مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

تکمیل کتابخانه مرکزی رشت مستلزم همت جمعی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه تکمیل کتابخانه مرکزی رشت مستلزم همت جمعی است، گفت: دستگاه‌های مختلف مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل آب و برق استان باید همراه با هم یک حرکت جمعی را انجام دهیم تا این پروژه عظیم فرهنگی به سرانجام برسد.

تکمیل کتابخانه مرکزی رشت مستلزم همت جمعی است

یاسر تقوی در گفتگو با  هشت‌دی با اشاره به سرانه فضای مطالعه در استان گیلان، گفت: اگر سرانه فضای مطالعاتی در استان افزایش یابد شاخصه‌های دیگر از جمله عضویت در کتابخانه و امانت گیری کتاب نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در استان گیلان در حال حاضر نزدیک به ۲۸ هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای داریم که نسبت به جمعیت استان سرانه پایینی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان، گفت: در رتبه‌بندی استان‌های کشور جز ۱۰ استان رتبه «ب» هستیم؛ اما با توجه به پیشینه بسیار غنی استان گیلان این رتبه قابل‌دفاع نیست.

تقوی بیان کرد: رویکرد ما هم‌افزایی با مجموعه‌های مختلف است تا سرانه فضای مطالعاتی استان به یک میزان استاندارد برسد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۲ کتابخانه در دست ساخت داریم که انتظار داریم پنج کتابخانه تا پایان سال افتتاح شود.

کتابخانه مرکزی رشت شاخص هویتی ما است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت روند تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رشت برای نهاد کتابخانه‌های استان گیلان یک شاخص هویتی است و با تکمیل آن همه شاخص‌های کتاب‌خوانی استان در حد ۳۰ درصد رشد می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد ما در استان گیلان این است که این کتابخانه در اسرع‌وقت به بهره‌برداری برسد.

تقوی ادامه داد: این کتابخانه از ۲۳ سال گذشته تاکنون در دست احداث است، دولت‌های مختلف آمدند و رفتند؛ اما این کتابخانه به بهره‌برداری نرسید در حالی که در سالیان گذشته با هزینه کمتری می‌توانستند آن را به بهره‌برداری برسانند.

افتتاح نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی رشت منشأ مشکلات شد

وی با اشاره به افتتاح نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی رشت در اواخر دولت گذشته، گفت: در اواخر دولت گذشته افتتاح نیمه‌کاره این کتابخانه انجام شد که خود منشأ بسیاری از مشکلات شد.

تا زمانی که اعتبار نباشد کاری پیش نمی‌رود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین ایرادی که به پروژه کتابخانه مرکزی رشت وارد است اعتبار است، گفت: تا زمانی که اعتبار نداشته باشیم هر فردی هم بیاید عملاً کاری از پیش نمی‌برد؛ قبلاً هم اعلام کردیم که در استان اعتبار لازم برای انجام این کار وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این کتابخانه ۹۱درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از مهم‌ترین چالش‌ها بدهی پیمانکار است که مانع از ادامه کار توسط پیمانکار می‌شود و انشعاب آب و مخصوصاً برق نیز هزینه گزافی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت همت جمعی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل آب و برق و… باید همراه با هم یک حرکت جمعی را انجام دهیم تا به کمک همدیگر این پروژه عظیم فرهنگی را که برند فرهنگ شهر است و بسیاری از مشکلات ما در حوزه کتابخانه‌ای را رفع می‌کند، به سرانجام برسد.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه