دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

۷۰ درصد تجهیزات کتابخانه مرکزی رشت آماده است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد تجهیزات کتابخانه‌ای کتابخانه مرکزی رشت آماده است، گفت: هفت شهر گیلان اعم از لولمان، پره‌سر، ضیابر، چاف و چمخاله فاقد کتابخانه هستند و از استاندار خواستم فضای مازاد در این مناطق را در اختیار ما قرار بدهند تا به عنوان کتابخانه استفاده کنیم.

۷۰ درصد تجهیزات کتابخانه مرکزی رشت آماده است

به گزارش هشت‌دی، مهدی رمضانی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات حوزه هنری گیلان با بیان اینکه این نهاد یک مجموعه هیئت امنایی است، اظهار کرد: شبکه ۲ هزار و ۸۰۰ کتابخانه‌ای مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و حدود ۶ هزار کتابدار در کشور فعال هستند و بعد از مدارس و مساجد، بزرگترین شبکه فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه در منطقه از حیث شبکه کتابخانه‌ای اول هستیم، افزود: بزرگترین کتابخانه‌های عمومی جهان اسلام متعلق به جهوری اسلامی ایران است و در دنیا وضعیت مطلوبی داریم.

وی با بیان اینکه در کتابخانه‌های نسل جدید کشور بیش از ۶۰ خدمت ارائه می‌شود گفت: امروزه نگاه سنتی به کتابخانه تغییر کرده و تنها سالن مطالعه نیست و بخش‌های متعددی مانند بهش نابینایان، گالری، بخش کودک، و … مجموعه خدمات جدید در کتابخانه‌های عمومی تعریف می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در حال برگزاری مقدمات همایش کسب و کارهای کوچک خانگی و کتابخانه‌های عمومی هستیم، تصریح کرد: از برخی از این کسب و کارها که در کتابخانه‌های عمومی آموزش داده می‌شود بازدید به عمل آمد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور بخش کودک و نوجوان دارد و ۱۳ کتابخانه اختصاصی این رده سنی در کشور فعال است و در آینده نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای ترویج کتابخوانی در جامعه چاره ای جز کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان نداریم بیان کرد: اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس، ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس که امکان آموزش نحوه مطالعه و تکنیک مطالعه فراهم می‌شود در دستور کار است.

رمضانی با اشاره به اینکه برای افتتاح کتابخانه نباید تنها به افتتاح ساختمان اکتفا کرد افزود: متاسفانه پروژه کتابخانه مرکزی رشت قبل از بهره‌برداری افتتاح شده و امیدواریم با پیگیری مدیران استان در اسرع وقت از حیث ابنیه و فیزیک تکمیل شود ما نیز آمادگی داریم در اسرع وقت آن را به بهره‌برداری برسانیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه تجهیزات کتابخانه‌ای کتابخانه مرکزی رشت بالای ۷۰ درصد آماده است، گفت: به محض امکان استقرار تجهیزات، روند تکمیل تجهیزات را پیگیری می‌کنیم.

۷ شهر گیلان فاقد کتابخانه هستند

وی با اشاره به تعداد شهرهای فاقد کتابخانه استان گیلان گفت: ۷ شهر گیلان اعم از لولمان، پره‌سر، ضیابر، چاف و چمخاله فاقد کتابخانه هستند و از استاندار خواستم فضای مازاد در این مناطق را در اختیار ما قرار بدهند تا به عنوان کتابخانه استفاده کنیم.

رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: به استاندار گیلان پیشنهاد دادم امسال کتابخانه‌های عمومی به مدارس متصل شوند و دستورات لازم نیز در این رابطه صادر شده و امکان اجرایی شدن آن نیز در استان وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه