوه مواجه مردم با این فضا آموزش داده شود در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه “سواد رسانه” تصریح کرد: راهکار هر نظام و ساختاری در جنگ روایت‌ها، سواد رسانه است که اگر بر این مسئله اهتمام نورزیم، این اغتشاشات ادامه خواهد داشت.

وی راه غلبه بر جنگ روایت‌ها و مواجه با رسانه مدرن را آموزش سواد رسانه دانست و گفت: در این راستا از تمامی ادارات، سازمان‌ها، پایگاه‌های بسیج و… می‌خواهیم که در این حوزه پرچم‌دار باشند زیرا سواد رسانه گره‌گشای ارتباط ما با مردم و کاهش آسیب‌ها و بیمه کردن جامعه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
آقا برادر بله مردم اعتراض دارن کی اومد حرف بزنه با مردم ؟ شما یکیشو نشون بده! کدوم یک از نمایندگان مجلس یا استاندار یا فرماندار رو دیدید از شورا های شهر کسی رو دیدید ! هیچ کسی نیست
در حاشیه