"حسین بهمنش" کارشناس سیاسی و فرهنگی:

 بیشتر از امنیت باید نگران فرهنگ باشیم/ مسئولان نمی خواهند پدیده های ضد فرهنگی رشت را ببینند/رسوخ رسوبات جریان های چپ گرا در محافل خاص رشت

“حسین بهمنش” کارشناس سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه برنامه ریزی برای آتش زدن اتوبوس میلیاردی انتقال خون رشت در یک کافه صورت گرفت، گفت: کافه ای که بناست قهوه در آن سرو شود اما می بینید که در آن همه جور کار انجام می شود. جریان کتابفروشی های سطح شهر رشت دست چه کسی است؟ ما هنوز رسوبات جریان های چپ گرا را در محافل خاص در رشت به وفور می بینیم که اثرگذاری کشوری دارند. اما انگار مسئولان ما نمی خواهند پدیده های ضد فرهنگی رشت را ببینند.

 بیشتر از امنیت باید نگران فرهنگ باشیم/ مسئولان نمی خواهند پدیده های ضد فرهنگی رشت را ببینند/رسوخ رسوبات جریان های چپ گرا در محافل خاص رشت

به گزارش ۸دی، حسین بهمنش، کارشناس سیاسی و فرهنگی در برنامه این هفته تکاپوی شبکه باران با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: وقتی حوادث اخیر و دیگر حوادث گذشته را بررسی می کنید این حوادث را به عنوان پروژه خواهید دید. تفاوت میان یک جنبش و پروژه را افراد آشنا به ادبیات علوم اجتماعی و سیاسی را می دانند. جنبش بر ساخت از ایک پروژه مبتنی بر اغتشاشات اجتماعی است و در واقع یک جنبش‌نماست. این موضوع بعد از کودتاهای رنگی مشخص تر شد.

وی افزود: زندگی، آزادی و زن سه شعار اصلی در حوادث اخیر بوده است اما به موازات این سه شعار، اهداف و نحوه اجرای این پروژه‌ی سیاسی و امنیتی نیز در نظر گرفته شده است و این پروژه با ابزارهای هنرمندان، ورزشکاران و لُمپن‌های خیابانی اجرایی شد و بخش معنادار این ها هم بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند که عمدتا جز ورشکسته های اجتماعی هستند و ایده مشخصی ندارند.

این کارشناس سیاسی و فرهنگی ادامه داد: یکی از ملاحظات ساخت یک پروژه اجتماعی و کنش جمعی، داشتن پیشران حرکتی است و لازم است انرژی و سوخت ماجرا تأمین شود و در کف میدان هم می بینید افراد حاضر عمدتا در یک محدوده‌ی سنی مشخصی قرار دارند. همین هم با یک سری از موضوعات هم تقویت می‌شود که شامل استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی و استفاده از عناصر خاص در تحریک و انرژی دادن به نیروها و احساسات است.

بهمنش گفت: برای اینکه یک سناریو اجتماعی را ترسیم کنید باید یک روایت از خودتان داشته باشید و در اغتشاشات اخیر، روایت موجود دارای تراژدی و درام است و می بینید که عناصر احساسات، تراژدی، درام و روایت و داستان در آن موجود است و تمام آن چیزی را که می‌تواند برای ساخت یک ماجرا لازم باشد را در خود دارد و می تواند برای ایجاد یک کنش اجتماعی مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه افزود: ما در این ماجرا با صحنه‌آرایی از خشونت هم مواجه هستیم که در آن می‌آیند اتوبوس انتقال خون را آتش می‌زنند و ماشین پلیس را به آتش می‌کشند و شیشه مغازه و بانک را هم می‌شکنند و در کنار این‌ها مسجد را هم به آتش می‌کشند. خشونت در اینجا موضوعیت دارد و می تواند موتور توسعه دهنده کار باشد و پیروزی و پیش روی در اینجا با خشونت به دست می‌آید. وقتی تصویرسازی در این ماجرای اغتشاشات صورت می‌گیرد فضای آنی تخلیه خشونت شکل می گیرد و پیوست، رسوب و پس زمینه آن به فضای سایبر می‌آید و یک فضای خشن و مرعوب کننده را ترسیم می‌کند و این می‌شود که وقتی اینستاگرام را باز می کنید تصور می‌کنید همه چیز برگشته است چرا که ویژگی خالص این فضا، ایجاد فریب عمومی  است و در این پروژه سیاسی امنیتی، لبه تیز و برنده ایجاد فریب های عمومی است.

مسئولان نمی خواهند پدیده های ضد فرهنگی رشت را ببینند

بهمنش با بیان اینکه پروژه اصلی دشمن براندازی است اظهار کرد: براندازی به روش های مختلفی صورت می گیرد. یک بار با پروژه دروغ و تقلب در انتخابات ۸۸ مواجه می شوید و یک بار با مسائل اقتصادی مواجه خواهید شد اما ما بیشتر از اینکه نگرانی های امنیتی داشته باشیم باید نگرانی های فرهنگی داشته باشیم. شما نقش جریان های ضد فرهنگی را در ولنگاری های فرهنگی می بینید. ما اکنون با یک حزب مشخص که به اغتشاشات دامن بزند مواجه نیستیم اما با پدیده ضد فرهنگی به نام پسماند سراوان مواجه هستید چرا که در ذهن گیلانی ها اغتشاشات ذهنی ایجاد می کند.

در رشت مثل قارچ کافه، رستوران و بوتیک روییده که در حال ایجاد پروژه های فرهنگی هستند

این استاد دانشگاه ادامه داد: رهبر انقلاب درباره فرهنگ می فرمایند فرهنگ مثل هوایی است که تنفس می کنید. بنابر این هر آن چیزی که بتواند این هوا را آلوده کند ضد فرهنگ است. در این شهر مثل قارچ کافه و رستوران ها و بوتیک ها روییده است که در حال ایجاد پروژه های فرهنگی هستند و پیوست رسانه دارند و بین غذا دادن خود کارهای فرهنگی و ضد فرهنگی می کنند. مسئولان فرهنگی اصلا نمی خواهند این پدیده های ضد فرهنگی را در رشت ببینند و نتیجه همین پدیده های ضد فرهنگی همین شلوغی ها در شهر رشت است.

متولی فروشگاه های فروش حیوان خانگی و کافه بازی ها چه کسی است

وی افزود: متولی فروشگاه های فروش حیوان خانگی و کافه بازی ها چه کسی است. متولی رستوران هایی که غذاهای خاص در همین شهر رشت سرو می کنند کیست. ما این ها را عامدا نمی بینیم چون اگر ببینیم باید برای آن برنامه ریزی و سیاستگذاری کنیم بنابراین آقایان مسئول نمی خواهند این ها را ببینند.

برنامه ریزی برای آتش زدن اتوبوس میلیاردی انتقال خون در یک کافه صورت گرفت

این کارشناس سیاسی و فرهنگی گفت: شما می بینید برنامه ریزی برای آتش زدن اتوبوس میلیاردی انتقال خون در یک کافه صورت می گیرد. کافه ای که بناست قهوه در آن سرو شود اما می بینید در کافه همه جور کار انجام می شود. در اینجا، کتاب های خاص در بحث کتابخوانی مطالعه می شود و محفل های خاص در آن برگزار می شود. شما ببینید جریان کتابفروشی های سطح شهر رشت دست چه کسی است. ما هنوز رسوبات جریان های چپ گرا را در محافل خاص در رشت به وفور می بینیم که اثرگذاری کشوری دارند. شما بازیگرانی را می بینید که تهران را رها می کنند و در رشت کتابفروشی راه می اندازند و یا در رشت می خواهد تئاتر کار کند و گروه تئاتر او در رشت است. چه دلیلی دارد که  چنین اتفاقی می افتد.

 

وی ادامه داد: وجود کافه و بوتیک به عنوان ابزار مشکلی ندارد اما آیا این حجم از بوتیک مورد نیاز شهر است؟ سرمایه گذاری ای که این ها در بحث مدلینگ می کنند و بحث برهنگی با یک لباس خاص را تبلیغ می کنند و در صفحات خودشان منتشر می کنند. این چطور رخمی‌دهدد. وقتی چنین چیزی ترسیم می شود یک دوگانگی پذیرش هویت رسمی و هویت جذاب غیررسمی به وجود می آید. یقینا جوانی که ابزار او مجازی و رسانه است جذابیت و هویت غیر رسمی برای او جذاب تر خواهد بود.

بهمنش تأکید کرد: وقتی به سمت هویت های غیر رسمی می روید قطعا با مافیایی از فساد و شهوت و هویت های ولنگار فرهنگی مواجه خواهید شد و تا این ها را نبینید مشکل حل نخواهد شد.

این کارشناس سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه ما بیان سهممان را در پروژه جمهوری اسلامی ادا کنیم گفت: پروژه جمهوری اسلامی در اتفاقاتی است که میل دارد انجام دهد و این اتفاقات شامل انتخابات و ایجاد پیشرفت و توسعه است. امروز خیلی ها از جمله کارمند و کارگر، معلم و استاد دانشگاه دارند نقش اپوزیسیون را بازی می کنند و همه دارند گارد من نبودم یکی دیگر بود را می گیرند. چند روز قبل دیدم که ۹۰۰ نفر از اساتید دانشگاه بیانیه ای را امضا کرده اند که مثلا دانشجو را گرفته اند و تا دانشجویان را آزاد نکنند ما دانشگاه نمی آییم. اصلا دانشگاه باز نبود که دانشجو را بگیرند. حالا یک فردی یک زمانی دانشجو بوده است و در اغتشاشات او را گرفته اند. در دانشگاه که کسی را دستگیر نکرده اند. ۱۲ نفر از اساتید گیلانی در این لیست ۹۰۰ نفره هستند و یک نفر از این ۱۲ نفر سال های سال در همین شبکه باران به او برنامه می دادند و یکی دیگر در همین برنامه تکاپو حاضر شده بود. من خودم به تعدادی دیگر از این ۱۲ نفر بارها تماس گرفته ام که بیایید در  این برنامه تکاپو حرف خودت را بزن.

آقای استاد دانشگاه! تو به دانش و پیشرفت این کشور تعهد داری!

بهمنش گفت: آقای استاد دانشگاه! تو به دانش و پیشرفت این کشور تعهد داری! حالا یک فردی یک کاری کرده است و او را گرفته‌اند بالاخره درباره کارهایش توضیح می‌دهد و بیرون می‌آید اما در استان گیلان تاکنون حتی یک دانشجو بازداشت نشده است و بعد ۱۲ نفر از شما آمده اند برای دانشجویان زندانی امضا جمع کرده‌اند. شما چرا برای پسماند و وضعیت جمعیت استان امضا جمع نکرده‌ای؟ چرا برای هزاران خانوار بدسرپرست و بی‌سرپرست امضا جمع نکردید؟ چرا برای آتش زدن اتوبوس انتقال خون امضا جمع نکردید؟

کدام دانشجو در کجای کشور اکنون در سلول انفرادی است؟/ حتی رفتارهای شیک ما نمادی از تعارض شده است

وی تصریح کرد: کدام دانشجو در کجای کشور اکنون در سلول انفرادی است. حتی رفتارهای شیک ما نمادی از تعارض شده است. حرف آخر اینکه سهممان نسبت به پروژه جمهوری اسلامی ادا کنیم. پروژه جمهوری اسلامی همان پروژه‌ای است که همه مردم طلبش را می‌کنند. پروژه جمهوری اسلامی اگر ایرادی دارد و یک گوشه آن زدگی دارد؛ اما درست و دقیق است و کمک کنیم هر کدام در جای خودمان این پروژه را تکمیل کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه