شهردار رشت:

اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت نیازمند اعتبارات ملی است

شهردار رشت دور دوم سفر رئیس‌جمهور به گیلان را فرصت مغتنمی برای قرارگرفتن اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر در مصوبات سفر ذکر کرد و گفت: احداث رینگ ۹۰ متری موجب می‌شود ترافیک به جریان اصلی تردد داخل شهر وارد نشده و اجرای آن نیازمند اعتبارات ملی است.

اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت نیازمند اعتبارات ملی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی شهرداری رشت، شهر رشت به قدمت ۴۰۰ سال که مرکز ثقل گردشگری و حمل و نقل در گیلان محسوب می‌شود دغدغه‌ای به نام ترافیک دارد.

طبق آمارها، روزانه حدود یک هزار دستگاه کامیون با مقصد و مبدأ بندر انزلی از داخل شهر رشت تردد می‌کنند و فشار مضاعفی در حوزه ترافیکی تحمیل می‌نمایند.

رینگ ۹۰ متری همان کمربندی است که دور شهر رشت طراحی شده، به طوری که از میدان گیل شروع می‌شود، تمام شهر را دور می‌زند و دوباره به همان میدان گیل می‌رسد.

طبق آخرین برآوردها برای اجرای یک قطعه ۴ کیلومتری از رینگ ۹۰ متری رشت که در مجموع حدود ۳۴ کیلومتر طول دارد، بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است و اگر این میزان اعتبار را به تمام مسیر رینگ ۹۰ متری تعمیم دهیم به نرخ امروز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رحیم شوقی شهردار رشت در این رابطه با اشاره به استفاده رینگ دور شهرها برای حمل و نقل بار و جابه‌جایی مسافر، اظهار کرد: با توجه به وسعتی که پروژه‌های رینگ شهری به لحاظ کلان محوری دارند، به طور معمول وزارت راه شهرسازی این طرح‌ها را انجام می‌دهد.

وی به اجرای پروژه‌های رینگ شهرهای لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه و بخش پره سر تالش توسط راه و شهرسازی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت به طور قطع نیاز به اعتبارات ملی یا سرمایه‌گذاری‌های کلان دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه پروژه رینگ ۹۰ متری شهر رشت از جاده لاکان، جاده فومن، پیربازار و جاده انزلی مسیر لاهیجان می‌گذرد و دوباره به میدان امام علی (ع) و میدان گیل منتهی می‌شود، تصریح کرد: احداث رینگ ۹۰ متری موجب می‌شود ترافیک به جریان اصلی تردد داخل شهر وارد نشده و به طور قطع خلوت‌شدن خیابان‌ها و کاهش ترافیک شهری را به همراه دارد.

شوقی دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به گیلان را فرصت مغتنمی برای قرارگرفتن اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهر در مصوبات سفر ذکر کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در بستر وحدت رویه در استان بتوانیم این پروژه را با بهره‌گیری از اعتبارات ملی در چند فاز اجرایی کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه