وزیر ارشاد خبر داد:

تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور رئیس‌جمهور برای تأمین اعتبار همه پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب خبر داد.

تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب

به گزارش هشت‌دی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدمهدی اسماعیلی،چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفتگو کرد و از دستور رئیس‌جمهور برای تأمین اعتبار همه پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب خبر داد.

وی افزود: بر اساس این دستور سازمان برنامه‌وبودجه کشور تأمین اعتبار تمام طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور را برعهده خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای گفت: بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی داریم که حدود ۸۰ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اسماعیلی در پایان گفت: امیدوارم با این دستور آقای رئیس‌جمهور، تا پایان دولت بتوانیم بخش عمده‌ای از این ۳۰۰ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و اثرات ممتاز فرهنگی در کشور بر جای خواهد گذاشت.

کتابخانه مرکزی رشت ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

گفتنی است کتابخانه مرکزی شهر رشت به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با پیشرفت ۹۵ درصدی، با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۱۵۳ مترمربع و دارای بخش‌های مختلفی چون سالن آمفی‌تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، ساختکده، اتاق علم، بخش ویژه سالمندان، بخش مطالعه اختصاصی، بخش پژوهشگران، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش نشریات، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده‌سازی کتاب، بخش ویژه پایگاه‌های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و نمازخانه می‌باشد که از عملیات کلنگ‌زنی آن در سال ۱۳۸۳ تاکنون در حال احداث و تکمیل می‌باشد.

همچنین ۱۱ پروژه دیگر کتابخانه‌ای در استان گیلان با پیشرفتی ۱۰ تا ۷۰ درصد توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در دست احداث و تکمیل است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه