هشت دی گزارش می دهد؛

رسانه قوی ترین توپخانه در خط مقدم دشمن/ از ایران قوی تا خیانت سیاه سازی کشور

در این شرایط که دشمن به صورت آشکار و علنی وارد میدان شده، تنها و تنها یک هدف نشانه گیری شده است و آن هم وحدت میان اقشار مختلف مردم و ایجاد دودستگی، تفرقه و شدت گرفتن التهابات اجتماعی با پس زمینه اقتصادی و سیاسی است. این در حالی است که ایجاد فضای صفر و صدی در جامعه راهکاری برای مقابله با اعتراضات نبوده و رسانه باید به صورت واقعی و منصفانه تریبون حق بوده و از حق دفاع کرد.

رسانه قوی ترین توپخانه در خط مقدم دشمن/ از ایران قوی تا خیانت سیاه سازی کشور

به گزارش هشت دی، در ماه اخیر بعد از ماجرای درگذشت مهسا امینی دختر کرد و توطئه سنگین سیاسی- رسانه ای علیه امنیت کشور، فضای جامعه ملتهب شد و هجمه سنگینی علیه ایران اسلامی، دین، مذهب و حتی افراد دارای سبک زندگی مذهبی شکل گرفت. در این شرایط که دشمن به صورت آشکار و علنی وارد میدان شده، تنها و تنها یک هدف نشانه گیری شده است و آن هم وحدت میان اقشار مختلف مردم و ایجاد دودستگی، تفرقه و شدت گرفتن التهابات اجتماعی با پس زمینه اقتصادی و سیاسی است.

در این گزارش به صورت کوتاه چند ترفند دشمن را بازگو کرده و راه های مبارزه با آن و بیان مطالبات در راستای قانون را بیان می کنیم:

رسانه قوی ترین توپخانه در خط مقدم دشمن

یکی از واقعیات موجود در فضای رسانه ای کشور هزینه های سنگین دشمن برای ایجاد رسانه های مختلف در پلت فرم های مختلف است، رسانه های دیداری و شنیداری مانند من و تو و ایران اینترنشنال، رسانه های مکتوب و آنلاین مانند انبوهی از کانال های تلگرامی و صفحه های اینستاگرامی در چندین سطح کلان، خرد و به فضاسازی پرداخته و متاسفانه توانسته اند در برخی از مردم ایجاد شبهه های گوناگونی را مطرح کنند.

ایجاد فضای کلان رسانه ای

یکی از اهداف دشمن، ایجاد جو گسترده و عمومی برای تاثیرگذاری کلان بر افکار جامعه است، نمونه آن را می توان در فضاسازی علیه بازیگران و ورزشکارانی که موضع گیری خاصی نداشته اند مشاهده کرد، در این فضاسازی هرگونه پیشرفتی در ۴۰ سال اخیر تکذیب شده و تمام عملکردهای نظام با عینک سیاه بینی بررسی شده تا بتوانند فضای کلی را علیه نظام راهبری کنند.

ایجاد فضای رسانه ای خرد

در این نوع فضاسازی نیز بیشتر به دنبال صحبت های مسئولان و ضد و نقیض سازی از اظهارات آنان هستند که در بسیاری از موارد با تحریف و زدن مطالب به اهداف خود می رسند.

چاره چیست؟

قوی ترین چاره امروز کشور توجه ویژه به بحث رسانه و جذب افراد توانمند با سلیقه های مختلف در رسانه های داخلی و بازگذاشتن دست آنان در بیان مطالب در چارچوب نظام است.

متاسفانه مدیران فرهنگی و سیاسی کشور هنوز که هنوز است قدرت رسانه را درک نکرده و به همین علت بیشتر خبرنگاران از وضعیت معیشتی خود ناراضی بوده و به دنبال تغییر فضای کار هستند، امروز رسانه در کشور اهمیتی کمتر از هسته ای و موشکی نداشته و این اهمیت می تواند مسئولان را به سمت کیفی سازی رسانه به پیش برد، کیفی سازی رسانه نیز مستلزم نیروهای قوی رسانه بوده که تنها در یک صورت می توان آنان را جذب کرد و آن با ارزش کردن کار خبرنگاری و رسانه با دریافتی های خوب است که می تواند فشل بودن نظام رسانه ای کشور در مواجه با رسانه های قوی دشمن را جبران کند.

ایجاد فضای امید به جای فضای تیره و تار

یکی از مشکلاتی که در جامعه دیده شده فضای یاس و ناامیدی در جامعه بوده که متاسفانه بسیاری از رسانه های داخلی حتی صدا و سیما نیز در این پازل به صورت اتفاقی قرار گرفته اند، ساخت سریال های به شدت تلخ با فضای تیره و تار که قلب هر بیننده را به درد می آورد تنها در ادامه پازل دشمن توجیه می شود و در این شرایط هر رسانه ای بتواند با مطرح کردن مطالبات به حق مردم راه حل هایی را هم ارائه کند به جهاد تبیین عمل کرده است وگرنه تنها بیان مطالبات بدون راهکار کشور را در بن بستی عجیب قرار می دهد، جوانان به این باور می رسند که راهی جز خشونت باقی نیست و این موضوع بسیار خطرناک است که لازم است تمام رسانه های داخلی و خارجی به آن پایبند باشند.

ایران قوی شده

همراه بیان مطالبات باید این نکته را بارها بازگو کرد، این کشور قوی شده و اگر مشکلات اقتصادی را نیز حل کنیم به جایگاه رفیعی در منطقه وحتی تاریخ ایران خواهیم رسید، مشکلات این کشور در مدت کوتاه ۴تا ۷ ساله می تواند به کلی از بین رفته و به شدت کاهش یابد، عزم امور  اما باز هم به همان ضعف رسانه برخورد می کنیم زیرا رسانه های رسمی ایران در بیان دستاوردهای نظام لکنت دارند و به علت عدم حفظ افراد توانمند توان لازم در مقابل با دشمن را ندارند.

واقع بین و واقع گو باشیم

ایجاد فضای صفر و صدی در جامعه راهکاری برای مقابله با اعتراضات نبوده و باید به صورت واقعی و منصفانه تریبون حق بوده و از حق دفاع کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه