مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان مطرح کرد:

ثبت ۱۸ آئین عاشورایی گیلان در فهرست آثار ناملموس ملی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، گفت: ۱۸ آئین سنتی مردم گیلان در ماه محرم دررفهرست آثار ناملموس ملی قرار دارد.

ثبت ۱۸ آئین عاشورایی گیلان در فهرست آثار ناملموس ملی

به گزارش هشت‌دی، ولی جهانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین‌های سنتی گیلانی‌ها در ماه محرم، اظهار کرد: تعزیه گیلان، علم‌واچینی، علم‌بندی ماسوله، تعزیه در ضیابر، کرب‌زنی لاهیجان، یازدهم محرم رودبنه، تاسوعای آقا سیدشرف ‌شاه رضوانشهر، تشت‌گذاری اسالم، چهل علم گیلان، نظام مدیریت سنتی مراسم عزاداری دهه‌اول محرم در ماسوله، آئین زار زار رودسر، آئین سنتی علم‌جوش یا علم‌جوشه در آستارا از جمله میراث عاشورایی گیلان است که در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم آئینی محرم در مراکز گردشگری استان، افزود: گردشگران مذهبی که در ایام محرم به گیلان سفر می کنند در آئین های کهن و عزاداری محرم در مناطق مختلف گیلان شرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی گیلان با همکاری جامعه تخصصی تاسیسات گردشگری در ایام محرم خبر داد و افزود: بیش از ۳ هزار واحد تاسیسات گردشگری آماده خدمات‌رسانی به گردشگران مذهبی در گیلان هستند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه