اعلام وصول استیضاح شهردار با ۸ رای موافق اعضای شورای شهر رشت

طرح استیضاح سید امیرحسین علوی، شهردار رشت در جلسه امروز شورای اسلامی این شهر اعلام وصول شد.

اعلام وصول استیضاح شهردار با ۸ رای موافق اعضای شورای شهر رشت

به گزارش ۸دی، محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت روز اظهار کرد: استیضاح از شهردار رشت با هشت رای اعضای شورای اسلامی این شهر اعلام وصول شد. شهردار رشت یکشنبه هفته آینده به منظور پاسخگویی به سوالات اعضای شورا باید در صحن حضور یابد.

اعضای شورای اسلامی رشت هفتم مهرماه امسال در جلسه علنی شورا با ٩ رای سیدامیرحسین علوی را به عنوان شهردار جدید شهر رشت برگزیدند، حکم سیدامیرحسین علوی شهردار رشت نیز پنجم آبان ماه امسال از سوی وزیر کشور صادر شد و وی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

پس از حدود سه ماه از فعالیت سید امیرحسین علوی به عنوان شهردار مرکز گیلان، هشتم دیماه طرح سوال از وی با ۹ سوال در صحن شورا وصول شد، به همین منظور جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار رشت در صحن شورا برگزار شد که پس از پاسخ شهردار رشت به سوالات اعضای شورا، رای‌گیری مبنی بر قانع شدن و قانع نشدن اعضای شورا از جواب های سیدامیرحسن علوی انجام شد که در نهایت از ١١ عضو شورای اسلامی شهر رشت ۶ نفر (اکثریت) نسبت به پاسخ‌های شهردار قانع نشدند اما از استیضاح خبری نشد.

اما در کمتر از یک ماه بار دیگر بیست و یکم ماه جاری طرح سوال از شهردار رشت با ۹ رای موافق اعلام وصول شد به همین منظور جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار این شهر غروب یکشنبه گذشته برگزار شد، که پاسخ سیدامیرحسن علوی اکثریت اعضای شورا را قانع نکرد و منجر به دریافت هشت رای منفی شد.

ساعت ۱۰ صبح یکشنبه هفته آینده در جلسه فوق العاده شورا، نشست استیضاح «سید امیرحسین علوی» برگزار شده و بر اساس قانون اگر همین ۸ عضو رای به عزل شهردار بدهند، علوی برکنار و بلافاصله سرپرست شهرداری تعیین می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه