باهدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک؛

تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی گیلان و قرارگاه فضای مجازی سپاه امضا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: هزینه‌کرد برای حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سرمایه‌گذاری برای آینده روشن است که رشد و پویایی جامعه را به همراه داشته و موجب پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف علمی خواهد شد.

تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی گیلان و قرارگاه فضای مجازی سپاه امضا شد

به گزارش هشت‌دی نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، سجاد ستوده، مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه، پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، عابد رمضانی پور، رئیس اداره مشارکت‌ها و همکاری‌هایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، مسئولین و کارشناسان این مجموعه به میزبانی کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت برگزار شد.

یاسر تقوی در نشست امضای این تفاهم‌نامه همکاری با اشاره به وجود ۸۵ با کتابخانه عمومی در گیلان و همچنین ۲ کتابخانه سیار در شهرهای رشت و منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: ارائه خدمات کتابخانه‌های عمومی در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی، آموزشی و هنری برای مخاطبین کتابخانه‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای مجموعه کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر به بر لزوم ایجاد فضاهای مستعد برای مراجعه افراد اشاره کرد و افزود: استان گیلان به لحاظ سرانه فضای مطالعه از استان کم‌برخوردار کشور است، عدم توسعه فضاهای مطالعاتی موجب کمبود، منابع، حضور مراجعین و به‌تبع آن کاهش شاخص‌های مطالعاتی در گیلان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تصریح کرد: هزینه‌کرد برای حوزه کتاب و کتاب‌خوانی سرمایه‌گذاری برای آینده روشن است که رشد و پویایی جامعه را به همراه داشته و موجب پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف علمی خواهد شد.

تقوی در ادامه افزود:بخش‌های VIP در برخی از کتابخانه‌های گیلان ایجاد شده و از ایجاد این بخش‌های ویژه در شهرهای رشت و لاهیجان مخاطبین استقبال کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی شمال کشور نیز اشاره کرد و گفت: در صورت بهره‌برداری کامل از این مرکز فرهنگی بزرگ، بخش اعظمی از مشکلات در حوزه فضای مطالعاتی در شهر رشت مرتفع و مردم از مزایای فراوان کتابخانه بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مقوله‌های معرفی دستاوردهای مجموعه حضور فعال در عرصه‌های رسانه‌ای و مجازی است و قرارگاه فضای مجازی سپاه  یکی از ابزارهای مورداعتماد برای معرفی دستاوردهای فرهنگی مجموعه کتابخانه‌ها می‌باشد.

تقوی با اظهار امیدواری به همکاری کتابخانه‌ها با فضای مجازی سپاه خاطرنشان کرد: مزایا و دستاوردهای این همکاری در آینده نزدیک به شکل ملموس در کتابخانه‌های عمومی مشاهده خواهد شد.

سجاد ستوده نیز در این نشست ضمن اظهار خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری با بیان اینکه کتاب ابزاری ارزشمند برای رشد آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌باشد اظهار کرد: علی‌رغم تمام فعالیت‌های مستمر و مفیدی که در این حوزه صورت پذیرفته است؛ اما آن‌چنان که باید نتوانستیم کتاب را وارد زندگی مردم کرده و در سبد خانواده‌ها جای دهیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه لزوم توجه همه مسئولین و نخبگان جامعه به ترویج فرهنگ مطالعه افزود: هرجا نگاه جمعی به مقوله‌های فرهنگی شکل‌گرفته است ما همواره در آن حوزه موفقیت‌های چشمگیری را به دست آوردیم و در صورت عدم توجه این موضوع فعالیت‌های ما دچار اختلال شده و نتیجه لازم کسب نشده است.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان همچنین جلب نظر و توجه مردم و تعامل با آنها را برای پیشبرد اهداف فرهنگی بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از گروه‌های مردم‌نهاد می‌توانند در امر مهم ترویج فرهنگ مطالعه در کنار مجموعه‌های حاکمیتی فعالیت‌های چشمگیری به انجام برسانند از ضرورت توجه بیش‌ازپیش به این حوزه‌ها تأکید کرد.

در پایان مجموعه سراج را مجموعه‌ای فعال در توسعه کتاب و کتاب‌خوانی عنوان و از تمایل این مجموعه برای هر نوع کمک و همکاری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه  به کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه