ورود ۵۳ میلیون گردشگر در نیمه نخست امسال به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه ورود مسافران به استان طی شش ماهه نخست امسال حدود ۵۳ میلیون نفر برآورد شده، گفت: بیش از ۴۲ میلیون نفر شب‌ در اماکن اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت داشتند.

ورود ۵۳ میلیون گردشگر در نیمه نخست امسال به گیلان

به گزارش ۸دی، ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، استان گیلان را اولین مقصد گردشگری دانست و اظهار کرد: ورود مسافران به استان طی شش ماهه نخست امسال حدود ۵۳ میلیون نفر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۲ میلیون نفر، شب‌ در اماکن اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت داشتند، افزود: میزان اقامت گردشگران در استان طی مدت یاد شده نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۵۱ درصد و میزان اشغال تخت اماکن اقامتی ۱۷۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بیش از ۳۲ میلیون نفر از اقامت‌کنندگان تنها در سه ماهه تابستان امسال در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند که این رقم نسبت به تابستان سال گذشته ۱۶۵ درصد رشد را نشان می دهد.

جهانی حضور میلیونی گردشگران در استان گیلان را بسیار قابل توجه دانست و بیان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۱۰۵ درصدی ورود مسافر به استان گیلان بودیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه